Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Leste nettop diskusjonen om råforing.

Det som langdistanse hundekjørere forer hundene sine med er tørrfor blandet sammen med råfor sammen med vann, slik at hele greia blir en grøt. Feks 50% tørrfor og 50% råfor. I tillegg tilsetter de og fiskeolje i foret.

Det vil jeg anbefale til folk som har svært aktive hunder(er ikke bare for sledehunder). Da må man huske og ikke kjøpe billigtørrfor fra dagligvarebutikker, men fra dyrebutikker eller hos vet, og kjøpe høyaktivitetsfor. Det at kun råfor er best for hunden er tull. Man kan kun fore med tørrfor og tilsette fiskeolje og hunden får like fin pels.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde en italiensk mynde som het Pepsi (Don't blame me. Det var de som eide henne før oss). Hun hadde utrolig mye energi. Elsket å hoppe opp i armene mine eller hoppe på magen min så jeg mistet pusten. Har fått en del poter i fjeset også for å si det sånn. Hun var veldig kosete også. Myk og deilig å ta på. En vakker mynde i mine øyne. Men vi måtte gi henne fra oss. Hun gikk ikke så godt sammen med Dede (italienskmynde/nakenhund).

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar
Vi hadde en italiensk mynde som het Pepsi (Don't blame me. Det var de som eide henne før oss). Hun hadde utrolig mye energi. Elsket å hoppe opp i armene mine eller hoppe på magen min så jeg mistet pusten. Har fått en del poter i fjeset også for å si det sånn. Hun var veldig kosete også. Myk og deilig å ta på. En vakker mynde i mine øyne. Men vi måtte gi henne fra oss. Hun gikk ikke så godt sammen med Dede (italienskmynde/nakenhund).

*bilde*

9312002[/snapback]

For et blikk! Og for noen øyne!

Søtt. :wee:

Lenke til kommentar

Bridie opptrer som Schützhund, eller hva det nå heter... Bridie har iallefall gitt gubben en skikkelig omgang... (under lek riktignok) :lol:

2008075.jpg

(sjekk de øya...)

2008076.jpg

2008077.jpg

2008078.jpg

Og siste stikk... :lol::lol::lol: :twisted:

2008079.jpg

Nå hører det vel med til historien at 8 sekunder etter det siste bildet der ble tatt, så stod Bridie og gubben SÅNN:

20080710.jpg

Hu gires opp på ET ord, men roes også ned TVERT om man sier "nok" til henne... Hadde det ikke vært for det hadde vi nok ikke giret henne opp på denne måten heller, for hu biter skikkelig og det gjør vondt, og blir til tider hull på både klær og hud. Men, vi er klar over det, og hu går jo ikke på sånn UTEN at vi "æler" henne opp ;)

Men, kunne hu klart seg som schützhund eller? :p

Lenke til kommentar

Så, bilder fra idag. Bridie hadde besøk av Rottmannen Ruslebiffen

Rolig snus først, og jammen ble Bridie lita gitt :p

20080731.jpg

Flott staslig gutt han!

20080732.jpg

"vil du leke da Bridie?"

20080733.jpg

"kom igjen da, ædda bædda"

20080734.jpg

"hallo, er du sur eller?"

20080735.jpg

"uæææ, hu SÅ på meg!"

20080736.jpg

"ja, blir du med eller??"

20080737.jpg

"æææææ, ugla er løs!!"

20080738.jpg

"kan noen fange det dyret eller?"

20080739.jpg

Lenke til kommentar

Vi brukte sånn dyrlegefòr en stund nå. Husker ikke hva det het, men noe på P tror jeg. Sånn vanlig, dyrt dyrlegefòr. Og hun har aldri røytet mer enn nå! Det er helt grusomt, det er hår over alt, hår i glassene, håret kommer flyende i maten, puter som er neddynket i hår, hår på kontorstolen, hår som dekker hele sokken.

Så nå har jeg bytta til RC igjen, og håper det gir synlige forbedringer. Orker ikke å skulle måtte støvsuge hele huset hver dag nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...