Gå til innhold

Den Store Hundetråden

Anbefalte innlegg

Ja, selvsagt. :)

De har vel et middels behov for aktivitet, så jeg vil tro at plass er det viktigste.

En irsk ulvehund er en meget stor, vennlig og kjærlig hund.Den har blitt svært populær pga sitt omgjengelige gemytt. Av utseende er ulvehunden først og fremst bemerkelsesverdig på grunn av sin størrelse. Til tross for sin størrelse er ulvehunden på ingen måte klosset eller vanskelig å ha innendørs. Den er rolig og stillferdig, nærmest doven, og tilbringer det meste av sin tid liggende eller spaserende fredelig omkring.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kan jo være verdens snilleste hund ( og det er den sikkert å :love: ) men hun må jo få mange reaksjoner når hun går på tur med den. Spesielt på et sted hvor de ikke er vandt med å se henne og hunden. Jeg elsker hunder, men hadde blitt litt forsiktig av meg vist jeg gikk forbi en så stor en. Selv om den er ganske slank av seg, så ser ikke sååå stor ut. Hun må gå lei av å si til sånne som meg at den er snill, bare stor :roll::p

Lenke til kommentar
Hva er det han har rundt beina?

9209202[/snapback]

Motstandsmansjetter:

1006116177_2672e531b4.jpg

1006119899_8765c6b32e.jpg

Brukes i forbindelse med vanntrening. Veier ingen ting, men gir mer motstand når han drar labbene fremover i vannet, ergo trenes musklene mer effektivt :)

Vi driver og med mye alsidig trening, eks kløv:

1006116049_6bbed35e1f.jpg

1006116081_c38c2469d9.jpg

WP

1006116165_3ecd303af8.jpg

1006116137_5b4f6a23c9.jpg

Jeg vet det er litt høyt trekkpunkt på siste bilde, men igjen var dette bare for show :)

Mye lek:

938295530_2fb9c283ce.jpg

Og masse annet som spor, springpole, tug of war, jogging (hver dag om morran) osv...

Lenke til kommentar

Snublefot: Jeg så rasen på nettet og ble helt solgt, rett og slett :p Så for min del var det nok utseendet som tiltrakk meg først og fremst med rasen. Sjekket selvfølgelig mentalitet og bruksegenskaper (som det er veldig få av, haha), og fant ut at rasen kunne passe meg. Jeg syns det er en veldig majestetisk hund, og så er jeg så teit at jeg faktisk ville ha en hund som ikke fantes på hvert gatehjørne :)

Vi får mye oppmerksomhet med henne, omtrent alle som går forbi, sykler forbi, eller kjører bil forbi glaner jo så øya nesten faller ut. Og så er det selvfølgelig standardkommentaren om at hun er så stor, jeg hadde vært rik om jeg fikk penger hver gang jeg hørte den.

Kan ikke nekte på at rasen er upraktisk, den tar stor plass uansett hvor den er. Vi bor ganske trangt, men jeg mener at man ikke skal leke og herje inne, så derfor gjør det ikke noe. Hun ligger som regel og slapper av uansett. Får plass i baksetet på en bil, selv om sikten blir noe dårlig bakover :!: Så stasjonsvogn er å foretrekke.

Spiser ikke så mye som man tror, ca 800gram tørrfòr om dagen pga. ganske lavt aktivitetsnivå. Men skal øke litt der, pga hun har blitt i bedre form og får mer aktivisering :)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan du kan gå lei. Jeg har forresten et valpebilde av Tia! Beklager størrelsen, folkens xP

Dette er da Tia til sid_ som valp. :)

post-108848-1186172113_thumb.jpg

9202862[/snapback]

Hoho, da var hun liten gitt! 3 mnd gammel tror jeg.

Du har ikke flere bilder liggende, har du?

Lenke til kommentar
oivind_dahle: Hvor får du kjøpt de motstandsmansjette, eller lager du de selv? Av tøy?

9213901[/snapback]

Alle produktene du ser på bildet der er kjøpt av www.seleverkstedet.no

Jeg gjør en del erfaringer nå, så hvis du har en fungerende hund trenger du ikke kjøpe de ennå :) Skal bare sjekke ut litt mer på svømmefronten først, hvordan belaste riktig etc :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...