JimRamse Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Du syns det var greit at hunderaser som er kjent som mer stabile enn din egen er forbudt .) Når du har BB er det å kaste stein i glasshus Mentalitet er ikke raseavhengig heller, men kan spores mye mot avlen 9266262[/snapback] Selvfølgelig styres det av avlen, men avlere som avler på aggressivitet går ofte etter kamphunder, det kan du vel egentlig ikke avfeie? Har du erfaringer med BB som ustabile, siden du uttaler deg på den måten om dem? 9266302[/snapback] Fetteren min, å en kamerat av meg hadde begge to BB. Dette er folk som har hatt hunder før, å som jeg mener er godt egnet til å ha hunder. Skal legges til at de to hundene kom fra samme kull, men begge to er nå avlivet for aggresivitet. Den ene ble ikke mer enn ett godt år, å den andre ble rett over to. Ble så galt at den ene bet etter ungene til fetteren min, å den til kameraten min han (altså eieren) Kan selvsagt være at de bare har hatt uflaks, å sier spesielt dette da de var fra samme kull. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 (endret) Som kan ha vært noe med hvordan foreldrene til kullet var. Fikk de dem fra oppdretter? Endret 12. august 2007 av TyrantOfWinter Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Kom fra oppdretter ja. Men husker ikke hvem. Skal legges til at begge hundene var snille som lam i begynnelsen. Virker som de rett å slett ble mer å mer sinna. Merket det over tid selv også. Gjelder ikke bare folk. Den ene fløy på Doberman'em min også, å dette etter de har vært "buddy's" lenge. Vi skjønte jo ingenting. Tok helt av, endte opp med at Doberman'en min beit seg fast i nakken til BB'en. Måtte slite skikkelig for å få han til å slippe. Virket som han var sinna fordi han ble angrepet uten grunn. Uansett, etter vi fikk de fra hverandre så holdt vi de hver for seg noen minutter så gikk det over. Var de pluttselig venner igjen. Vi tenkte ikke mer over det, å regnet med det bare var for å se hvem som skulle være sjefen. Så noen mnd senere så begynte den å bli sinna på alle vennene til dama til fetteren min. Hun kunne ikke ha den i huset alene når det var folk på besøk. Så enda noen uker senere så bet den fetteren min til blods i armen. Da var det bare en ting å gjøre desverre.......... Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Ja, det hørtes ikke bra ut Finnes slike eksemplarer av omtrent alle raser, da, men bra du nevnte det siden vi var inne på dette temaet nå Finnes ingen unnskyldning for å holde sånne i live. Synd at de ble sånn Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 12. august 2007 Forfatter Del Skrevet 12. august 2007 Haha! Så første posten nå, og jeg gikk jo igjen noen ganger. Morsomt å lese den om hundestørrelser igjen Skal legge inn mer om trening jeg. Holder på med 6 slike til som de to jeg har postet her må bare få tatt bilder først 9266126[/snapback] Ikke sett den før nå? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Jepp veldig synd. Tror bare det var uflaks da, for har jo hørt om andre som har kjempe gode opplevelser med de. Alle raser har sine sorte får, akkuart som oss mennesker. Skal legges til at jeg har hørt at den ene av hannene i Doberman kullet min kommer fra også hvisnok har blitt avlivet for aggresiv oppførsel. Vet ikke hvem som eide den, så for alt jeg vet så er det eieren sin skyld. Det er mye folk som aldri burde hatt bikkjer, det er ihvertfall helt sikkert. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Nå er det 30 min til resten av familien kommer hjem med valpen Hvordan skal jeg opptre? 9266270[/snapback] Husker når familien kom med hunden hjem til oss første gang. Jeg var med første gang vi møtte alle hundene, men var ikke med å hentet fordi jeg ikke klarte turen:P Når de kom med hunden, så gikk hun rett bort til meg og la seg i fanget mitt Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Hun er rett og slett nydelig. De andre sier hun bjeffet til dem, men det gjorde hun ikke med meg. Det første hun gjorde var å slikke hånden min. Vi har lekesloss litt. Det er så merkelig, kan nesten ikke forstå at hun enderlig er her Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Gratulerer Hvilken rase er det? Synes valpetiden er ganske kjekk, men gleder meg veldig til hunden min blir voksen. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Golden retriver. Hun er helt lys nå, men blir sikkert litt mørkere etterhvert. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Herlig å høre om valpen din , sorine:) Fikk plutselig lyst på valp igjen Masse jobb, men verdt hvert eneste minutt med hunden Lenke til kommentar
mushi Skrevet 12. august 2007 Del Skrevet 12. august 2007 Golden retriver. Hun er helt lys nå, men blir sikkert litt mørkere etterhvert. 9267396[/snapback] Bildebildebildebilde!! Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 TyrantOfWinter: www.atts.org. Der kan du lese litt mer om temperament av forskjellige raser. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Dere skal få se bilde i løpet av dagen. Fikk ikke tatt noen bra siden det var så mørkt, og jeg ville ikke plage henne med blitzen. Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 TyrantOfWinter: www.atts.org. Der kan du lese litt mer om temperament av forskjellige raser. 9268035[/snapback] Interessant side Men var enorm variasjon i hvor mange som var testa av hver rase da Lenke til kommentar
I.A.G. Skrevet 13. august 2007 Forfatter Del Skrevet 13. august 2007 Hun er rett og slett nydelig. De andre sier hun bjeffet til dem, men det gjorde hun ikke med meg. Det første hun gjorde var å slikke hånden min. Vi har lekesloss litt. Det er så merkelig, kan nesten ikke forstå at hun enderlig er her 9267268[/snapback] Gratulerer med hund! Det første bikkja mi gjorde da hun så meg var å hoppe opp og bite meg i nesa... Det har hun en sterk uvane av enda. Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hun koser seg i hagen vår Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Kan hunder ha noe lignende downs syndrom? Veit om en engelsk setter som overhodet ikke ligner andre settere, men hun har helt annerledes kroppsbygning og er ganske "dum". Hun og søstrene har alle fått opplæring til å bidra til jaktsesongen, men denne hunden var visstnok udugelig til det. Den klarer heller ikke finne noe når man kaster det . Kroppsbygningen er mer hyeneformet og hodet er ganske annerledes iforhold til andre engelsk settere. Så kan vi snakke syndrom her? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Trenger vel ikke være syndrom, men det kan jo være noe galt med hunden. Hadde jeg kjøpt hunden hos en oppdretter så ville jeg nok ha krevd pengene tilbake. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 (endret) Det er en kosehund for eieren nå . Kan finne artikkel om selve hunden om dere vil (den gikk seg vill oppe ved Sjoa) her, her og her. Endret 13. august 2007 av chokke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå