Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Var nettop på fjellet med Henri. Når vi var 50 meter fra en hytte eller noe hadde visst en ulvehund eller noe jaktet på oss, og han hoppet på oss. Han bjeffet, og prøvde å drepe Henri. Han glefset etter nakken hans flere ganger mens jeg forsvarte han med å slå/dytte hodet hans vekk med albuen min. Jeg ropte hjelp to ganger i håp om at eieren kunne få kontroll over den. En dame som var vel en 30 meter unna (jeg kunne ikke se henne) ropte på hunden, men kom ikke hit. Til slutt gav hunden seg mens jeg holdt Henri oppe, og kiket på mannen som bare stod på verandraen til hytten deres uten å være til hjelp. Jeg gikk bare tilbake, jeg gadd ikke å snakke med de. Henri klarte seg uten noen skader. Men det var nære på.

9554648[/snapback]

Uffda, kjip situasjon. :hm:

Det var dette med dårlige hundeeiere igjen... :hrm:

Gjorde de ikke engang et forsøk på å beklage?

Angrep hunden helt uprovosert? Sikker på at den virkelig prøvde å drepe? :hmm:

Bra hunden din ikke ble skadet da. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tusentakk for alle råd folkens, det hjelper virkelig. :) Det var litt anderledes og få valp enn jeg har lest at andre har erfart, men jeg skal faen meg klare det! Er bare å lide meg gjennom de to første åra, så skal det nok bli hund av han tilslutt.

Ørene er på god vei opp. Han ser ut som en flaggermus :p

post-61441-1190653502_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Mushi: Ja, folk har en tendens til å rosemale valpetiden, og husker nok omtrent bare de beste tidene hunden hadde som valp. Kjenner igjen mye av det du skrev om din hund i vår Bowser, men med en hard, men kjærlig hånd har han nå mer vett i skallen. Hunden din blir nok også naturlig roligere om litt.

Endret av TyrantOfWinter
Lenke til kommentar
Tenker på å legge de i buret. Bikkjene her hjemme kan være hypre til langt ut på natta, men blir ofte lagt i buret ved 7-8 tiden. Blir de ikke lagt inn der, så soser de bare rundt i huset.

9565365[/snapback]

Bikkja mi soser rundt i huset til hun føler for å legge seg, noe som pleier å være i 10-11-tiden.

Plutselig om kvelden blir hun bare borte, og da finner vi henne som regel i en eller annen seng... :p

Lenke til kommentar
Tusentakk for alle råd folkens, det hjelper virkelig. :) Det var litt anderledes og få valp enn jeg har lest at andre har erfart, men jeg skal faen meg klare det! Er bare å lide meg gjennom de to første åra, så skal det nok bli hund av han tilslutt.

Ørene er på god vei opp. Han ser ut som en flaggermus  :p

9565200[/snapback]

Det vil ikke bli noen lidelse de 2 første årene! Trøst deg med at så lenge du prøver å gjøre ting riktig, vil det bli lettere og lettere dag for dag! Jo mer arbeid du legger i den første tiden, jo lettere blir det etterhvert som valpen vokser til !

Hunder lærer hele tiden. Geisha lærte ikke å gå tur uten bånd før hun var godt og vel 2 år gammel hun, og nå kommer hun løpende med en gang jeg plystrer :w00t:

Lenke til kommentar

Dette klarer du mushi. Eg hadde terrieren fra HELVETE! Eg mener avogtil tenkte eg at dette kom aldri til å gå og at livet mitt var over. Flere ganger eg "vurderte" å hive han ut fra altanen. :!:

Har ikke vært borti så mange hunder som har vært like slitsomme som han som valp.

Alt du trenger å gjøre er å være konsekvent med lydighetsøvelsene og har plenty med tolmodighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...