Matsemann Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Hvorfor klarer ikke folk å tenke lengre enn sin egen rase? 9632221[/snapback] Fordi alle mener sin egen rase er den beste, vel. Boksere. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Selvsagt, det er jo derfor vi valgte den rasen Basenji! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Men en person har jo sine egne krav til hvilken hund de vil ha, og om du da merker at din egen hund ikke treffer noen av kravene, hvorfor da anbefale den? Hvis noen vil ha en hund som ikke krever så mye stimuli ville det ikke falt meg inn i halvmørke å anbefale dem en collie. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Kan ha noe med at ikke alle har hovedansvar for hunden sin. De har gjerne fått hunden "ferdig dressert" og deltar bare delvis i stimuleringen av hunden. Men, det gjelder jo såklart ikke alle. Noen er jo bare ute etter å "skryte" om deres egen hunds rase og fremme den som om den er best. Endret 4. oktober 2007 av darkness| Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Altså, hvis man elsker sin egen rase blablabla, så anbefaler man den ikke til hvem som helst slik at rasen havner i feile hender! Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Nettopp. Hvis noen vil ha en hund, så burde du tipse dem etter beste evne, i stedet for å bare slenge ut med sin egen rase. Lenke til kommentar
4MB Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Det jeg leter etter er en hund som ikke trenger så mye trimm som bc, noe på samme strl som bc, helst korthåret og noe som egner seg ganske greit til en førstegangseier. Men jeg vil fortsatt ha en ganske livlig hund som også kan være med på lange fjellturer innimellom. Altså, ikke en skikkelig sofahund Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) Poster et dikt jeg fant. "An Old Pit Bull dog Thinks of Death" When they ask you, if I died well, Tell them then, the Bulldog's tale; A tale of courage, dogs bred bold, A tale of my kind, centuries old. My blood comes from ancient age; Was valued more than kings or sage, Sires and dams of courage rare - Who took on all who thought to dare. In my blood flows images of ancient kin, Of silent stone circles, of small dark men, I see a savage beast in the flickering light that those before me stood there to fight. Rough British bulls go through my sleep, I hold them fast with courage deep; I hold them fast for my master's blow With pride-I hold their noses low. Before that even we held the boar, From those rough dogs comes my core. We've hunted, guarded, protected and fought- We've done whatever man has taught. So never think I would forsake these things When soon my spirit takes to wings And when they ask you how I died, Say, "As a Bulldog- with courage and pride." Endret 4. oktober 2007 av contaminated Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Det jeg leter etter er en hund som ikke trenger så mye trimm som bc, noe på samme strl som bc, helst korthåret og noe som egner seg ganske greit til en førstegangseier. Men jeg vil fortsatt ha en ganske livlig hund som også kan være med på lange fjellturer innimellom. Altså, ikke en skikkelig sofahund 9634601[/snapback] Da har jeg to raser og anbefale deg. Labrador og Storpuddel. Begge hundene er smart og lettlærte, fine med barn og rolige inne. De elsker tur, men kan også slappe av på sofaen en dag. Begge er ca samme størrelse som bc. Labradoren har det med å bli rolig og balansert som voksen, men pudler er lekne hele livet i tillegg. Anbefaler virkelig puddel, selv om den kanskje ikke ser så tøff ut. Pelsen er lett og holde ren, det eneste den trenger er en runde med saueklipper i ny og ne. Oppdrettere og info på labrador wiki, retrieverklubb, canis storpuddel: canis, wiki, puddelklubben Håper en av disse faller i smak Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Bruker deres hunder å grave seg ned? Henri biter og drar i dynen min nå, og graver selv om han bare roter. Det er så søtt å se på. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Jeg anbefaler absolutt IKKE Aussien til alle og enhver... aussien er en hund som må til folk med humor, interesse for å bruke bikkja, og som tåler hunder som gjerne hilser i hodehøyde uansett om du er 140 eller 210 høy, som gjerne danser på bordet om de har lyst, og som driter i om du har hvit bukse når de kommer med halve skogen og gjørmehullet inn i huset.. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 4. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 4. oktober 2007 Det har oppstått ett svært uventet problem med hunden min . Jeg jobber alltid til sent på kveld,og når jeg kommer hjem fra jobb for å legge meg har samboer og hund lagt seg allerede. Hunden ligger i en kurv på gulvet ved siden av sengen. 2 dager på rad har hunden MIN knurret dypt på meg når jeg kommer hjem og går inn på soverommet for å legge meg. Jeg slår på lyset for at hun skal se at det bare er meg, men hun fortsetter å være "sint" , og ser ut som hun vil hoppe på meg når som helst. Dette er skikkelig ekkelt. Dersom jeg nærmer meg senga hvor samboeren min ligger, gjør hun "utfall" mot meg, og forsøker å "ta meg" . Hva i all verden kan jeg gjøre for dette? Alternative løsninger må være å plassere henne i ett annet rom om natten, eventuelt la henne sove på stuen... Om morgenen hopper hun opp i senga og kommer gjerne under dyna mi, og hu kan finne på å komme bort å gni hodet sitt mot kinnet mitt som kos... På dagtid ellers er hun suveren å ha med å gjøre. Vi går turer og hun er verdens beste hund... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Har lagt merketil det samme selv. Det blir som om jeg skal anbefale bull terrier i hytt og pine og øyvind skal si at am bulldogen passer til alle bare de har hatt hund før. Hvorfor klarer ikke folk å tenke lengre enn sin egen rase? 9632221[/snapback] ?? rar eller. Har satt opp ti grunner til ikke å kjøpe min rase jeg .) AB er ikke rasen for sofagriser og utrimma mennesker. Klarer du ikke å løpe 3000 meter på uinder 12 minutter bør man kanskje vurdere en annen rase Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Jeg mente ikke at du gjorde det. var litt dårlig formulert kanskje.. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Dobermann i vannsklie. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Fikk lyst på det bassenget, jeg Lurer på hvor lenge den hunden gidder å holde på før han går lei. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 (endret) Light Alba: Jeg tror hunden din kanskje har fått det for seg at den skal passe på samboeren din? Forsøk å la henne sove et annet sted. Det kan ta noen dager men det gjelder å være bestemt. Vis den at det er du som bestemmer og er øverst i rang. Endret 5. oktober 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Enda mer Bridie Og agility Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Skikkelig flott hund du har der . Og fine, skarpe bilder! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. oktober 2007 Rapporter Del Skrevet 5. oktober 2007 Steike, jeg trenger noe annet enn mobilkamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå