Notatblokk Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Syns det skal være lov å kommentere vekt og slike ting, men det kan jo gjøres uten å insinuere at folk har manglende intelligens. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Gud bedre så rare folk er. Her postes det bilder av hunder som er tydelig overvektige også. Skal vi holde kjeft eller skal vi kommentere dette, slik at eier straks for begynt med en diett på sin 4 bente pølse? Bare av ren nyskjerrighet, sikter du til min hund her? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Schæferen er jo langt fra feit. Men jeg syns rottisen så litt tung ut Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 9. november 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 (endret) Ellers føler jeg meg en liten smule utenfor i denne tråden her. Neida, det trenger du ikke. Vi har ikke tatt hunden vår med på noe kurs siden den har vært veldig grei å ha med å gjøre. Slike ting er kanskje litt uvanlig for folk her kan jeg tenke meg. De fleste her har nok hunnen sin i et litt bredere bruksområde enn det jeg har. Familiehund og turkamerat! Det er nok mange andre her som er som deg også. Endret 9. november 2007 av I.A.G. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Schæferen er jo langt fra feit. Men jeg syns rottisen så litt tung ut Javel... Han veide 50kg før kastrering og gikk opp par kg etter kastrering. Nå veier han 55kg. Men syns ikke han skal veie mer. Så prøver å holde han rundt 50-55. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Syns godt du kunne kjørt han ned minst 5 kg. 1 kg overvekt = 4 kg på hvert ledd. Npe å tenke på at han drar rundt på kanskje 7-8 kg overvekt og det tilsvarer rimelig mye på ledda. Og det er dessverre dyreplageri.... Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Har nettop vært ute på tur med Cita, der vi møtte min veninne og hennes hun Luci. Stor Newfoundlands-hund, tispe. Møttes for første gang, og det gikk veldig fint egentlig. Problemet var av og til at min hund er litt skvetten og hennes hund veldig pågående. Ingen av dem var aggresive, men da Cita småtuslet rundt meg for å "gjemme seg litt", kom den andre hunden stormende mot og var oppi oss før vi visste ordet av det. Da ble det litt knurring fra Cita sin side så vi skilte de og lot de roe seg litt. Men alt i alt gikk det meget fint. Er ganske artig å se Cita løpe i ring rundt (No offence, Maria) Luci. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Hehehe, pent! Lenke til kommentar
lopalopa Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Har nettop vært ute på tur med Cita, der vi møtte min veninne og hennes hun Luci. Stor Newfoundlands-hund, tispe. Møttes for første gang, og det gikk veldig fint egentlig. Problemet var av og til at min hund er litt skvetten og hennes hund veldig pågående. Ingen av dem var aggresive, men da Cita småtuslet rundt meg for å "gjemme seg litt", kom den andre hunden stormende mot og var oppi oss før vi visste ordet av det. Da ble det litt knurring fra Cita sin side så vi skilte de og lot de roe seg litt. Men alt i alt gikk det meget fint. Er ganske artig å se Cita løpe i ring rundt (No offence, Maria) Luci. Det var ikke tatt ille opp trond. det var kjempe koselig og lucy koste seg kjempe mye. Lenke til kommentar
Squeeks Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Valpefor: Slik det skal være Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Hundefolk er rare. Så ofte du møter forståsegpåere som mener alt annet enn det de selv driver med er både galskap, dyremishandling og det som værre er. Nå snakker jeg helt generelt, og det gjelder både trening, for, veterinærbesøk, hva veterinæren sier, d.v.s. alt som omhandler hundehold. Er ikke det viktigste at man har en flott venn, kamerat og hobby? Dersom du trives med hunden som turvenn eller du trener for konkurranse finner du en motpart som mener at du gjør alt feil og bedriver mishandling. Det jeg kan være med på grenser til mishandling er de som har krevende hunder og lar de være alene hjemme i 10-12 timer hver dag, ikke lar de få noe stimuli og kjefter hver gang de ser hunden. Da er det bedre å finne et annet hjem for dem. Lenke til kommentar
Squeeks Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Signerer den dhjerp Lenke til kommentar
lopalopa Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Hei hei. min newfoundlander (lucy) har haltet i en god stund no. vi var hos dyre legen forige uke, og fikk dorlige nyheter. hun har en feil i albuen. det har dannet seg brusk og forkelket seg grådig. dyrlegen sa det så veldig dorlig ut, men at det er mulighet for at hon blir frisk igjenn. hon skal oppereres 21 nov. noen som har hatt hunder med samme skade ?? har deblitt frisk, kan de bli helt frisk igjenn?? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Lurvefranzen; Hvor gammel er Cita? Han ser veldig bra ut. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Lurvefranzen; Hvor gammel er Cita? Han ser veldig bra ut. Hun blir to år i februar. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Er det AA Cita har? En operasjon kan jo fungere, men det er vanskelig å si om utfallet blir 100% dessverre Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Lurvefranzen; Hvor gammel er Cita? Han ser veldig bra ut. Hun blir to år i februar. Takk skal du ha! Derfor jeg ble litt forvirret. Synes jeg så en "lilleCita" på siste bildet. My bad. Det er ikke bare du som har en hund som kompis og turkamerat. Det viktigste for meg er at jeg har en hund som funker i det daglige på turer med matpakke, kaffe og litt kos. At jeg kan trene med han er bare en bonus. Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 9. november 2007 Rapporter Del Skrevet 9. november 2007 Er det AA Cita har? En operasjon kan jo fungere, men det er vanskelig å si om utfallet blir 100% dessverre Forvirret? Lucy skal opereres. Ikke Cita. Ellers er ikke jeg heller sikker på utfallet dersom det er AD (som jeg trodde det het). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå