Gå til innhold

hva er best av cl3 eller cl2.5?

neLLo1337

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jo lavere jo bedre. :)

Skal du ikke overklokke har det liten betydning.

5975438[/snapback]

Det er vel ikke helt sant. Det har kanskje ikke så stor betydning, men lave timings vil forbedre ytelsen i spill, og de som overklokker går jo gjerne for minne med høye timings og høye frekvenser, for å heller få økt båndbredde.

argh, skrivefeil.

Endret av odd2k
Lenke til kommentar

Bare for å følge opp litt i samme gata. Jeg har 2x512MB i CL2,5 og vurderer å sette inn 1X1024MB av samme RAM-type men med CL3. Vil dette føre til at alle brikker opererer på CL3? Stilte spørsmål i sticky-FAQ´en også, men det ser ikke ut til at folk titter innom der så ofte. :)

Mvh,

Eirik

Lenke til kommentar
Bare for å følge opp litt i samme gata. Jeg har 2x512MB i CL2,5 og vurderer å sette inn 1X1024MB av samme RAM-type men med CL3. Vil dette føre til at alle brikker opererer på CL3? Stilte spørsmål i sticky-FAQ´en også, men det ser ikke ut til at folk titter innom der så ofte. :)

Mvh,

Eirik

5983691[/snapback]

DETTE lurer jeg og på!! Jeg har nettopp kjøpt TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB og den er CL3.

Og "hadde" http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498 er CL2.5.

Hovedkortet jeg har: K7N2 Delta-ILSR

Når jeg bruker 1GB så får jeg dumper fysisk minne etter Windows XP logoen, det samme med 2GB. Men når jeg bruker 2GB så startet Windows XP på nytt en gang etter 1min. Og da jeg prøvde 2ganger å starte Battlefield2 så kom jeg plutselig ut i Windows når den intro videoen og andre gangen når jeg skulle inn på en server.

Har dette med CL greia?

Hva kan det være? :hmm:

Lenke til kommentar

Erik2: test sette den tregeste ram brikken i minneslotten som er først(dimm0?!), fra gammelt av var dette som regel løsningen for mere stabilt system - og ja systemet blir aldri raskere enn den tregeste komponenten - så du skal kjøre cl3 på alle brikker da.

Så dermed sett gjerne manuelt i bios til cl3 så du er sikker på hva den kjører på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...