Notatblokk Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Gratulerer med endelig valp, Mushi Veit du har gledet deg lenge. Er enig med ØD, tenk forelderskap. Det bør være en grei grunnregel, foreldre skal jo være rettferdige, kjærlige og konsekvente med barna sine. Tren på bytting med mat og godsaker, tren på å kunne være i nærheten av ham når han har godis å tygge på. Bruk gjerne noen tjukke hansker om du føler deg litt utrygg når du driver med bytting (det gjorde jeg, kanskje det kan gi deg en slags trygghet også). Du kan fòre på akkurat det du vil, de fleste hunder finner nok vårfòr litt mer spennende enn tørrfòr, noe jeg ser på som en selvfølge. En valp skal ikke sove 23 timer i døgnet, og stress tar faktisk ikke livet av en hund. Bare tenk på at den skal få styre litt selv, de blir jo slitne etter kort tid og da må man passe på så man ikke herjer videre. Valper er redd for å sovne og gå glipp av alt det moro som skjer Jeg syns ikke bur er noe grusomt når man bruker det til å f. eks tvangsroe eller for renslighetstrening om natta (bare man sover ved siden av det og kan ta ut hunden når den våkner og er trengt). Jeg hadde selv en valp som aldri la seg ned, bare skulle gå rundt og aldri roe seg, så jeg brukte bur og puttet henne inn der de gangene jeg syns det virket som om det ble for mye. Da roet hun seg som oftest fort, etter hun hadde vent seg til buret. Men det skal selvfølgelig ikke overdrives. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvem sier at små hunder ikke kan brukes til noe? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Faen meg litt av en fart på den lille tassen. Eieren så ut til å ha problemer med å holde tritt. Hehe. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Ja^^. Jeg har også en slik hund (coton). Jeg pleide å gå agility med Evita. Men hun er død nå. Vi har fått oss en ny da. Hun heter Shila. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Hvem sier at små hunder ikke kan brukes til noe? 9536577[/snapback] Herregud! Typisk hamster eier. OVERVEKTIG, STYGG og bærer TYDELIG PREG AV Å IKKE KUNNE BEVEGE SEG.... Stakkars dyr som alltid får slike eiere.... Tempoet var dessuten rompe. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Hvem sier at små hunder ikke kan brukes til noe? 9536577[/snapback] Herregud! Typisk hamster eier. OVERVEKTIG, STYGG og bærer TYDELIG PREG AV Å IKKE KUNNE BEVEGE SEG.... Stakkars dyr som alltid får slike eiere.... Tempoet var dessuten rompe. 9537521[/snapback] Det var da veldig å dømmende vi var i dag da Øivind Synes sånne "vaskefille" bikkjer kan være fine nok de, men er aldri en bikkje jeg hadde skaffet meg. Bikkja skal ha litt størrelse, hvis ikke kan jeg like godt skaffe meg en katt......... ( Ja vet det var eieren du siktet til som ubruklig ) Endret 20. september 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Du er litt selvgod eller? Uansett. HANS tempo var "rompe". Det kan jeg gå med på ettersom han ikke klarte å følge med hunden. Endret 20. september 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Neida. Er ikke selvgod. Bare skrev det for å provosere Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 (endret) Neida. Er ikke selvgod. Bare skrev det for å provosere 9539538[/snapback] Hadde en mistanke om det dog. Endret 20. september 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 20. september 2007 Del Skrevet 20. september 2007 Eg passer tispen til min søster i 2uker siden de er på ferie men denne tispen er ganske så....spesiell. Hun er meget mat agressiv og gjenstandsyk. Har hatt henne i 2 dager nå og allerede timer etter at hun hadde kommet klarte hun å lage sår i ansiktet på vofsen fordi han snuste på noe hun ville ha for seg selv. Det gikk fram og tilbake med at hun jaget/fløy på han om han hadde en pinne eller snuser på noe hun allerede har snust eller noe hun vil ha selv. Anyways han bare demper med å gjespe og trekke seg fort vekk og likevel byr til lek fra avstand. Hun er ikke spesielt lydig når hun er "opptatt" med noe og er en såkalt "drifter" som vandre langt og vekk om hun er løs og eg ikke passer på å holde henne i nærheten. Eg har nå brukt metoden med å hele tiden prioritere han og ikke henne og dette begynner å virke. Han får mat først mens hun blir kommandert enn annet sted og bli der. Han kommer først etter meg ut døren og hun må vente. Han får nå sitte på sofaen med meg mens hun må ligge i gulvet og han får også sove med meg i sengen mens hun må sove i madrass. Ute får han være løs en god stund før hun får lov og han for også være med meg ut eller andre steder mens hun må bli igjen. Nå "utagerer" hun nesten ikke og virker veldig ydmyk så nå inkluderer vi henne mer og mer og hun blir bare fornøyd for at hun også kan være med oss. Nå sover de tilåmed i samme seng uten at hun jager han. De har tilåmed lekt idag og det var hun som tok initiativet. Det går hvertfall framover. Når det gjelder mat må eg forsatt være obs siden det er det hun er verst på. Skikkelig mat agressiv og tilåmed med vann. Nå har det gått 4 dager og det blir bare bedre og bedre. Tydelig at metoden er effektiv. Anyways her er noen bilder av begge 2 som nå koser seg med hverandres selskap. Chelsea Sover med hverandre (hun liker ikke kameraet så godt så derfor ser hun skeptisk ut) Her driver de litt med synkrontissing. :!: Til slutt litt posering etter at de faktisk hadde lekt med hverandre. Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 21. september 2007 Forfatter Del Skrevet 21. september 2007 SnowDOG_: Fine bilder av fine hunder! Moro at metoden virker! Hunden min er stikk motsatt. Hvis noen tar fra henne maten, ser hun bare spørrende på dem og lurer på når hun skal få den tilbake, og hvis en annen hund kommer og legger seg i senga hennes, kommer hun og legger seg oppå. Men hvis det er noe hun har "fanget" selv, er hun ganske nøye med at det er bare hennes. Da hender det hun knurrer litt, men hun har aldri prøvd å bite. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Hva gjør man hvis jeg har bikkja på fanget og han plutselig hogger til? Han gjorde det akkurat på meg og reaksjonen min var og hive hunden på gulvet så han sklei en halv meter. Kom på i ettertid at det kanskje ikke var det rett å gjøre? Det bare gjorde så inni helvetes vondt og jeg skvatt. Han har det også med å bite meg i tærne når jeg går og oppe opp for å bite meg i armene etc. hvis jeg sitter på dataen i stua. Hva gjør man med det? Det gjør sinnsykt vondt og jeg vil bare sparke han vekk. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Når hunden din biter deg klynker du til, eks klynker du til et auuuuuu Hunden din er valp og den vet ikke hva den gjør, du må derfor klynke og vise at det ikke er akseptabelt. La hunden søke kontakt når du klynker til. Da kommer den for å si "unnskyld vennen, jeg mente det ikke". At du kaster hunden rundt og har lyst å sparke han vekk? Sikker på at du er riktig vel bevart? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det jeg har hørt er at man skal lage en høy skarp lyd "Nei" feks. Og så snu ryggen til han. Så han skjønner det. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Det jeg har hørt er at man skal lage en høy skarp lyd "Nei" feks. Og så snu ryggen til han. Så han skjønner det. 9541376[/snapback] Haha! Grensesetting er jeg helt klar for, det er bare det at denne valpen ennå er i pregningsfasen. Dessuten tror jeg dens kjære eier bør ta seg noen kurs før hun eksperimenterer med grensesetting Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 Vist den vil leke og ha kontakt så er jo å snu ryggen til den et klart signal om at du ikke godtar det, uten å faktisk legge hånd på den. Man kan feks la den stå ute i gangen til den roer seg ned. Det de vil ha er jo kontakt. Leker den for røft og den ender med å bite deg så må jo du si i fra. Akkuratt som valper gjør i hundeflokken når den ene hundevalpen biter for hardt. Da klynker den til. Kurs er bra. Anbefaler det jeg å. Spesielt vist man ikke har hatt mye kontakt med hund i løpet av livet ellers. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Jeg har prøvd klynking, hyling, nei, fy, gråte, alt. Han bryr seg ingenting om det. Det virker ikke som han enser at jeg lager lyd engang. Prøver jeg og distrahere han når han dreper skoene mine ved å rope på han, kommer han bort til meg for å bite meg i stedet. Timeout fungerer ikke siden jeg ikke har noen rom og lukke han inn i som er kjedelig. Han er ikke avhengig av meg på den måten, og bullene har null problem med å leke med segselv hvis jeg ikke gir han oppmerksomhet. Jeg har kjøpt sikkert 6 forskjellige tyggeting til han i alt fra stoff til hud, men han blir lei dem etter en halvtime. Jeg leter etter kurs, men alt er fullt frem til nyttår omtrent. Det er så vanskelig, jeg vil bare at han skal være snill. Idag har han vært en engel, men så plutselig begynner han med piraya-bitinga si igjen og jeg veit ikke hva jeg skal gjøre med han. Han løper i beina mine når jeg går. Da stopper jeg opp og snur meg vekk for at det skal være kjedelig, men da biter han i tærne mine og det gjør så utrolig vondt. Endret 21. september 2007 av mushi Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Valp er arbeid. Det virker nesten som du er litt overrasket over dette. Har ikke du samboer da? Kanskje han kan hjelpe deg litt ekstra, så du slipper å ha ansvaret for dette helt aleine? Endret 21. september 2007 av Snublefot Lenke til kommentar
mushi Skrevet 21. september 2007 Del Skrevet 21. september 2007 (endret) Jeg veit det er arbeid, jeg trodde bare ikke at han skulle være så "slem" mot meg. Jeg har da aldri hatt valp før. EDIT: han jobber hele dagen og når han kommer hjem er han så sliten at han ikke orker. Er jeg heldig får jeg han til å ta med han ut en gang for å pisse. Føler det blir litt "mye" ares. Endret 21. september 2007 av mushi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå