mushi Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Ok bra at jeg gjør noe riktig i hvertfall. Tror det blir jævlig hardt og oppdra den klumpen her. Håper jeg greier det. Jeg har bare tenkt å bruke bur i begynnelsen. Klarer han å roe seg ned uten det, går det i søpla. Om natta lager jeg en grind på kjøkkenet og han har et mindre reisebur han sover i, med åpen dør selvfølgelig. I stua lukker jeg han inne i buret, men bare når jeg sitter vedsiden av han eller han sover og jeg skal bort. Har jeg han løs i stua er han turbo uten like og bare gjør faenskap. Må klare å roe ned dyret snart. Råfor er kjøpt inn. Blander det i tørrforet, siden han spiser så lite. Må bare vente to døgn på at det tiner før jeg kan bruke det TyrantOfWinter: egen vilje, må lære han å slappe av uten før jeg kan ta det vekk. Endret 14. september 2007 av mushi Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Har han fått lov til å snuse rundt i huset? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Det har han, men det blir bare til at jeg lager lyd og hiver han litt bortover gulvet hvert halve minutt fordi han skal bite på alt fra tp-kabler til tær. Har han ute i stua etter han han spist helt til han begynner og bølle. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Er det nødvendig å hive han bortover gulvet? Kan du ikke løfte han unna? Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Hundehold handler om forelderskap og ikke lederskap! Kos dere som om det var din datter. Vis henne frem og opplev verden sammen. Husk du skal være et forbilde som viser vei, og hva som er lov og ikke lov. 9491997[/snapback] Så utrolig pent sagt ! Det er slik jeg tenker om Geisha selv også, hun er mer barnet mitt enn hunden min. Vi har begynt med råforing denne uka, og Geisha liker det veldig godt. Men jeg husker ikke hvor mange % av kroppsvekten sin hun skulle ha om dagen... 3% sa han jeg kjøpte maten av, men syntes å huske at du sa at man skulle gi høyere prosentandel til småhunder? Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Er det nødvendig å hive han bortover gulvet? Kan du ikke løfte han unna? 9492778[/snapback] Det har ingen effekt. Han er ganske påståelig og tar 2-3 ganger før han gir seg med en ting. Jeg er jo forsiktig, men bestemt. Tar ikke og kaster han veggemellom. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Det jeg mente var at du løfter han unna situasjonen, slik at han ikke har mulighet/det er langt for han å komme seg tilbake dit han var. Jeg tror mer på at det er gjentagelse som skal til, enn å vise fysisk makt. Men jeg er ikke noe ekspert på dette området. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Er det nødvendig å hive han bortover gulvet? Kan du ikke løfte han unna? 9492778[/snapback] Det har ingen effekt. Han er ganske påståelig og tar 2-3 ganger før han gir seg med en ting. Jeg er jo forsiktig, men bestemt. Tar ikke og kaster han veggemellom. 9492829[/snapback] Det viktigste er at metodene du bruker fungerer for deg og valpen din Du finner nok snart ut av ting For å gjøre slikt som ledninger sikrere for deg og hunden selger de jo slike ledningsamlere på IKEA som man kan putte ledninger inni for å samle de. Da blir de også vanskeligere å få tak i for hunden din . Det eneste Geisha tygger på er BH'er og sokker dersom hun får tak i de. Da løper hun unna i full galopp og er verdens lykkeligste. Hun elsker å få oss til å "jakte" på henne! Samboeren min har så lyst på en liten kattepus. Han ser nok for seg at katten og geisha kan ligge i sofaen krøllet sammen på ett teppe og kose seg i hverandres selskap Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Her går faktisk kattene overraskende bra med hunder. Katt og hund går somregel godt sammen så lenge hunden er rolig og respekterer katten. Se hvordan hun oppfører seg med andres kattunge (lån en elns) og går dette bra, er det bare og skaffe seg en. Er du lur henter du hos noen som har hund. Endret 14. september 2007 av mushi Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Hadde planer om råfor, men oppdretteren sa at de fungerte dårlig med det. De hun hadde prøvd det på hadde fått veldig dårlig pels og hudprolemer, siden bullterrieren ikke har så bra imunforsvar. Magen tåler det, men ikke hunden etter det jeg har skjønt. Blir bare forvirra av absolutt alt. Alle jeg snakker med motsier meg og hverandre og ingen er konsekvente. 9491749[/snapback] Welcome to the real world. Sånn er det og sånn vil det alltid være.. Du må gjøre deg opp din egen mening, og se på hva som funker best for deg. Men, må vel si som de fleste andre her at den lista du har fått fra oppdretter var da ekstrem! valper sover når de er slitne (så sant du ikke sitter med en BC valp da:P), de leker når de vil, de tygger på det de TROR er lov (altså ALT inntil du har lært den det motsatte), de tisser og bæsjer når og hvor de vil, og rett og slett ALT som skal læres er det DU som må lære den. Det er din oppgave å lære hunden å fungere i hverdagen. Du må fortelle han at grisehaler er ok å bite på, ledninger er IKKE det. og dette gjør du ved å avlede hunden VEKK fra ledninger, og så gi den noe den har lov å bite på. Ved å kaste den bortover gulvet, innbiller jeg meg at bikkja ser på det som en morsom lek. "Hei, mamma leker med meg! her må jeg bite mer". Hva med å ta han vekk (løfte han vekk) og leke med han et annet sted? Altså, jeg hender dytter bikkja mi bortover gulvet nå i lek. Hu kaster seg over meg på nytt med enda større hunger etter å "ta" meg LØFT han vekk istedet. Gjør det rolig. Og så... Lykke til som valpeeier! Verden vil være et eneste stort surr av råd og meninger det neste året før du såvidt kanskje begynner å fatte egne meninger Prøv å sil ut informasjonen du får. du MÅ ikke banke bikkja de selv om nabon sier du bør det, du MÅ heller ikke overse ALT den gjør feil og gi den fri oppdragelse, selv om det er mange som gjør det også. Finn deg en mellomting DU trives med. Det er DIN hund, ikke oppdretter sin. Lykke til! Og bare spør om du lurer på noe. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Tusen takk Synes dere alle har vært veldig snille og hjelpsomme med meg. Må lære meg og huske hva det er jeg skal gjøre når hunden gjør noe ulovlig. Ista hoppet han opp og beit jeg i armen, og første etterpå husket jeg at jeg burde ha reist meg opp og gått Får helt panikk når han gjør noe og glemmer alt jeg burde kunne. Jeg er også veldig lett og få til å bytte mening. Ista fikk han sitt første måltid med v&h, noe som falt veldig i smak. Han spiste mer på det ene måltidet, enn han har gjort tilsammen siden jeg fikk han. Jeg sa det til en kompis, som kan null om hunder, og han sa jeg ikke burde gi det til han for da vil han ikke spise tørrfor. Da vurderte jeg og droppe det og hive all vommen. Jeg veit ikke hva som er galt med meg, er bare så redd for å ødelegge den. EDIT: Han veier forresten 4,2 kg ved 8,5 uker. Endret 14. september 2007 av mushi Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Det kan stemme at hunden din synes så mye om å spise tørrfor igjen med en gang hvis han er vant til å spise v&h. Ville du ønsket å spise havregryn hvis du kunne få biff til middag? Men hvis du har planer om å fore hunden på vom uansett, da er det vel ikke noe problem? Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 14. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 (endret) (...) Jeg sa det til en kompis, som kan null om hunder, og han sa jeg ikke burde gi det til han for da vil han ikke spise tørrfor. Da vurderte jeg og droppe det og hive all vommen. Jeg veit ikke hva som er galt med meg, er bare så redd for å ødelegge den. EDIT: Han veier forresten 4,2 kg ved 8,5 uker. 9494027[/snapback] 1. Hvis han kan null om hunder, hvorfor skulle du høre på ham? 2. Det kan sikkert stemme at han ikke har så veldig lyst på tørrfor etter å ha blitt råforet, men hvorfor trenger han å like tørrfor når du råforer ham? Edit: Akkurat ja, darkness|. Du kom meg visst i forkjøpet... Lykke til videre, mushi! Endret 14. september 2007 av I.A.G. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Han får 50/50 med tørr og våt. Har gitt han en posjon med bare tørrfor etter det, det gikk ned på høykant, men var ikke like stat og spise. ^^ Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 14. september 2007 Rapporter Del Skrevet 14. september 2007 Problemer er til for å løses. Dersom han ikke greier å oppføre seg i stuen, så må han lære det. Lær han at å tygge på ledninger ikke lønner seg, og gi han masse leker han kan kose seg med slik at han roer seg ned. Å putte hunden i bur løser ikke problemet med at hunden sliter med å roe seg ned.. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Idag har han bare vært snill Det er mye lettere og få han til å roe seg ned. Han lå ute i sola i en halvtime på fanget mitt og bare nøyt dagen. Flink til å si ifra når han skal bajse er han også, tissinga kommer nok etterhvert Idag har vi: Sovet Kost Lekt med litt ufrivillige katter Og bare nytet sola Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Aaaww, så søt han er! Lenke til kommentar
Porsta Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Nusselig, bar, myk bollemage også Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Nydelig liten vofs du har fått deg, mushi Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 15. september 2007 Rapporter Del Skrevet 15. september 2007 Fått deg fin bikkje der mushi. Synes den rasen er dritt kul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå