I.A.G. Skrevet 10. september 2007 Forfatter Del Skrevet 10. september 2007 Er det ikke slik at ofte så vokser ikke alle kroppsdelene til en valp i samme hastighet? Kanskje han ser uproporsjonal ut nå, men han lir helt sikkert rasetypisk som voksen når han er ferdig utvokst. 9466332[/snapback] Stemmer det ja. Dachsen min fikk for eksempel alltid øra fulle av matrester da hun var liten... Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 10. september 2007 Del Skrevet 10. september 2007 Ja, han har litt igjen å vokse, mildt sagt Ørene begynner også å bli for store. 9464040[/snapback] Er det ikke slik at ofte så vokser ikke alle kroppsdelene til en valp i samme hastighet? Kanskje han ser uproporsjonal ut nå, men han lir helt sikkert rasetypisk som voksen når han er ferdig utvokst. 9466332[/snapback] Jo, selvfølgelig blir han nok det Vokser i rykk og napp nå Lenke til kommentar
mushi Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hva må jeg huske på før jeg henter valpen? Lenke til kommentar
lopalopa Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 mener du ting du skal ha med eller kossen du skal oppføre deg.. ?? når du kommer der må du være rolig og la valpen komme til deg Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Uff, jeg var sykt nervøs når jeg fikk min valp... Hovedpoenget de første dagene/ukene er å bygge opp tillit. Ikke begynn å lære hunden å hente avisen med en gang, jobb med at den skal reagere på navnet sitt, og _kanskje_ sitt/legg deg. Utover det er det mest kos og snakking til hunden, rett og slett så den skal bli kjent med deg. Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Niks, landseer er en helt annen rase. De er blandt annet slankere med tynnere beinstamme. Rasen over er en svart og hvit newfoundlandshunc 9441011[/snapback] Ja, men et søk på wikipedia tar meg til teksten "A color variation of a Newfoundland dog", samt at dette er en beskrivelse jeg også får ved så og si alle rasesider. Er klar over at benbygningen og kropp er generelt annerledes i noen land, men det var vanskelig å se bygning på bildene ovenfor, siden jeg ikke vet hvor langt den hunden er kommet i utviklinga og hvor gammel den er. I tillegg er rasen Landseer mer Newfoundland-aktig utenfor Europa, og i mange land blir den regnet som samme rase som Newfoundland. Så hvor forskjellig Landseeren er fra Newfoundland varierer sterkt fra land til land, noe som skaper splittelse i om man skal kalle det egen rase eller ikke. 9441444[/snapback] Ja, men hun skrev jo faktisk at det var en newfoundlandshund, og du svarte at en newfoundlandshund i de fargene blir kalt landseer. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) mener du ting du skal ha med eller kossen du skal oppføre deg.. ?? når du kommer der må du være rolig og la valpen komme til deg 9472565[/snapback] Begge deler Uff, jeg var sykt nervøs når jeg fikk min valp... Hovedpoenget de første dagene/ukene er å bygge opp tillit. Ikke begynn å lære hunden å hente avisen med en gang, jobb med at den skal reagere på navnet sitt, og _kanskje_ sitt/legg deg. Utover det er det mest kos og snakking til hunden, rett og slett så den skal bli kjent med deg. 9473385[/snapback] Tusentakk, det skal jeg huske på Endret 11. september 2007 av mushi Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 (endret) Niks, landseer er en helt annen rase. De er blandt annet slankere med tynnere beinstamme. Rasen over er en svart og hvit newfoundlandshunc 9441011[/snapback] Ja, men et søk på wikipedia tar meg til teksten "A color variation of a Newfoundland dog", samt at dette er en beskrivelse jeg også får ved så og si alle rasesider. Er klar over at benbygningen og kropp er generelt annerledes i noen land, men det var vanskelig å se bygning på bildene ovenfor, siden jeg ikke vet hvor langt den hunden er kommet i utviklinga og hvor gammel den er. I tillegg er rasen Landseer mer Newfoundland-aktig utenfor Europa, og i mange land blir den regnet som samme rase som Newfoundland. Så hvor forskjellig Landseeren er fra Newfoundland varierer sterkt fra land til land, noe som skaper splittelse i om man skal kalle det egen rase eller ikke. 9441444[/snapback] Ja, men hun skrev jo faktisk at det var en newfoundlandshund, og du svarte at en newfoundlandshund i de fargene blir kalt landseer. 9474493[/snapback] Som forklart blir den fargekomboen kalt Landseer og har de samme standardene som Newfoundland i en god del land. Men jeg innrømmet at det var korttenkt av meg å skrive det når det åpenbart var en norsk newfoundland vi snakket om. Så jeg tok feil. Makan til pirk. Endret 11. september 2007 av Dan_H Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 11. september 2007 Del Skrevet 11. september 2007 Hva må jeg huske på før jeg henter valpen? 9472372[/snapback] Spør om du kan få med en teppeflik eller noe som lukter kjent for valpen. Overse at den piper/bærer seg på vei hjem, det er helt normalt. Bare ha den enten i ro på fanget eller i bur (personlig syns jeg bur er best i begynnelsen). Når du kommer hjem er den sikkert litt usikker og sånt, bare la den utforske på egenhånd og ta det med ro. Mye mulig den ikke vil spise også, men det er helt normalt. Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg vil også ha valp igjen Men vi skal parre i desember igjen da, Så da kommer det en god del gærninger i huset. Gleder meg til det. Men skal ikke beholde noen denne gangen da. Alltid like morro å gå tur med 11 valper innover skogsveiene her *puh* hehe Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Fikk besøk av en dvergschnauzervalp her om dagen Søt liten tispe, som Bowser ble fra seg av glede av å møte. Holdt ham i bånd, siden han hadde blitt litt for tung å leke med for en 9 uker gammel dvergschnauzer Lenke til kommentar
lopalopa Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Den hunden e bare helt utrolig nydelig:D Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Flott hund! Det første fotografiet var fint! @Tyrant: Hvit dvergschnauzer? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Jeg trodde de bare fantes i sort og salt/pepper. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Visste faktisk ikke selv at de kunne være hvite før jeg så henne. http://www.dogbreedinfo.net/miniatureschnauzer.htm Er ikke alle kennelklubber som tillater hvit, men noen gjør det. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Visste faktisk ikke selv at de kunne være hvite før jeg så henne. http://www.dogbreedinfo.net/miniatureschnauzer.htm Er ikke alle kennelklubber som tillater hvit, men noen gjør det. 9488860[/snapback] Der har vi faktisk det mest åpenbare eksempelet på hunderasisme jeg har sett på flere... dager... Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 13. september 2007 Del Skrevet 13. september 2007 Hehe, ja, det er jo også en måte å tolke det på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå