Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig er det trist! Jeg har aldri vært så nedfor som tiden etter at vi måtte avlive Balder. Jeg har mistet en del familiemedlemmer også, men ingenting har vært så ille som å miste en du bor sammen med og som alltid har vært avhengig av deg.

Helt klart. Jeg var helt knust da vi måtte avlive Iso.

Og det kommer nok alltid til å være den bikkja som står hjertet mitt nærmest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har Kaos vært hos dyrelegen!

Han fikk vaksine, men i tillegg ble han dopet ned, så de kunne få klippet ned neglene hans. Pappa valgte å ikke gjøre slik at han kom til seg selv igjen, for det vil nok gjøre ganske vondt å gå en liten stund, og da er det best han ligger rolig.

Så nå ligger han her ved siden av meg, og alt han kan bevege er halen, øyna og kjeven. :p

Vondt å gå? Hunden merker ikke engang at klørne er klippet bortsett fra at det er mer behagelig. ;)

EDIT; Mente selvfølgelig klørne.

Endret av dhjerp
Lenke til kommentar

De er klippet ned over nerven eller noe. Er ikke helt sikker, kunne ikke være med da jeg hadde prøve. Er slik at til vanlig går med alt for lange negler, noe som gjør at det gjør vondt å gå, men samtidig kan vi ikke klippe han kortere. Så når vi først skulle vaksinere han, ordnet vi like godt det. :)

Oi! Der snorket han :p

Lenke til kommentar

Ouch! Jeg hater å klippe klørne på Ylva... Jeg hadde en ulykke med en papirkutter når jeg gikk på skolen, så jeg har en fobi mot alle slike aktiviteter med saks, kniv osv, så jeg må få hjelp til å klippe klørne hennes. Det er det verste jeg vet, hun hater det over alt annet på jord, og vi bruker en halvtime hvor jeg må holde henne fast mens hun piper, klorer og biter for alt det er verdt...

Lenke til kommentar

Ahh, hvilket kull? Var hos Trine og tok bilder av valpene i det siste kullet nå i høst. Herlige hunder der.

Er det Sofie som er mor til din hund?

Mor er Kita, og far Shadow!

Er litt usikker... finner ikke igjen kullet på hjemmesiden dems. Mener det var i juni i fjor.. Skal ha det i papirene her et sted, men gidder ikke og lete nå ;)

Endret av Leffy
Lenke til kommentar
Ouch! Jeg hater å klippe klørne på Ylva... Jeg hadde en ulykke med en papirkutter når jeg gikk på skolen, så jeg har en fobi mot alle slike aktiviteter med saks, kniv osv, så jeg må få hjelp til å klippe klørne hennes. Det er det verste jeg vet, hun hater det over alt annet på jord, og vi bruker en halvtime hvor jeg må holde henne fast mens hun piper, klorer og biter for alt det er verdt...

Kjipt. :hm:

Er utrolig glad vi passet på å gjøre det på Connie helt fra hun var liten. Hun skjønner at det må gjøres og at det er viktig at hun ligger stille, så hun ligger bare rett ut på ryggen, slapp som en klut, på fanget. :wee:

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hva det ville kostet hvis jeg fikk dyrlegen til å klippe klørne hennes med narkose? Altså vanlig klipp, ikke sånn over nerven.

Jeg lurer på om jeg betalte 100 kr for å få dem klippet, men da var hunden allerede under narkose etter å ha fjernet noen sting, husker ikke om narkosen kom utenom... :hmm:

Lenke til kommentar
For mennesker er det i hvert fall ikke en risikofri ting, men det er godt mulig det er mer trygt for hunder. Klippe klør må vel gjøres ganske ofte?

Klipper klørne til Oswald en gang i uka jeg :) + rense ører og bak hale, tissefant og poter! Veldig viktig så han ikke får infeksjoner eller stygg lukt. Hvis du venter lenge med og klippe klør vokser nerven lenger ut i kloen hele veien. Derfor er det viktig og holde dem korte og pene...

PS: Det er faktisk ganske viktig og pusse tenna på hundene og iblant, så det ikke blir masse plakk og dritt inni der :)

post-23461-1194616343_thumb.jpg

Endret av ASCIWhite
Lenke til kommentar
Det er fordi hunden din ikke klarer å vaske seg selv at du vasker tissefanten og baken på den? De fleste hunder vasker seg vel der selv.

Har sett noe reklame for noen tyggebein for hunder som skal fungere som tannbørster. Er disse bare tullete, eller fungerer de til en viss grad?

De tyggebenene føler jeg ikke funker så fantastisk bra, men det er nok fordi hunden min er jaevli brei i kjeften! Vasker stell på hunden min for han ikke kan det selv ja! Men det er bra og ta en rens på andre hunder også iblant. + tømme kjertlene i rompa en gang i halvåret (Det er noe av det fæleste jeg vet)

post-23461-1194617246_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...