LuciferLynx Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Har en følelse av at "alle" hunder røyter noe sykt om dagen jeg... Bridie er totalt nedrøytet, (trodde jeg allefall, det faller enda av mye mer), og de fleste hundene vi omgås er også helt nedrøyta nå. Men omega3 er godt for pels. Olje i maten. Vi skal nok sette Bridie på en sånn hestekur om det blir vikingeskipet på oss. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Ja, Atlas og. Store hvite hårdotter som løsner fra underpelsen hans, faktisk. Har ikke skiftet fôr, så jeg aner ikke hvorfor. Så jeg må faktisk børste ham og støvsuge hver dag, holder ikke med bare børsting. Det forsvinner masse hår utenom det jeg børster, enda jeg børster til jeg ikke får mer hår på børsten. Lenke til kommentar
MentosTFM Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Skal sjekke hva foret heter når jeg kommer hjem. Leste forøvrig at eggeplomme er bra mot røyting, noen som har erfaringer der? (ref. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=166953) Ellers så tar jeg fettsyretilskudd (http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=767) kan det være en idé å putte en kapsel av dette i maten hver uke eller er det en svært dårlig idé? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Vet ikke hvordan det fungerer det tilskuddet der. Men jeg vet at noen gir hunden tran for blankere pels Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Hunder skal IKKE ha for mye tran! Det er noe i tranen (en eller annen av vitaminene, jeg husker ikke akkurat nå) som hunden ikke skal ha for mye av. LITT tran er ok, men kjøp da heller solsikke olje eller noe annet om mn ikke skal kjøpe skikkelig omega3 olje Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Før fikk vofsen Oliver's omega3 boost lakseolje som hjalp en god del mot tørr hud og pels. Nå går han på våtfor som allerede har tilsatt omega3/6 så eg har ikke behovet til å gi han ekstra lenger. http://www.olivers.no/ESEShop.aspx Mener å ha lest et sted at det ikke var så lurt å gi hunden menneske tran eller omega3 piller. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Det visste jeg ikke. Godt at dere sier i fra Feilinformasjon er ikke bra! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Google litt og fant dette: Tran er sunt - men for mye tran er ikke sunt! Årsaken til dette er det høye innholdet av de fettløselige vitaminene A og D som er giftige i for store mengder. Det er derfor viktig å ikke gi for mye - og hvor mye som er riktig avhenger av hundens vekt. Tran produseres av lever fra mager fisk. Fiskeoljer til hund (og menneske) som vi tar for å få i oss omega 3 fettsyrer produseres av kjøtt fra fet fisk. Det inneholder lavere doser av vitamin A og D, og vi kan derfor gi større mengder og dermed tilføre mer omega 3. Ved å gi fiskeolje i stedet for tran, får du derfor bedre effekt på hud og pels! http://www.alternativetdyreklinikk.no/spms...&start=1&mid=12 Ellers skal Selolje være enda bedre enn lakseolje og den trengs vist bare gies 1gang i uken istedenfor hverdag slik man "må" med omega3 boosteren. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Selolje hadde kanskje vært en idè. Får sjekke hva jeg finner Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Stund siden sist eg postet bilder av vofsen. Siden den gule varme ukjente saken svidde vekk skyene og lyste alt ute så tok eg med meg kamera på hoved turen idag. Ble action bilder av Kongen av kongs. Har vel aldri vært i bedre form enn i år. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Stilig! Jepp, sola skinner godt her på Askøy i dag. Blir godt med en fotball trening i kveld. Hmm bør og ta voffsen min med ut på en tur! Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 SnowDOG_ Fytterakkeren så bra han ser ut!! Du er flink hundeeier. Ingen tvil om det Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Solen begynner å bevege seg ned, uten at jeg fikk tatt bilder av slaktet som har nektet å leke i dag. xP håper på like fint vær i morgen, jeg. Flotte bilder, Mario Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Fin hund det der ja. hvor høyt hopper han egentlig? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Flott og spenstig amstaff med utrolig definert muskulatur, SnowDOG_! Det der må jo være 2 meter minst! Han hadde sikkert gjort det bra i en høydehoppkonkurransse for hunder Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Tilbake til fòrings spørsmålet: Jeg gir hundene mine Spesific Adult fòr, litt Biola (bra for magen) og en liten dæsj tran. Nå har vi en flaske med møllers tran, men brukte før fiskolje. Hundene er ca. 20kg, og de er mye i mosjon(jakthunder). Hvilken dosering av Tran og Biola vil dere anbefale? Jeg bruker ca. 3-5ml tran og 3cl Biola, noen ganger mer. Og dette får de en gang om dagen! Er det bra for de? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Tran skal ikke hundene ha, diskutert tidligere på denne siden (eller forrige side). Fiskeolje eller omega3-ekstrakt er mye bedre. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 22. august 2007 Rapporter Del Skrevet 22. august 2007 Jada. Nå har jeg skrevet mail til oppdretteren igjen. Først skulle jeg kjøre, så fant jeg ut at fly måtte være mye enklere. Deretter fikk jeg nervesammenbrudd når jeg skulle bestille flybillet siden det blir så utrolig mye ansvar på meg alene den dagen og så altfor mye som kan gå galt. Vi diskuterte frem og tilbake over mail igår om fly, og til mårran idag skrev jeg mail om at jeg kommer kjørende for det er enklest. Nå sitter jeg og venter på en mail hvor hun sier at jeg er altfor ubesluttsom og ikke klar for hund. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 22. august 2007 Rapporter Del Skrevet 22. august 2007 Mushi, da. Det vil hun ikke si, det at du er nervøs tror jeg er ganske naturlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå