Gå til innhold

Har jeg krav på varen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

men er det ikke noe sånt om de ikke har retta opp feilen, over så lang tid, så har du krav på den?? eller er det bare meg?? den har stått sånn IVERTFALL i hele dag (hvis ikke lenger)

Synes også jeg leste at Dell eller elkjøp eller no, måtte selge eller gi varen til de kundene som hadde bestilt det, er det noen andre som har lest dette? I en lignende sak!

Endret av 07hedhauma
Lenke til kommentar

De som sier at du har rett på denne varen til prisen som står bør lese litt før de utaler seg.

For det først så tar de aller fleste forbehold om feil i prising (Dette gjelder på nettsidene osv ).

For det andre. Skal du kreve en handel gjennomført så kreves det at du handlet i den tro at prisen var riktig, og det kan du umulig gjøre her (Dette gjelder etter at du har fått bekreftelse med samme prisen på varen).

Det med hvor lang det kan stå feil pris har såvidt jeg ikke vet med om du har rett på varen eller ikke, det har med villendende markedsføring.

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar

Åyåyåy, hvis ikke butikken retter det opp på en søndagsfeil så må du straks ta kontakt og be de sende deg 5 til, gratis selvfølgelig, siden det er veldig svakt fra deres side å drive en slik butikk. Siden det antakeligvis gjaldt store deler av søndagskvelden vil jeg anvbefale at du ber om strømforsyning til alle som leser denne tråden også, så får de virkelig smekk på pungen!

Eller kanskje ikke...

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Det var vel Telia i Sverige som kjørte en stor annonseringskampanje, hvor de gav bort mobiler for kr 0,- eller kr 1,- eller liknende, og så hadde en eller annen vært litt "uheldig" at de skrev feil mobiltelefon. - Lurer på om det var når Ericsson t68i kom (den var HOT!)...

I alle fall fikk de jo godt over 1000 kunder umiddelbart...

..men disse bestillingene ble avbrutt fra Telias side, da det åpenbart var feil i annonsen. - og da snakker an om nasjonal annonsering... he he.

Grunn: Åpenbart feil i reklamen...

..ergo har du ikke krav på varen.

Men det kan jo hende du hadde fått en hyggelig pris på en, ved å si fra til dem (hint) :innocent:

Lenke til kommentar

Ja, det som mange sier her er rett. Dersom det er en åpenbar feil, så kan du ikke kreve å få varen. Du kan kreve å få varen dersom reklamen ikke var åpenbar feilaktig, eller prisen ikke var urealistisk. Null kroner er jo ganske urealistisk. I hvert fall på planten Jorden.

Lefdal reklamerte på tirsdag på deres hjemmesider med 1 GB CF-kort til 0 kr (eller var det 10 kr?). Kjenner noen som bestilte, men regner ikke med at de får dem. Greit, mange av folka som sitter på lagerene rundt omkring er vandrende bots, men de har garantert gode nok systemer til å fange opp slikt.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...