Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

www.molosserdogs.com Registrer deg og slå deg løs på oversikten over raser :) Frister å anbefale Boerboel, men vil ikke virke altfor patriotisk :p Men seriøst, du kan se litt på den ihvertfall, for lojalitet er det ihvertfall nok av, og den er også veldig stor, om ikke helt like stor som den engelske mastiffen, men generelt mer muskuløs. Når rasen ble formet i Sør- Afrika, ble hundene som stakk av skutt, ettersom de skulle passe gårdene til Boerne, og ikke stikke av, så dette gjør at de omtrent alltid holder seg i nærheten av eieren, og ikke stikker av. Valpen min setter aldri sin fot utenom gården, selv om den er i utforskningalderen (snart 3 måneder), fantastisk å se på :) Finnes selvfølgelig unntak, men ingen raser har bare like individer.

EDIT: Men, den er ganske aktiv da, så den krever sitt av aktivitet :)

Endret av TyrantOfWinter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv en mellomstor eller liten hund kan være harde å takle ;)

Alt kommer ann på

Altså; mitt tips er at hvis du vil og kommer til å ofre blod og tid på hunden, så er det jo samme hva du velger, liten eller stor, så lenge det er en rase du tror du kommer til å mestre og like. Les mye før du bestemmer deg :)

Endret av pinnsvin
Lenke til kommentar

Jeg er veldig entusiastisk nå, og hvis jeg er like entusiastisk når jeg skal få meg hunden, noe jeg er ganske sikker på, er jeg villig til å bruke mye tid på den og oppdra den med mye omsorg.

EDIT: Er en god stund til jeg skal flytte tror jeg, men jeg vet ikke alt om skole og sånn ennå. Skulle gjette jeg er rundt 20 når jeg får hund. Det er vel omtrent da man sitter hjemme og studerer? :hmm::p

Leste at man må bruke mye tid på valpen ja.

Endret av Underpants
Lenke til kommentar
Hvor blir det av brukshundene her inne?

Noen som i det hele tatt trener aktiv med hundene sine, og da mener jeg trening som involverer en selv?

9283025[/snapback]

Hundene mine er brukshunder, aussien og meg jogger en time hver morgen i skogen, senere på dagen er vi ute i mange timer og går på fjellet hvor vi svømmer, ellers trener vi lydighet, blodspor og rundering. Blodspor og lydighet er noe vi trener hver dag. Labradoren min er også ute i flere timer om dagen, hvor vi svømmer, hun går med kløv, vi går blodspor, feltsøk og runderer dersom jeg har med figuranter.

edit: og nå flytter vi ut på landet, så nå håper jeg det blir enda mer, mest mtp gjeting og agility (får agilitybane rett utenfor)

Endret av sid_
Lenke til kommentar
Jeg er veldig entusiastisk nå, og hvis jeg er like entusiastisk når jeg skal få meg hunden, noe jeg er ganske sikker på, er jeg villig til å bruke mye tid på den og oppdra den med mye omsorg.

EDIT: Er en god stund til jeg skal flytte tror jeg, men jeg vet ikke alt om skole og sånn ennå. Skulle gjette jeg er rundt 20 når jeg får hund. Det er vel omtrent da man sitter hjemme og studerer?  :hmm::p

Leste at man må bruke mye tid på valpen ja.

9282189[/snapback]

Husk på at det er veldig vanskelig å finne et sted å bo med en hund hvis du skal leie en leilighet. Det er få huseiere som ønsker å ha hundeiere boende hos seg. Du bør også passe på at hunden faktisk får plass i leiligheten.

Lenke til kommentar

Fant meg leilighet på fire dager (satt inn annonse i avisen og skrev jeg hadde hund, så ble jeg oppringt fra den leiligheten jeg valgte). Mens andre igjen har hatt null lykke og ringt på over 50 leiligheter :( Så jeg ville prøvd å ordne meg en leilighet først, om jeg var i fasen med å planlegge hund! For det kan visstnok være veldig vanskelig.

Lenke til kommentar

Jeg trener agility med yngste hunden min, eldste hunden er pensjonert fra sin gjeterkarriere da han har begynt å høre litt dårlig, og mellomste hunden skal jeg begynne å trene blodspor med, da det er det eneste jeg har funnet som han virker til å like. Men jeg vet ikke om det holder, jeg, oivind_dahle? Sitter forresten og funderer på å begynne å gå med kløv på yngste hunden, jeg. :)

Lenke til kommentar
Hvor blir det av brukshundene her inne?

Noen som i det hele tatt trener aktiv med hundene sine, og da mener jeg trening som involverer en selv?

9283025[/snapback]

Ja her går det i kløving, saccokjøring, svømming og fjellturer. Itillegg trener vi rik og forskjellig annet. Med min rase gjelder det å ha hunden i god form. Det værste jeg ser er overvektige hunder, spesielt korthårshunder. Da skal man se musklene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...