Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Nemlig, Juliess. Er nok Lucy til min venn Maria som skal opereres. Vet ikke helt hva det er men er vist noe som har vokst seg feil i et ledd og blir bare verre. Derfor må det en operasjon til.

dhjerp: Er helt enig med deg! Er alltid digg å ta med hunden på fjellet, eller bare på en liten rusletur i nabolaget.

Endret av Lurvefranzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke det viktigste at man har en flott venn, kamerat og hobby? Dersom du trives med hunden som turvenn eller du trener for konkurranse finner du en motpart som mener at du gjør alt feil og bedriver mishandling.

Samtidig skal man være best mulig for hunden, syns jeg. Ikke bare tenke på hva en sjøl får ut av forholdet mellom seg og bikkja, men like mye hva bikkja får utav det.

Også litt ikke helt topic, men litt allikevel.

Ikke sett Lara på et par uker nå, og litt redd for hvordan reaksjonen hennes kom til å bli.

Men ingen grunn til bekymring, hu blei jo overlykkelig. Oh. Nå merker jeg virkelig hvor mye jeg savner ha bikkja rundt meg til enhver tid.

Lenke til kommentar
Syns godt du kunne kjørt han ned minst 5 kg.

1 kg overvekt = 4 kg på hvert ledd. Npe å tenke på at han drar rundt på kanskje 7-8 kg overvekt og det tilsvarer rimelig mye på ledda. Og det er dessverre dyreplageri....

Han er ikke direkte feit! Vi har drivi med hund i snart 30 år. Hunden er hos dyrlege 1 gang i måneden for klipping av negler. Å dyrlegen syns ikke han er feit. Han har noe lengre rygg enn andre.. så det hjelper litt.

Men at det er dyreplageri er å gå litt langt! Hadde skjønt deg vis han hadde veit 65kg+

Han begynner også å bli gammel...9år. Så han begynner å bli lat.

Hvor lenge har du drivi med bikkjer da Øyvind?

Endret av elektroboy
Lenke til kommentar

En Rotweiler har lett for å virke overvektig, spesielt når de er over middagshøyden.

Jeg skjønner ikke helt at dere kan si at denne er så feit utifra bildene? På det øverste virker det ikke så galt, men ser litt klumpete ut på det nederste. Dette kan like godt være perspektivet bildet er tatt i.

Men elektroboy; Har du drevet med hund i 30 år? Dersom du har det og hunden din er 9 år, hvorfor i all verden tar du hunden til veterinær 1 gang pr. mnd. for klipping av klørne?

Lenke til kommentar
Er ikke det viktigste at man har en flott venn, kamerat og hobby? Dersom du trives med hunden som turvenn eller du trener for konkurranse finner du en motpart som mener at du gjør alt feil og bedriver mishandling.

Samtidig skal man være best mulig for hunden, syns jeg. Ikke bare tenke på hva en sjøl får ut av forholdet mellom seg og bikkja, men like mye hva bikkja får utav det.

Er det ikke det som er vennskap?

Lenke til kommentar
Rottweilerer har også lett for å faktisk BLI overvektig.

dhjerp: Jo, men du konsentrerte deg kun om menneskets side av saken ;) Det var bare noe jeg la til, ingen kritikk. Så slapp helt av.

He he, slapper alltid av. ;)

Jada, har sett nok overvektige Rottweilere, men synes ikke det gikk klart frem på bildene at h*n faktisk var det.

Lenke til kommentar

Dette

post-61441-1194738939_thumb.jpg

og dette

post-61441-1194738925_thumb.jpg

...er noe jeg har lyst til å oppleve, men hunden er spinnvill uttefor buret. Hvordan får jeg det til? Har prøvd å holde han fast, men det funker ikke. Har også prøvd å få han sliten og sitte vedsiden han for å prøve å få han til å legge seg ned. Har latt han gå rundt i stua i flere timer, men legge seg ned vil han ikke.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...