Eplefe Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Så god bamse! Den var vakker. Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Gikk nettop en tur med Henri. I krysset var det en liten gutt som gikk tur med en puddel løs. Den sprang rett mot Henri, og Henri sprang rundt meg. Jeg prøvde å dra inn båndet slik at jeg kan løfte han, det er det jeg bruker å gjøre i slike situasjoner. Men jeg dro i båndet når han var vendt mot jeg og halsbåndet var ikke festet skikkelig. Nå var Henri løs og på sprang hjem. Jeg spurtet for livet etter Henri, og den andre ungen løp etter sin puddel. Henri kunne når som helst møte en bil og dø, han har enda ikke forstått at biler er farlige. Jeg sprang en 100 meter før vi kom hjem, og puddelen kom inn i bakgården. Jeg så tilbake og så at ungen var 50 meter bak meg på sprang i min retning. Henri bjeffet som bare det i bakgården. Men det ordnet seg. Ungen kom og hentet puddelen sin i bakgården og kjeftet litt på den. Jeg var bare opgitt og sliten og tok Henri inn. Det er jammen irriterende å møte enkelte folk som går uten bånd og som ikke har kontroll på hunden. Nå skal jeg spytte ut blodsmaken for tredje gang. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Hvorfor løfter du opp hunden når dere møter andre hunder? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Hvis jeg synes situasjonen kan være litt farlig løfter jeg han bare opp av faren. Det betyr ikke at det er farlig for hver hund jeg møter. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Skjønte heller ikke den Light Alba. Høres ut som noe gamle damer med puddel gjør når de møter meg å Zeus...... Sosialisering av hunden er jo kjempeviktig. Endret 6. september 2007 av JimRamse Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 6. september 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Jeg kan jo skjønne at han gjør det hvis den andre hunden gir tydelig tegn til å ville angripe, men min erfaring er at de som oftest klarer å ordne opp selv, hvis de får nærme seg hverandre med så lite som mulig innblanding fra andre. Men selv om den andre hunden angriper, er ofte det lureste å slippe hunden, ettersom den da har mye lettere for både å komme seg unna og å forsvare seg. Men dette er et emne jeg er veldig i tvil om selv. Hva er egentlig det lureste å gjøre dersom en annen hund angriper deg eller hunden din? Endret 6. september 2007 av I.A.G. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Lokalnyheter. Burde hundene avlives? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Lokalnyheter.Burde hundene avlives? 9440493[/snapback] Tja, eieren burde ihvertfall få en god omgang juling. Har du null kontroll over hundene dine, bør du faen ikke la de gå løse heller. Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Her er noen bilder av min venns Newfoundland hund. *snip* En Newfoundlander med de fargekombinasjonene blir vel kalt for Landseer, om jeg ikke tar helt feil. ##Unødvendig quoting av bilder er fjernet av ilpostino ## Endret 7. september 2007 av ilpostino Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Niks, landseer er en helt annen rase. De er blandt annet slankere med tynnere beinstamme. Rasen over er en svart og hvit newfoundlandshunc Lenke til kommentar
robB Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 En grønlandshund burde aldri gå løs, selv om eieren tror han/hun har kontroll over den, gunnet det sterke jaktinstinktet. Jeg mener at hunden ikke burde bli avlivet, da det er normalt at store polare hunder kan bli aggresive ovenfor andre hunder. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Synd med en eier som setter en rase i vannry :/ Av og til skulle man bare ønske man var i nærheten.... Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 (endret) En grønlandshund burde aldri gå løs, selv om eieren tror han/hun har kontroll over den, gunnet det sterke jaktinstinktet. Jeg mener at hunden ikke burde bli avlivet, da det er normalt at store polare hunder kan bli aggresive ovenfor andre hunder. 9441109[/snapback] Så da har man en unnskyldning, da? Siden det er "normalt" skal den ikke bli avlivet? Det er også "normalt" blant tyver å stjele, men de bør bli straffet uansett. Å drepe en annen hund er ganske alvorlig, mildt sagt. Også opplagt at idioten som eide Grønlandshundene ikke hadde kontroll, og en eier som ikke har kontroll over bikkja si, er en dårlig eier. Endret 6. september 2007 av TyrantOfWinter Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Niks, landseer er en helt annen rase. De er blandt annet slankere med tynnere beinstamme. Rasen over er en svart og hvit newfoundlandshunc 9441011[/snapback] Ja, men et søk på wikipedia tar meg til teksten "A color variation of a Newfoundland dog", samt at dette er en beskrivelse jeg også får ved så og si alle rasesider. Er klar over at benbygningen og kropp er generelt annerledes i noen land, men det var vanskelig å se bygning på bildene ovenfor, siden jeg ikke vet hvor langt den hunden er kommet i utviklinga og hvor gammel den er. I tillegg er rasen Landseer mer Newfoundland-aktig utenfor Europa, og i mange land blir den regnet som samme rase som Newfoundland. Så hvor forskjellig Landseeren er fra Newfoundland varierer sterkt fra land til land, noe som skaper splittelse i om man skal kalle det egen rase eller ikke. Lenke til kommentar
robB Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 En grønlandshund burde aldri gå løs, selv om eieren tror han/hun har kontroll over den, gunnet det sterke jaktinstinktet. Jeg mener at hunden ikke burde bli avlivet, da det er normalt at store polare hunder kan bli aggresive ovenfor andre hunder. 9441109[/snapback] Så da har man en unnskyldning, da? Siden det er "normalt" skal den ikke bli avlivet? Det er også "normalt" blant tyver å stjele, men de bør bli straffet uansett. Å drepe en annen hund er ganske alvorlig, mildt sagt. Også opplagt at idioten som eide Grønlandshundene ikke hadde kontroll, og en eier som ikke har kontroll over bikkja si, er en dårlig eier. 9441370[/snapback] Det er hunder vi snakker om, dyr med instinkt. Samme med ulver,(som en grønlandshund er svært nær) dem kan drepe hverandre i heftige slåsskamper. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Vel, jeg synes ikke hunden burde vært avlivet. Mener du at hunder skal avlives hvis de dreper ekorn eller andre ville dyr også? Problemet her var jo helt klart at eieren var totalt blåst. Uttalelsene han/hun hadde kommet med i etterkant var utrolig provoserende. Eieren burde helt klart ha blitt ilagt en bot (min personlige mening), men jeg vet ikke hvordan regelverket er rundt det. Lenke til kommentar
fhl Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Avliving av eier og omplassering av hundene? Frode Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Avliving av eier og omplassering av hundene? Frode 9441497[/snapback] Om det bare hadde gått an. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Vel, jeg synes ikke hunden burde vært avlivet. Mener du at hunder skal avlives hvis de dreper ekorn eller andre ville dyr også? Problemet her var jo helt klart at eieren var totalt blåst. Uttalelsene han/hun hadde kommet med i etterkant var utrolig provoserende. Eieren burde helt klart ha blitt ilagt en bot (min personlige mening), men jeg vet ikke hvordan regelverket er rundt det. 9441474[/snapback] Var det meg du sikta til angående avlivingen? Jeg sa da ikke at de skulle avlives, jeg likte bare ikke måten det virka som om robB avdramatiserte det med å si at det er normalt. Mulig jeg ordla meg litt feil, slik at dere misforsto, men med straff mente jeg for eksempel en klekkelig bot til eieren. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 6. september 2007 Rapporter Del Skrevet 6. september 2007 Jeg vet ikke hvem jeg sitket til, jeg mener bare at jeg leste at noen mente at de burde vært avlivet, men godt mulig jeg misforstod. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå