Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Framgangsmåte for bruk av glassfiber

Dea

Anbefalte innlegg

er helt fersk på dette med bruk av glassfiber, men vurderer å lage kasse av glassfiber.

Jeg skal felle inn to 10" subber i to oppbevaringsrom som sitter på sidene av bagasjerommet i bilen (Audi stasjonsvogn) så vurderer å bygge "veggen" som stikker ut mot bagasjerommet i glassfiber, kan noen fortelle meg hvordan dette kan gjøres lettest?

MVH

Andreas.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glassfiber-prosjekter forutsetter tre ting:

- Glassfiber

- polyester med herder

- riflet aluminiumsrulle.

I tillegg må du ha en vokselagt form eller er form som skal forbli inne i kostruksjonen (papp/kryssfiner e.l.).

- Kost på polyester med herder

- legge på glassfiber

- bruk rullen slik at all luft forsvinner.

- Legg på mer polyesetr med herder og nytt lag galssfiber.

Gjenta til dette er tykt nok (Og husk - ingen luftbobler i glassfiberen)

Dekk med polystersparkel (ployster/herder/kritt)

- Slip til jevn flate som kan lakkes.

NB! Polyster/herder avgir farlige gasser. beskytt øyne, lunger, hender. Blandingen tærer på enkelte plasttyper. Ikke bland i plastkar. Ikke benytt sammen med isopor. Formen kan bygges opp av styropor.

Lenke til kommentar
er helt fersk på dette med bruk av glassfiber, men vurderer å lage kasse av glassfiber.

Jeg skal felle inn to 10" subber i to oppbevaringsrom som sitter på sidene av bagasjerommet i bilen (Audi stasjonsvogn) så vurderer å bygge "veggen" som stikker ut mot bagasjerommet i glassfiber, kan noen fortelle meg hvordan dette kan gjøres lettest?

MVH

Andreas.

5975411[/snapback]

Hei Andreas.

Forstod jeg det riktig med sub i bagsjen, så er det akurat det samme som jeg har gjort. Du kan ta en titt i signaturen min, da ser du hvordan jeg har lagt opp min stereo.

Selve glassfiber prosessen er veldig lett, men du burde prøve å lage noe mindre føste gangen, så du vat hva du har med å gjøre. Jeg er åpen for å svare på spørsmål. bare å sende PM.

Mvh

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...