Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, jeg synes ikke hunden burde vært avlivet. Mener du at hunder skal avlives hvis de dreper ekorn eller andre ville dyr også?

Problemet her var jo helt klart at eieren var totalt blåst. Uttalelsene han/hun hadde kommet med i etterkant var utrolig provoserende. Eieren burde helt klart ha blitt ilagt en bot (min personlige mening), men jeg vet ikke hvordan regelverket er rundt det.

9441474[/snapback]

det med å si at det er normalt at aggressive hunder kan drepe andre i kamp.

9441672[/snapback]

Slik.

--

Det er eieren som burde bli straffet, ikke hunden.

Lenke til kommentar
Niks, landseer er en helt annen rase. De er blandt annet slankere med tynnere beinstamme. Rasen over er en svart og hvit newfoundlandshunc

9441011[/snapback]

Det har du helt rett i. det er en sort hvit newfoundlander, og det er langt i fra en landseer. Men de ligner jo litt :) de bildene er av min newfoundlander. Og heter lucy.. :)

Lenke til kommentar
Det er eieren som burde bli straffet, ikke hunden.

9441948[/snapback]

Riktig! Desverre er det lettere å gi skylden til hundene og ta livet av de istedenfor å gi eier en skikkelig sviende bot eller verre. 2 hunder med sterk jaktinstinkt som grønnlandshund burde ikke går rundt løs uten kontroll.
Lenke til kommentar
Niks, landseer er en helt annen rase. De er blandt annet slankere med tynnere beinstamme. Rasen over er en svart og hvit newfoundlandshunc

9441011[/snapback]

Det har du helt rett i. det er en sort hvit newfoundlander, og det er langt i fra en landseer. Men de ligner jo litt :) de bildene er av min newfoundlander. Og heter lucy.. :)

9442555[/snapback]

Sett fra en vinkel er det ikke langt ifra en Landseer. Men skal selvfølgelig innrømme feilen. Poenget er at det er stort sprik innenfor Landseer-rasen. I en del europeiske land, deriblant Norge, er Landseeren betydelig annerledes fra en Newfoundland - slankere, forskjellig benstamme osv. Denne variasjonen blir kalt "continental-european type". Mens de derimot i USA og resten av verden (faktisk noen land i Europa også) er veldig like på en Newfoundland. Faktisk er det bare FCI som behandler Landseer som en egen rase (som mest sannsynlig er basert på CE-typen), mens blandt andre AKC, CKC og TKC ser på det som en variasjon av Newfoundland.

In the USA and Great Britain the Landseer is considered the same breed as the Newfoundland, however in some European countries is a totally different breed than the Newfoundland. Landseers in Europe have longer legs.

Men skal ikke stikke det under en stol at jeg tok feil da.:) Når bildet var av en norsk Newfoundland, burde jeg jo koplet at Landseere her til lands ser ganske så annerledes ut - og heller kalt det for en sort og hvit Newfoundland. ;) Så beklager feilen.

Lenke til kommentar

Den hunden Mona leker med er kliss lik tispa som angrep Atlas for et halvt års tid siden og kostet ham tre sting i nakken, og det var kun fordi vi var heldige og fikk henne vekk. Fikk skikkelig dårlig samvittighet ovenfor bikkja da den fikk foten min i munnen (boots med jernhæl og -tupp), men jeg ville bare ha henne vekk fra hunden min. -_-

Waah, det hadde jeg nesten latt gå i glemmeboken. Men den hunden var uansett prikk lik. Oo

Lenke til kommentar
Hvor blir det av brukshundene her inne?

Noen som i det hele tatt trener aktiv med hundene sine, og da mener jeg trening som involverer en selv?

9283025[/snapback]

Eg har en newfoundlander og den holder eg på med vanntrening, vis det var folk som trener på den måten :)

Lenke til kommentar
Den hunden Mona leker med er kliss lik tispa som angrep Atlas for et halvt års tid siden og kostet ham tre sting i nakken, og det var kun fordi vi var heldige og fikk henne vekk. Fikk skikkelig dårlig samvittighet ovenfor bikkja da den fikk foten min i munnen (boots med jernhæl og -tupp), men jeg ville bare ha henne vekk fra hunden min. -_-

Waah, det hadde jeg nesten latt gå i glemmeboken. Men den hunden var uansett prikk lik. Oo

9444949[/snapback]

De hadde faktisk en liten fight i går, til tross for at han er hannhund og bare 7 mnd gammel.. matvokting, ikke bra.

Lenke til kommentar
Den hunden Mona leker med er kliss lik tispa som angrep Atlas for et halvt års tid siden og kostet ham tre sting i nakken.....

9444949[/snapback]

:dontgetit: Heter hunden din også Atlas? Utrolig, jeg tenkte ikke at det var mange andre hunder som het Atlas

Her er min Atlas:

post-94759-1189198399_thumb.jpg

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...