Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ellers føler jeg meg en liten smule utenfor i denne tråden her. :p

Neida, det trenger du ikke. ;)

Vi har ikke tatt hunden vår med på noe kurs siden den har vært veldig grei å ha med å gjøre. Slike ting er kanskje litt uvanlig for folk her kan jeg tenke meg. :shrug:

De fleste her har nok hunnen sin i et litt bredere bruksområde enn det jeg har. Familiehund og turkamerat! :)

Det er nok mange andre her som er som deg også.

:p

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Har nettop vært ute på tur med Cita, der vi møtte min veninne og hennes hun Luci. Stor Newfoundlands-hund, tispe. Møttes for første gang, og det gikk veldig fint egentlig. Problemet var av og til at min hund er litt skvetten og hennes hund veldig pågående. Ingen av dem var aggresive, men da Cita småtuslet rundt meg for å "gjemme seg litt", kom den andre hunden stormende mot og var oppi oss før vi visste ordet av det. Da ble det litt knurring fra Cita sin side så vi skilte de og lot de roe seg litt.

Men alt i alt gikk det meget fint. :) Er ganske artig å se Cita løpe i ring rundt (No offence, Maria) Luci. :innocent:

Lenke til kommentar
Har nettop vært ute på tur med Cita, der vi møtte min veninne og hennes hun Luci. Stor Newfoundlands-hund, tispe. Møttes for første gang, og det gikk veldig fint egentlig. Problemet var av og til at min hund er litt skvetten og hennes hund veldig pågående. Ingen av dem var aggresive, men da Cita småtuslet rundt meg for å "gjemme seg litt", kom den andre hunden stormende mot og var oppi oss før vi visste ordet av det. Da ble det litt knurring fra Cita sin side så vi skilte de og lot de roe seg litt.

Men alt i alt gikk det meget fint. :) Er ganske artig å se Cita løpe i ring rundt (No offence, Maria) Luci. :innocent:

Det var ikke tatt ille opp trond.

det var kjempe koselig og lucy koste seg kjempe mye.

Lenke til kommentar

Hundefolk er rare. Så ofte du møter forståsegpåere som mener alt annet enn det de selv driver med er både galskap, dyremishandling og det som værre er. Nå snakker jeg helt generelt, og det gjelder både trening, for, veterinærbesøk, hva veterinæren sier, d.v.s. alt som omhandler hundehold.

Er ikke det viktigste at man har en flott venn, kamerat og hobby? Dersom du trives med hunden som turvenn eller du trener for konkurranse finner du en motpart som mener at du gjør alt feil og bedriver mishandling.

Det jeg kan være med på grenser til mishandling er de som har krevende hunder og lar de være alene hjemme i 10-12 timer hver dag, ikke lar de få noe stimuli og kjefter hver gang de ser hunden. Da er det bedre å finne et annet hjem for dem.

Lenke til kommentar

Hei hei.

min newfoundlander (lucy) har haltet i en god stund no. vi var hos dyre legen forige uke, og fikk dorlige nyheter. hun har en feil i albuen. det har dannet seg brusk og forkelket seg grådig. dyrlegen sa det så veldig dorlig ut, men at det er mulighet for at hon blir frisk igjenn. hon skal oppereres 21 nov.

noen som har hatt hunder med samme skade ?? har deblitt frisk, kan de bli helt frisk igjenn?? :roll:

Lenke til kommentar
Lurvefranzen; Hvor gammel er Cita? Han ser veldig bra ut. :thumbup:

Hun blir to år i februar. Takk skal du ha! :thumbup:

Derfor jeg ble litt forvirret. Synes jeg så en "lilleCita" på siste bildet. My bad. :blush:

Det er ikke bare du som har en hund som kompis og turkamerat.

Det viktigste for meg er at jeg har en hund som funker i det daglige på turer med matpakke, kaffe og litt kos. At jeg kan trene med han er bare en bonus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...