TyrantOfWinter Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) www.molosserdogs.com Registrer deg og slå deg løs på oversikten over raser Frister å anbefale Boerboel, men vil ikke virke altfor patriotisk Men seriøst, du kan se litt på den ihvertfall, for lojalitet er det ihvertfall nok av, og den er også veldig stor, om ikke helt like stor som den engelske mastiffen, men generelt mer muskuløs. Når rasen ble formet i Sør- Afrika, ble hundene som stakk av skutt, ettersom de skulle passe gårdene til Boerne, og ikke stikke av, så dette gjør at de omtrent alltid holder seg i nærheten av eieren, og ikke stikker av. Valpen min setter aldri sin fot utenom gården, selv om den er i utforskningalderen (snart 3 måneder), fantastisk å se på Finnes selvfølgelig unntak, men ingen raser har bare like individer. EDIT: Men, den er ganske aktiv da, så den krever sitt av aktivitet Endret 14. august 2007 av TyrantOfWinter Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Og noe viktig som jeg glemte å poste i stad. Jeg har ingen experience(har glemt det norske ordet :blush: ) med hunder, så hunden må ikke være så krevende, noe som det ser ut som at en boerboel er. Endret 14. august 2007 av Underpants Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Aha Ja, men da tror jeg du må tenke deg grundig om, for omtrent alle store hunderaser krever mye oppmerksomhet og en sterk hånd til å oppfostre dem. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Selv en mellomstor eller liten hund kan være harde å takle Alt kommer ann på Altså; mitt tips er at hvis du vil og kommer til å ofre blod og tid på hunden, så er det jo samme hva du velger, liten eller stor, så lenge det er en rase du tror du kommer til å mestre og like. Les mye før du bestemmer deg Endret 14. august 2007 av pinnsvin Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Jepp, og spesielt hvis du er ung og bor alene i leilighet kan hund være litt i det vanskeligste laget. Når planlegger du å flytte for deg selv? Skal du gå på skole i tillegg? Spesielt som valp trenger hunden ofte folk rundt seg hele tiden. Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Spesielt som valp trenger hunden ofte folk rundt seg hele tiden.9282164[/snapback] I second that x 1000! Endret 14. august 2007 av pinnsvin Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 (endret) Jeg er veldig entusiastisk nå, og hvis jeg er like entusiastisk når jeg skal få meg hunden, noe jeg er ganske sikker på, er jeg villig til å bruke mye tid på den og oppdra den med mye omsorg. EDIT: Er en god stund til jeg skal flytte tror jeg, men jeg vet ikke alt om skole og sånn ennå. Skulle gjette jeg er rundt 20 når jeg får hund. Det er vel omtrent da man sitter hjemme og studerer? Leste at man må bruke mye tid på valpen ja. Endret 14. august 2007 av Underpants Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Ja, men går du på skole og slikt? Har du folk til å passe på den hele den krevende valpeperioden når du er borte? Å bo alene som ung med hund ser jeg for meg er vanskelig. Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 14. august 2007 Rapporter Del Skrevet 14. august 2007 Haha, så herlig hun er! Utrolig flott at hun kan slappe av slik, selv om hun var veldig sliten fra dagen før! Har du de andre bildene fra aussieringen også? 9280959[/snapback] Alle de andre bildene ligger på Aussie forumet nå Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Hvor blir det av brukshundene her inne? Noen som i det hele tatt trener aktiv med hundene sine, og da mener jeg trening som involverer en selv? Lenke til kommentar
pinnsvin Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 De fleste gjør nok det. Kanskje ikke i den grad at det gjør deg tilfredsstilt dog Jeg trener hunden min aktiv, og da trening som involverer meg selv, ja. Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hvor blir det av brukshundene her inne? Noen som i det hele tatt trener aktiv med hundene sine, og da mener jeg trening som involverer en selv? 9283025[/snapback] Hundene mine er brukshunder, aussien og meg jogger en time hver morgen i skogen, senere på dagen er vi ute i mange timer og går på fjellet hvor vi svømmer, ellers trener vi lydighet, blodspor og rundering. Blodspor og lydighet er noe vi trener hver dag. Labradoren min er også ute i flere timer om dagen, hvor vi svømmer, hun går med kløv, vi går blodspor, feltsøk og runderer dersom jeg har med figuranter. edit: og nå flytter vi ut på landet, så nå håper jeg det blir enda mer, mest mtp gjeting og agility (får agilitybane rett utenfor) Endret 15. august 2007 av sid_ Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 (endret) Hvordan er Dvergpincher og Mops for førsteganseiere? Lyst på liten hund, men kan ikke være alt for krevende. Ikke alle har plass eller tid til en hund på 50kg desverre Endret 15. august 2007 av Snublefot Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg er veldig entusiastisk nå, og hvis jeg er like entusiastisk når jeg skal få meg hunden, noe jeg er ganske sikker på, er jeg villig til å bruke mye tid på den og oppdra den med mye omsorg. EDIT: Er en god stund til jeg skal flytte tror jeg, men jeg vet ikke alt om skole og sånn ennå. Skulle gjette jeg er rundt 20 når jeg får hund. Det er vel omtrent da man sitter hjemme og studerer? Leste at man må bruke mye tid på valpen ja. 9282189[/snapback] Husk på at det er veldig vanskelig å finne et sted å bo med en hund hvis du skal leie en leilighet. Det er få huseiere som ønsker å ha hundeiere boende hos seg. Du bør også passe på at hunden faktisk får plass i leiligheten. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Fant meg leilighet på fire dager (satt inn annonse i avisen og skrev jeg hadde hund, så ble jeg oppringt fra den leiligheten jeg valgte). Mens andre igjen har hatt null lykke og ringt på over 50 leiligheter Så jeg ville prøvd å ordne meg en leilighet først, om jeg var i fasen med å planlegge hund! For det kan visstnok være veldig vanskelig. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg prøvde å få meg leilighet med fire katter og en hund. Etter 4 mnd og sikkert 60 nei, bare kjøpte vi et hus Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Jeg trener agility med yngste hunden min, eldste hunden er pensjonert fra sin gjeterkarriere da han har begynt å høre litt dårlig, og mellomste hunden skal jeg begynne å trene blodspor med, da det er det eneste jeg har funnet som han virker til å like. Men jeg vet ikke om det holder, jeg, oivind_dahle? Sitter forresten og funderer på å begynne å gå med kløv på yngste hunden, jeg. Lenke til kommentar
WhiteDragon Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Er ikke dette en bildetråd lenger? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Dette har vel aldri vært en bildetråd. Tror det ligger en annen tråd som er det i samme kategori. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 15. august 2007 Rapporter Del Skrevet 15. august 2007 Hvor blir det av brukshundene her inne? Noen som i det hele tatt trener aktiv med hundene sine, og da mener jeg trening som involverer en selv? 9283025[/snapback] Ja her går det i kløving, saccokjøring, svømming og fjellturer. Itillegg trener vi rik og forskjellig annet. Med min rase gjelder det å ha hunden i god form. Det værste jeg ser er overvektige hunder, spesielt korthårshunder. Da skal man se musklene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå