Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Hehe. Artig ansiktsuttrykk på krabaten din.

Ang. tømming av analkjertler, så høres det mindre delikat ut, ja. I USA har de vel faktisk sånne steder hvor man kan få vasket og stelt hunden (og tømt analkjertlene). Hadde jeg hatt hund, så hadde jeg mer enn gjerne betalt litt for at noen gjorde det for meg, gitt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke engang bruke energi på det der Øivind. Slutt å kalle andre mishandlere bare fordi de ikke gjør som deg eller det du tror er best.

darkness: Det går an å operere dem ut, men det koster sånn 3000. Hjelper ikke å tømme dem stort sett, da ender man ofte opp med et problem som kommer tilbake. Blir de først vant med "hjelp" til å tømmes så kommer man gjerne inn i en ond sirkel.

Lenke til kommentar

Har man hund burde man sette seg inn hva det er for et dyr og hvordan det fungerer.....

Sjelden jeg ser ulv (som nær slekting) på slang i kornåkern for å spise seg mett. Så enten er man misshandler eller rett og slett uinteressert i hva man har i hus. Folk som helt ærlig tror hunden deres bare elsker korn, grønnsaker og kjøtterstattninger må rett og slett være litt tilbakestående...

Lenke til kommentar

Helt greit for meg darkness :)

Juliess: Nei du kan ikke kalle andre tilbakestående selv om de trener på en annen måte en du gjør. De tilbakestående trenger ofte litt feedback slik at de ikke går å gjør feil i hverdagen :)

Edit. Innlegg redigert av moderator. Vennligst kutt ut personangrepene.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Tenker vi blir enige om å droppe den diskusjonen der i denne tråden, hva? Opprett heller en ny tråd.

Forslaget støttes, og iverksettes forhåpentligvis med umiddelbar virkning.

Hvis det blir noen diskusjon av det, blir den nok garantert helt lik som de forrige som har vært i tråden, så da kan dere like godt sjekke linkene i førsteposten og lese de forrige diskusjonene! :p

Men diskusjoner har vel aldri skadet noen, og jeg ser ikke noe galt i å ikke ha dem i denne tråden så lenge de handler om hund! ;)

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Husker hunden vår var betent i anal-kjertlene rett før vi måtte avlive henne. Tror neppe dette skyldes feil fôring, som Øyvind hintet til. ;) Hun ble fôret på mest råfôr, nærmere sagt ku-vom, og en del våtfôr. Vi har nettop kjøpt inn masse oppmalt kumage til Cita nå også, og hun elsker det.

Vært ute å lekt oss i den herlige snøen som plutselig kom fallende! :grin:

CIMG1697.jpg

CIMG1701.jpg

CIMG1700.jpg

Så var det inn til ovnen.

CIMG1703.jpg

CIMG1704.jpg

CIMG1705.jpg

Og soooove.. :love:

Lenke til kommentar

Det var en pen schæfer :)

Jeg har ingenting imot råfòring eller annen type råfòring. Jeg gir V&M så ofte jeg har sjansen til det selv, men om noen vil velge annerledes enn meg så får de jo selvfølgelig det, uten at jeg kaller dem dumme av den grunn.

En ting er hundeNorge gode på, og det er å vite bedre enn alle andre som gjør annerledes enn seg selv. En kan bli litt fed up av det til tider.

Lenke til kommentar

Meget sant det du sier der. Folk er sta, må du vite!

Ellers føler jeg meg en liten smule utenfor i denne tråden her. :p Syntes det er koselig å diskutere hunder, elsker dem dyrene - men samtidig er det all slags temaer som blir tatt opp her som jeg ikke har peiling på. Jeg trener ikke hunden min, men gir den turer hver dag, samtidig som den er med på jobb. Vi har ikke tatt hunden vår med på noe kurs siden den har vært veldig grei å ha med å gjøre. Slike ting er kanskje litt uvanlig for folk her kan jeg tenke meg. :shrug:

De fleste her har nok hunnen sin i et litt bredere bruksområde enn det jeg har. Familiehund og turkamerat! :)

Forøvrig er det koselig å lese seg igjennom sidene, se på bilder og diskusjoner - det har jeg gjort mange ganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...