Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nope, der tok du feil gitt. Det er ingen terrier, er nemlig en Dansk Svensk Gårdshund. De ligner mye på JRT, så det var ikke så langt ifra.
De stammer hvertfall fra terrierne og blir faktisk også kalt skånsk terrier i Sverige.

Dansk-svensk gårdshund (anerkjennes kun av Nordisk Kennelunion) er en liten–mellomstor terrierlignende hund som har oppstått i Danmark og Sverige, der den regnes som en typisk gårdshund. Rasen ble tidligere kalt skånsk terrier i Sverige.

Opphavet til denne hunden er uklart, men det synes som om minst et par terriertyper må ha vært sentrale.
Lenke til kommentar
Nope, der tok du feil gitt. Det er ingen terrier, er nemlig en Dansk Svensk Gårdshund. De ligner mye på JRT, så det var ikke så langt ifra.
De stammer hvertfall fra terrierne og blir faktisk også kalt skånsk terrier i Sverige.

Dansk-svensk gårdshund (anerkjennes kun av Nordisk Kennelunion) er en liten–mellomstor terrierlignende hund som har oppstått i Danmark og Sverige, der den regnes som en typisk gårdshund. Rasen ble tidligere kalt skånsk terrier i Sverige.

Opphavet til denne hunden er uklart, men det synes som om minst et par terriertyper må ha vært sentrale.

Jo, har vel vært litt diskusjon rundt det. Ser bla. her: http://dansksvenskgrds.diskusjonsforum.no/...s-about188.html at diskusjonen går rundt temaet og at rasen muligens skal bytte navn. Noe jeg egentlig ikke liker tanken på. I skrivende stund betegnes den hvertfall som en Pinscher :)

Lenke til kommentar
Slettet du et innlegg der? Eller postet i feil tråd?
Hentet det fra et annet tråd for å unngå for mye OT.

Jo, har vel vært litt diskusjon rundt det. Ser bla. her: http://dansksvenskgrds.diskusjonsforum.no/...s-about188.html at diskusjonen går rundt temaet og at rasen muligens skal bytte navn. Noe jeg egentlig ikke liker tanken på. I skrivende stund betegnes den hvertfall som en Pinscher :)
Ser det. Skjønner at noen ikke vil at denne rasen skal betegnes som terrier siden de ikke er fullblods terriere men syns det er litt rart at noen totalt nekter at det faktisk er terrier blod i denne rasen.

Ikke noe nytt da. Krangling om opphav og slikt vil det alltid være i en del raser. :p

Uansett er de flotte hunder. :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke klart å få Ylva til å ligge stille så nær pølser om jeg så amputerte vekk alle bena hennes...

Urhund ftw :(

He he.

Normalt så får han noen kalde pølser og det værste er at han ikke fikk noen ting denne gangen, bare litt lunkent vann.

:devil:

Lenke til kommentar

Nå har jeg akkurat sitti og slåss med bikkja i en time i sofaen for å få han til å legge seg ned og slutte og bite. Han lå stille i 15 sekunder før han starta på igjen og vi holdt på en halv time til. Har bare lyst til å hive han ut av vinduet. Valpekurs er i mårra også, helt vondt i magen.

Lenke til kommentar
Nå har jeg akkurat sitti og slåss med bikkja i en time i sofaen for å få han til å legge seg ned og slutte og bite. Han lå stille i 15 sekunder før han starta på igjen og vi holdt på en halv time til. Har bare lyst til å hive han ut av vinduet. Valpekurs er i mårra også, helt vondt i magen.

Uffda. :hm:

Men ikke gi opp! ;)

Hva gjør du for å få han til å slutte? Jeg har erfart at det har hjulpet ganske bra å putte fingeren/hånda ned i halsen på den (selvfølgelig ikke så hardt at det er skadelig, bare så det er ubehagelig) når den biter. Det har pleid å funke på alt fra dachsen vår til kompisen sin totalt hypre irske Setter.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor stort gap han har, men du kan jo eventuelt prøve å knytte neven inne i munnen når han biter. Eventuelt holde rundt snuten hans når han biter, og si tydelig og klart nei.

Må sies at jeg ikke er noe ekspert på dette akkurat. Det er godt mulig at det er feil i manges øyne, men det var slik det ble gjort på de dachsene jeg har kjennskap til.

Evt. sett han i buret hver gang han begynner, så blir han sikkert lei av å sitte der etter en time eller to med timeouts ;)

Lenke til kommentar

Uff, det er ikke lett med hyperaktive valper. Har du et bur du kan sette ham i? Du skal jo egentlig ikke bruke det som straff, men hvis du faktisk sliter så mye som det høres ut som kan det hende at det er den beste løsningen.

Edit:

Jeg lover å lese siste innlegg før jeg svarer.

Endret av tofagerl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...