ASCIWhite Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Bilder?? Briller mener du vel Ja det er mange som har sagt at vi er ganske like Jeg tar det som et komplimang jeg *hehe* Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Rart at det ofte er så vanskelig å se forskjell på eier og hund. :!: Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Nå er Bowser snart 5 måneder, og ligger an til å bli en fin Boerboel Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Haha, så store poter/labber han har. Valper er alltid så rart dimensjonerte, og det er søtt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hehe, bildet ser ut som om hunden kan være alt fra 10cm til 2 meter høy Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hehe, potene er litt for store nå, ja, så han har masse vekst igjen Akkurat nå er han 55-60 cm til skuldrene. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hvordan er han i hodet? Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Han er den snilleste hunden du kan tenke deg Makan til hengiven hund skal du lete lenge etter. Det kjekkeste han vet er når folk på gaten vil klappe han. Da er halen propell og han elsker hvert sekund av det. Temperamentet er veldig stabilt, og han har aldri vist noen som helt aggresjon mot folk eller hunder. Kan selvfølgelig ha mye med at han er valp. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Jeg har et stort problem med at ares ikke skjønner at ting mindre enn han, ikke tåler like mye. Han gikk konge sammen men en voksen dalmis som lekte veldig volsomt, men han går ikke fult så bra sammen med den japanske spisshunden på 3 kg som lillesøs har, og det er like før jeg ikke han ha han løs i hagen mer fordi han biter kattene i skinnet eller beina så de skriker. Med spisshunden hopper han rett på den og blir han mye tyngre snart, vil han kunne skade den alvorlig. Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Gir han seg ikke heller når kattene piper til? Som oftest gjør hundevalper det, da skjønner de at leken er blitt vondt. Akkuratt som unger. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hyler katten er det dobbelt så gøy. Knurrer valpen og vister at den er redd er den ti ganger mer morsom. Virker som han ikke eier sosiale skils. Endret 20. oktober 2007 av mushi Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Hyler katten er det dobbelt så gøy. Knurrer valpen og vister at den er redd er den ti ganger mer morsom. Virker som han ikke eier sosiale skils. Typisk bulle du har fått deg! Kjenner meg igjen på alle punkt du har kommet med opp til nå... Du må bare gå imellom og få han til og forstå at dette er ikke akseptert. Du kan for eksempel legge ham på rygg og la katten/valpen/hunden komme bort og hilse mens han er i en "underdanig" stilling. Eller du kan si "stopp" og gi ham en godbit. Fortsetter du med det så lyder han deg når du sier stopp (Etter en stund vel og merke. Buller stae som f***) Og når jeg sier stae så mener jeg STAE med stooore bokstaver *hehe* Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Jeg har prøvd å gå bort til spisshunden med begge i bånd. Begynner han og hoppe på den, snur jeg og går tilbake. Jeg holdt på sånn i over en time. Han hadde null forbedring. Sikker på at ikke din metode kan slå andre veien, at han rett og slett angriper katten/valpen? Han er jo ikke aggressiv, bare veldig voldsom. Prøvde også å fysisk holde han fast og slippe han løs når han roa seg ned, og holde han igjen når han blir voldsom. Funket heller ikke. Virker som han ikke skjønner. Endret 20. oktober 2007 av mushi Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Hvor gammel er Ares nå? Etter hva jeg skjønner, er den vel ikke mange månedene, og da må du gi den tid til å skjønne, og du MÅ være tålmodig, ellers funker ingenting. Valper leker på forskjellige måter, og han kommer til å være hard mot mindre helt til det sekund du har fått ham til å innse at det han gjør ikke er lov. Alt du gjør må gjentas og gjentas og gjentas og gjentas. Nå er ikke min hund en bulle, men de er ganske nært beslektet/stammer fra mange bulleraser, så regner med at jeg har en viss peiling på hvilken oppførsel du mener Endret 20. oktober 2007 av TyrantOfWinter Lenke til kommentar
mushi Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 (endret) Han er 14 uker. Begynner og få problemer med å holde han på ryggen siden han er så sterk. Skal begynne å trene på det i morgen. Håper det går bra, han vokser seg så veldig fort stor. Endret 20. oktober 2007 av mushi Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 20. oktober 2007 Del Skrevet 20. oktober 2007 Og med størrelse og alder vokser han også i hodet og forstår mer Det er en viktig trøstetanke i de harde tidene. Ares er enda veldig ung, husker selv når Bowser var på den alderen, da var han av og til en pest og en plage, men nå forstår han mye mer ettersom han har blitt eldre, og det kommer garantert Ares også til å gjøre Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2007 Har du begynt på dressurkurs enda? Der kan du sikkert også få en del gode råd når det gjelder hvordan du skal takle slike ting. Du kan jo også kontakte oppdretteren, og høre om de har noen tips. De har sikkert mye erfaring med den hundens type gemytt. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Har du forresten bite leker som piper? En del hundeeiere gir ikke ikke hundene sine pipeleker da dette kan øke jaktlysten/avlivingslystenog når de da går på katter så vil disse også "pipe". Hundefolket er forsatt ikke enige om det kan være noe i dette men som man vet kan noen hunder påvirkes av dette og andre ikke. Selv tok eg ikke sjangsen da santoz var valp og han fikk aldri pipeleker og når han først kom borti oss eller andre med nåletennene sine så skjønte han med engang ka det gikk i når vi pep. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 21. oktober 2007 Del Skrevet 21. oktober 2007 Bolerhunden. <3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå