Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han er den snilleste hunden du kan tenke deg :) Makan til hengiven hund skal du lete lenge etter. Det kjekkeste han vet er når folk på gaten vil klappe han. Da er halen propell og han elsker hvert sekund av det. Temperamentet er veldig stabilt, og han har aldri vist noen som helt aggresjon mot folk eller hunder. Kan selvfølgelig ha mye med at han er valp.

Lenke til kommentar

Jeg har et stort problem med at ares ikke skjønner at ting mindre enn han, ikke tåler like mye. Han gikk konge sammen men en voksen dalmis som lekte veldig volsomt, men han går ikke fult så bra sammen med den japanske spisshunden på 3 kg som lillesøs har, og det er like før jeg ikke han ha han løs i hagen mer fordi han biter kattene i skinnet eller beina så de skriker. Med spisshunden hopper han rett på den og blir han mye tyngre snart, vil han kunne skade den alvorlig.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Hyler katten er det dobbelt så gøy. Knurrer valpen og vister at den er redd er den ti ganger mer morsom. Virker som han ikke eier sosiale skils.

Typisk bulle du har fått deg! Kjenner meg igjen på alle punkt du har kommet med opp til nå...

Du må bare gå imellom og få han til og forstå at dette er ikke akseptert. Du kan for eksempel legge ham på rygg og la katten/valpen/hunden komme bort og hilse mens han er i en "underdanig" stilling. Eller du kan si "stopp" og gi ham en godbit. Fortsetter du med det så lyder han deg når du sier stopp (Etter en stund vel og merke. Buller stae som f***)

Og når jeg sier stae så mener jeg STAE med stooore bokstaver *hehe*

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å gå bort til spisshunden med begge i bånd. Begynner han og hoppe på den, snur jeg og går tilbake. Jeg holdt på sånn i over en time. Han hadde null forbedring. Sikker på at ikke din metode kan slå andre veien, at han rett og slett angriper katten/valpen? Han er jo ikke aggressiv, bare veldig voldsom.

Prøvde også å fysisk holde han fast og slippe han løs når han roa seg ned, og holde han igjen når han blir voldsom. Funket heller ikke. Virker som han ikke skjønner.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Hvor gammel er Ares nå? Etter hva jeg skjønner, er den vel ikke mange månedene, og da må du gi den tid til å skjønne, og du MÅ være tålmodig, ellers funker ingenting. Valper leker på forskjellige måter, og han kommer til å være hard mot mindre helt til det sekund du har fått ham til å innse at det han gjør ikke er lov. Alt du gjør må gjentas og gjentas og gjentas og gjentas.

Nå er ikke min hund en bulle, men de er ganske nært beslektet/stammer fra mange bulleraser, så regner med at jeg har en viss peiling på hvilken oppførsel du mener ;)

Endret av TyrantOfWinter
Lenke til kommentar

Har du forresten bite leker som piper? En del hundeeiere gir ikke ikke hundene sine pipeleker da dette kan øke jaktlysten/avlivingslystenog når de da går på katter så vil disse også "pipe".

Hundefolket er forsatt ikke enige om det kan være noe i dette men som man vet kan noen hunder påvirkes av dette og andre ikke. Selv tok eg ikke sjangsen da santoz var valp og han fikk aldri pipeleker og når han først kom borti oss eller andre med nåletennene sine så skjønte han med engang ka det gikk i når vi pep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...