Notatblokk Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det blir nok varmt ja, men jeg håper at de som bruker disse har vett nok på å bare svippe inn og kjøpe seg en cola og et brød. Skal man ha med hunden på butikken syns jeg enten noen skal stå utenfor og passe på, eller at man skynder seg alt man kan. F. eks barn rekker å plage en hund godt nok i det buret der mens eier er borte i ti minutter, nok til at hunden blir vettskremt for bur og redd for barn. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Disse så litt mer sikre enn de som er på Lagunen. De blir nok veldig varme på de varmeste dagene ellers tror ikke eg det er noe problem. De på laguene har pinglete låser og man kan fint bryte opp døren med litt makte eller klatre over og inn til hundene. Eg har brukt det noen ganger pga nød men har ikke følt meg trygg og har bare vært kjapt innom en butikk. De burde ha kamera rettet mot burene for å skremme folk som vil stjele hundene eller plage de. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Jeg trodde forresten at det var blitt ulovlig å sette hundene sine i bånd utenfor butikker og lignende steder, jeg. Var det ikke du som nevnte noe om det en gang, Mario? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det er ikke lov å sette hunden i nærheten av inngangspartiet. Så er det fritt frem for å tolke hva som er i nærheten Jeg tenker sånn at folk skal kunne gå forbi hunden uten at de trenger å komme borti den eller føle det ubehagelig. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Det var vel ikke kun i den forbindelse loven ble innført? Trodde det var i forbindelse med mye hundetyverier ol.? Endret 23. juli 2007 av darkness| Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 (endret) Er ikke helt sikker på omstendighetene, jeg var ikke noe hundemenneske da loven kom. Hvertfall ikke like mye som jeg er i dag Men tyverier er helt klart en grunn til at folk ikke burde sette fra seg hundene uten at noen holder oppsyn med dem. Jeg er ikke redd for det med så stor hund, for det ville være meget upraktisk å ta med seg en sånn en. Så går jeg sjelden fra henne noe mer enn få minutter om hun er med. Men ja, jeg binder henne utenfor ved butikken. Edit: jeg føler også det er litt tryggere å binde henne enn å putte henne i en sånn boks. Da har hun hvertfall muligheten til å gi signaler til folk som skulle finne på å plage henne. Men igjen, hun er så stor at de fleste holder seg unna. Endret 23. juli 2007 av Juliess Lenke til kommentar
mushi Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hovedgrunnen var vel fordi unger har det med å bli bitt og forårsake usaklige hundeforbud etc. Lenke til kommentar
aalen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hei. Når slutter en valp med valpebitingen? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det er noe som må trenes på. Noen slutter av seg selv, andre må det trenes vekk på. Selvfølgelig klør det og er ekkelt mens de mister tenner og nye gror ut. Du kan sørge for at valpen har noe lovlig å tygge på, som gode bein eller leker. Overse den om den f. eks herjer med buksebein, men om den blir for ille, fjern den fra situasjonen. Det gjelder å være konsekvent, alltid. Tar den noe ulovlig, bytt med noe den har lov å tygge på. Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Somregel etter til de har felt valpetennene. Men det beste er jo å avvenne valpebitingen fra starten av. Noen valper slutter ikke å bite før de er blitt nesten voksne og det er litt irriterende. Lenke til kommentar
aalen Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Omtrent når feller en hund valpetennene? Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Hundeparkeringsbokser... Tenk for noen stekeovner dette er i sola da! Det er jo knapt nok lufting i dem i det hele tatt! ALDRI i livet om jeg hadde putta min hund inn i en sånn en. For det første hadde hu sannsynligvis klikka av å bli sperret inne i en sånn tett boks, og i tillegg forlatt. (hu er vandt med bur og ligger der om natta) Men, hallo! Den er jo tett som pokker... Og i tillegg kommer evnt smittefare, og hvor mange tror dere gidder å vaske en sånn boks om bikkja sku finne på å drite inni der? Kom med EN positiv ting med de der da, bortsett fra at det er en fin totur metode for bikkjene... Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Pøh, kanskje det er et par 120mm vifter montert inni der, både på forsiden og baksiden. Lenke til kommentar
Nutjob Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 ok, da skjønner jeg ikke så veldig mye lenger. Må ha litt forklaring her. Nå har vi passet på en 12år gammel Irsk Setter i noen dager. Jeg har vert veldig nermt den hele tida og jeg har ikke reagert på den på noe som helst slags måte. for noen måneder siden fikk jeg utslag på hund ved en allergitest men jeg skjønte jo ingenting av det jeg så. Har ALDRI reagert på hund. Så, noen som kan forklare meg hva som skjer her? På grunn av den testen sier mamma og pappa at det ikke kan bli noe hund. Dette fortviler jeg noe sykt over zaltmann Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 http://m1.freeshare.us/161fs109680.jpgBilde av helvete.... 9122968[/snapback] Jeg kommer ALDRI til å putte en hund inn i det der. De som faktisk vurderer det har et skremmende forhold til sin hund. Syke mennesker som har lagd noe slik, og enda mer syke mennesker som garantert kommer til å hamre på utsiden etc. Varmen der inne er sikkert dødelig. Det er meg utrolig at denne kan være tillatt, men igjen lever vi i et samfunn som går åt skogen. Vi skal hele tiden ta hensyn til de svakeste, noe som reflekterer vårt samfunn med tanke på at vi er blitt en gjeng pingler hele gjengen. Huff huff huff. Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 De boksene der er ett veldig fint konsept, men man ser jo at de står i solsteiken, og da er det uaktuelt å ha ett levende dyr inni der. Man kan jo selv prøve å sette seg inni, lukke igjen døra , og sitte der i 1 time. Da blir man god og svett tenker jeg. Utenfor Ikea i Stavanger hadde de noe lignende , Sto plassert langt unna inngangen, i skyggen og med inngang og plassert mot veggen slik at hundene ikke hadde utsyn mot parkeringsplassen. Synes det er kjempefint tiltak av IKEA. For meg som ikke har bil går jeg mye rundt omkring i byen med hunden min, spesielt nå som vi har flyttet til sentrum Jeg er veldig varsom og redd for å støte folk, og kvier meg selv for å ta hunden på arma og gå inn i en kiosk for å kjøpe dagens avis. Men ikke søren om jeg setter fra meg hunden min i bånd utenfor uten tilsyn, ikke for så mye som 2 minutter en gang På 2 minutter rekker hun å bli stjålet, eller hun kan sno seg ut av båndet og bli påkjørt, eller noen unger kan plage henne (jaja, her er vi beskyttende overfor hunden sin.. ) Heller føre var ... Så har jeg miniatyrhund også da.. Sjangsene for at noen skal stjele en miniatyrhund er litt større enn at noen skal røske med seg familiens slitne halvfeite labrador Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 På tide med noen bilder Light Alba. Av deg og hundene? gjerne på skinnfellen forann peisen Lenke til kommentar
medlem-90636 Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 I juli ? ;P Lenge siden jeg har hatt tid til å fotografere andre enn bikkja eller valpene nå gitt.. valpene er solgt også, og har bodd i sine nye hjem i noen uker allerede. Men kommer nok noen bilder av Geisha snart, som allerede nå er i bedre form og finere enn noensinne takket være laaange turer rundt omkring i det nye nabolaget vårt (pluss at typen min er supersnill og går tur med henne mens jeg er på jobb, selv om han ikke må!) Hun er nå 500 gram lettere enn hun var før hun ble gravid, og nå synes jeg hun er akkurat der hun skal være. Jeg sliter litt med at folk (les: foreldrene mine, broren min og kjæresten min og vennene hans) er litt for ivrige etter å gi henne menneskemat. Jeg skulle gjerne kappet hendene av de som mata bikkja mi med drittmat!! For min egen del er det utrolig mye jobb for tiden og fritiden min er på dagtid , så det er ikke rom for så mye "kjedeseg så jeg tar bilder av meg selv" -tid lengre Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Dammit! Jeg har hverfall masse bilder av meg på skinnfellen foran peisen. Du får de når du er singel igjen... Lenke til kommentar
sid_ Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) De hundeparkeringsboksene hadde jeg ALDRI puttet hundene mine i. Man må jo få klaustrofobi av slikt... Bergen storsenter skal vel ha bedre hundeparkeringer enn det der? Sist jeg så var det store båser med lås til Mine hunder: Endret 25. juli 2007 av sid_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå