07hedhauma Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei Bestilte en strømforsyning i dag, stod det at den kostet 0 kr!! Så jeg bestilte den, har stått til 0 kr i hele dag!! Har jeg krav på å få denne strømforsyningen til prisen? Vet dere om noen lover, eller regler?? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Nei, det har du nok ikke... Det er lover om dette ja og er prisen åpenbar feil så stiller du ikke sterkt. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei! Ja du har vel krav på det. Hvor var dette?? Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Stort sett alle som selger noe i norge har en klausul som sier at de tar forbehold om feilprising. Dette er en åpenbar feilprising, så du har ikke krav på noe som helst. Lenke til kommentar
07hedhauma Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) men er det ikke noe sånt om de ikke har retta opp feilen, over så lang tid, så har du krav på den?? eller er det bare meg?? den har stått sånn IVERTFALL i hele dag (hvis ikke lenger) Synes også jeg leste at Dell eller elkjøp eller no, måtte selge eller gi varen til de kundene som hadde bestilt det, er det noen andre som har lest dette? I en lignende sak! Endret 23. april 2006 av 07hedhauma Lenke til kommentar
Han Henning Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei. Kort svar: NEI. Du har ikke krav på å få varen gratis. En slik regel ville ikke vært til fordel for handelslivet. Derfor har Stortinget bestemt at butikken (i dette tilfellet) ikke skal gå på en smell. HH (jurist) Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) De som sier at du har rett på denne varen til prisen som står bør lese litt før de utaler seg. For det først så tar de aller fleste forbehold om feil i prising (Dette gjelder på nettsidene osv ). For det andre. Skal du kreve en handel gjennomført så kreves det at du handlet i den tro at prisen var riktig, og det kan du umulig gjøre her (Dette gjelder etter at du har fått bekreftelse med samme prisen på varen). Det med hvor lang det kan stå feil pris har såvidt jeg ikke vet med om du har rett på varen eller ikke, det har med villendende markedsføring. Endret 24. april 2006 av SmoPe Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Du har ikke krav på varen! Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Åyåyåy, hvis ikke butikken retter det opp på en søndagsfeil så må du straks ta kontakt og be de sende deg 5 til, gratis selvfølgelig, siden det er veldig svakt fra deres side å drive en slik butikk. Siden det antakeligvis gjaldt store deler av søndagskvelden vil jeg anvbefale at du ber om strømforsyning til alle som leser denne tråden også, så får de virkelig smekk på pungen! Eller kanskje ikke... Endret 24. april 2006 av dobbelmann Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 "Jeg ser du har bestilt en vare hos oss. Denne kan dessverre ikke leveres. På grunn av dette vil vi mer enn gjerne gi deg pengene tilbake. Send oss kontonummer, så vi får satt over utestående beløp 0,- til din konto. Beklager bryderiet." Lenke til kommentar
Norgesannonser Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Det var vel Telia i Sverige som kjørte en stor annonseringskampanje, hvor de gav bort mobiler for kr 0,- eller kr 1,- eller liknende, og så hadde en eller annen vært litt "uheldig" at de skrev feil mobiltelefon. - Lurer på om det var når Ericsson t68i kom (den var HOT!)... I alle fall fikk de jo godt over 1000 kunder umiddelbart... ..men disse bestillingene ble avbrutt fra Telias side, da det åpenbart var feil i annonsen. - og da snakker an om nasjonal annonsering... he he. Grunn: Åpenbart feil i reklamen... ..ergo har du ikke krav på varen. Men det kan jo hende du hadde fått en hyggelig pris på en, ved å si fra til dem (hint) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Ja, det som mange sier her er rett. Dersom det er en åpenbar feil, så kan du ikke kreve å få varen. Du kan kreve å få varen dersom reklamen ikke var åpenbar feilaktig, eller prisen ikke var urealistisk. Null kroner er jo ganske urealistisk. I hvert fall på planten Jorden. Lefdal reklamerte på tirsdag på deres hjemmesider med 1 GB CF-kort til 0 kr (eller var det 10 kr?). Kjenner noen som bestilte, men regner ikke med at de får dem. Greit, mange av folka som sitter på lagerene rundt omkring er vandrende bots, men de har garantert gode nok systemer til å fange opp slikt. Endret 29. april 2006 av Nuffern Lenke til kommentar
eXa Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Greit, mange av folka som sitter på lagerene rundt omkring er vandrende bots, men de har garantert gode nok systemer til å fange opp slikt. 6007759[/snapback] haha lattis! vandrene bots.... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå