LuciferLynx Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Har forresten akkurat klippet pelsen på dyret. Hun er så nydelig (utrolig dårlig bilde) 9146492[/snapback] Nydelig jente du har Sid. Hvor er hu fra? Det tok meg litt tid da, men jeg veit jo selvfølgelig hvem det er nå... (har jeg sagt at jeg er rask ioppfattelsen eller? ) Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Men man skal vel være litt forsiktig når man forer høns til hunden, ben er noe faenskap om de får de i halsen og er skarpe. 9148155[/snapback] Det går som regel og oftest bra bare beina er RÅE! Varmebehandlet blir de fort som syler, men råe går greit... Jeg gir forøvrig høna MED fjær, for å sørge for å pakke inn beina litt ekstra på vei gjennom Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Nye bilder av Bridie jenta. Englehunden min Mat for mons Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Drit bra bilder LuciferLynx Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Hvilken av rasene Amerikansk Bulldog og Olde English Bulldogge synes dere ligner mest på den opprinnelige engelske bulldogen utifra gamle tegninger og malerier? http://en.wikipedia.org/wiki/Image:CribandRosa1811.jpg OEB: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...ldogge_Duke.jpg Amerikansk Bulldog (Scott- type), regner med det er sånn en du har dahle?: http://www.moloss.com/brd/ab/a004/a004b/ Amerikansk Bulldog (Johnson- type): http://www.moloss.com/brd/ab/a004/a004c/ Synes vel selv ingen av dem ligner hundre prosent, men har sette en OEB i virkeligheten, og den var ihvertfall veldig forskjellig fra nåtidens lille engelske Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Her er en litt interresant side med gamle bulldogbilder. Ignorer den latterlige logoen på toppen. I forhold til bildene så er Dorset Old Tyme Bulldogge den rekreasjonen som jeg synes ligner mest. Endret 26. juli 2007 av contaminated Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Etter å ha sett flere bilder må jeg vel egentlig holde en knapp på Olde English Bulldogge. Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Her er en litt interresant side med gamle bulldogbilder: http://gargoylebulldogs.com/GARGOY~1/OldPicturesx.html Ignorer den latterlige logoen på toppen I forhold til bildene så er Dorset Old Tyme Bulldogge den rekreasjonen som jeg synes ligner mest. 9148559[/snapback] Haha, så fantastisk fet og cheesy logo. Må nok si at jeg synes Olde English Bulldogge ligner mer på den utdødde britiske, enn hva den amerikanske gjør. Men så er det da også en grunn til at den heter Olde English Bulldogge. Endret 26. juli 2007 av Dan_H Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Ikke sitér meg før jeg er ferdig å redigere innlegget mitt! Etter litt googling fant jeg denne siden som sammenligner Dorset Old Tyme med gamle fotografier. De ligner veldig mye, men jeg synes allikevel at de virker litt massive i forhold til de opprinnelige bulldoggene. Endret 26. juli 2007 av contaminated Lenke til kommentar
TyrantOfWinter Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Jepp, de ligner en god del, og jeg burde vel tatt den med i posten min også Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Åja, det er Bridie jo! Du fant ut hvem min er, ja? Ki-Ro-Ma's Exclusive EviTia. Hun er 11 mnd gammel nå. Men til dere som råfôrer; hvordan gjør dere det med valper og kalsiuminntak? Er det ikke slik at det er mye bein i noen type råfôring? Må man da balansere det selv, eller er dette greit informert? edit: tar det stor plass i fryseren? Endret 26. juli 2007 av sid_ Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) I am the boss (Uansett hva Øyvind sier) Bare se på Bamse teppet mitt! Mean motherfucker I am... Endret 26. juli 2007 av ASCIWhite Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 (endret) Jeg har innen erfaring selv med råforing men alt står på amerikanskbulldog.no. Hvis råforing faktisk gir alle fordelene som OD opplyser, så kan jeg tenke meg at det er veldig bra for valper og raser som er ekstra disponert for allergi og hudproblemer. F.eks så trenger en 4 mnd gammel Labrador-valp på 18 kg dobbelt så mye mat som en fullvoksen Bull Terrier på samme vekt. Det sier jo litt om hvor viktig korrekt næring i valpeperioden er. Alle bein er farlige! Når de er varmebehandlet, som f.eks ved koking, steking eller røyking. Når bein varmes opp endres molekylstrukturen, og beina blir harde og splintrete. Hundens magesyre sliter med å bryte ned dette. Ikke minst kan beina skade tenner og svelg. Så lenge beina er rå og av porøs type (kommer tilbake til dette) klarer de fleste råfôrede hunder å bryte dem ned uten problem. Det eneste man trenger å passe på er at hunder ikke skal få hule, vektbærende bein. Du trenger IKKE å ta hensyn til hva slags dyr du gir! Rå fiskebein klarer en hvilken som helst hund å bryte ned, til og med fra en hai! I am the boss (Uansett hva Øyvind sier) Bare se på Bamse teppet mitt! Mean motherfucker I am... 9148776[/snapback] Søtt teppe og rå hund! Jeg har bare møtt en engelsk bulldog før, og det var hos noen bekjente vi overnattet hos. Slik jeg har skjønt er rasen vanligvis snill mot fremmede, men den hunden aksepterte meg aldri. Den lot meg ikke hilse/stryke den, den knurret og var mistenksom hele tiden Jeg mistenker dog at den var dårlig sosialisert. Eierne levde i et strøk med mye kriminalitet, og trengte en hund som voktet. Dessuten var den kjøpt for 150 $ som valp når det var økonomisk krise i Russland (derav prisen) så man kan sikkert stille spørsmål om avlen, selv om manglende trening var grunnen for at hunden var sånn. Endret 26. juli 2007 av contaminated Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Nå har Atlas vokst av seg en del, og skal faktisk begynne å råfôre dyret til høsten. Vi skal HD-røngte ham og Kayzer i begynnelsen av august og agility-treningen som Atlas savner sårt begynner igjen i midten av august Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 V&H har faktisk kommet med valpefor Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Har ingenting med at han var valp å gjøre, var det at oppdretter ikke ville at jeg skulle sette ham på det fordi faren hans og broren hans hadde reagert dårlig på det, og da ville ikke jeg prøvde det på Atlas før han var ferdigvokst Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Drit bra bilder LuciferLynx 9148289[/snapback] Takk for det Åja, det er Bridie jo! Du fant ut hvem min er, ja? Ki-Ro-Ma's Exclusive EviTia. Hun er 11 mnd gammel nå. Men til dere som råfôrer; hvordan gjør dere det med valper og kalsiuminntak? Er det ikke slik at det er mye bein i noen type råfôring? Må man da balansere det selv, eller er dette greit informert? edit: tar det stor plass i fryseren? 9148686[/snapback] hehe, ja det går opp et lys etterhvert vettu.. (men jeg måtte inn på aussieforumet å tilfeldigvis se bildene av Tia der først hehe Råforing og valper.. JEg var veldig i tvil om dette selv da jeg kjøpte Luna før jul, så der ble planen min 1 stk 15 kg tørrfor sekk, SÅ fullverdig vom og hundemat... Men, nå hadde jeg aldri henne så lenge da... Men, nå har jo vom og hundemat kommet med eget valpefor som noen andre her nevner, så da løser jo dette seg selv Og frysern... JEg kjøper kun 20 kg blokker som jeg fryser ned i porsjonsposer selv. (Var nede hos Magne i Askim her å kjøpte 100 kg mat i juni). 20 kg fyller en sånn Gildekasse, om det sier deg noe... Og SÅNN ser min fryser ut da... (mat til meg selv? Om noen lurte? Det ligger en halv pizza i kjøleskap frysern ) Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Og Sid?? Skal du stille Tia i Vikingeskipet eller? Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Å, skulle ønske jeg fortsatt hadde like stor og fin fryser som deg.. Hun skal på vikingskipet, ja! Blir spennende å se hvordan hun gjør det i juniorklasse nå. Første gang blir jo Bjerke Lenke til kommentar
mushi Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Sånne frysere får man hivd etter seg på finn. Jeg brukte 5 minutter i telefonen til slektninger på å finne en selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå