Dea Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 er helt fersk på dette med bruk av glassfiber, men vurderer å lage kasse av glassfiber. Jeg skal felle inn to 10" subber i to oppbevaringsrom som sitter på sidene av bagasjerommet i bilen (Audi stasjonsvogn) så vurderer å bygge "veggen" som stikker ut mot bagasjerommet i glassfiber, kan noen fortelle meg hvordan dette kan gjøres lettest? MVH Andreas. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Send en PM til Fribber'n, han veit det nok Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Glassfiber-prosjekter forutsetter tre ting: - Glassfiber - polyester med herder - riflet aluminiumsrulle. I tillegg må du ha en vokselagt form eller er form som skal forbli inne i kostruksjonen (papp/kryssfiner e.l.). - Kost på polyester med herder - legge på glassfiber - bruk rullen slik at all luft forsvinner. - Legg på mer polyesetr med herder og nytt lag galssfiber. Gjenta til dette er tykt nok (Og husk - ingen luftbobler i glassfiberen) Dekk med polystersparkel (ployster/herder/kritt) - Slip til jevn flate som kan lakkes. NB! Polyster/herder avgir farlige gasser. beskytt øyne, lunger, hender. Blandingen tærer på enkelte plasttyper. Ikke bland i plastkar. Ikke benytt sammen med isopor. Formen kan bygges opp av styropor. Lenke til kommentar
paradude Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Bare for og nevne det....glassfiber er ikke pent....ØGREY Hobby.....kevlar, karbonfiber duk, eventuelt bruke støpe epoxy....mindre gris, mindre lukt. Bruke glassflater når man støper, kan bli kult ja. Lenke til kommentar
paradude Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Foresten kan man lage delene man trenger i iso/styropor, pusse og fixe, og så støpe duk på utsiden...så tømmer man bensin på isoporen, og den forsvinner Lenke til kommentar
Fribbern Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 er helt fersk på dette med bruk av glassfiber, men vurderer å lage kasse av glassfiber. Jeg skal felle inn to 10" subber i to oppbevaringsrom som sitter på sidene av bagasjerommet i bilen (Audi stasjonsvogn) så vurderer å bygge "veggen" som stikker ut mot bagasjerommet i glassfiber, kan noen fortelle meg hvordan dette kan gjøres lettest? MVH Andreas. 5975411[/snapback] Hei Andreas. Forstod jeg det riktig med sub i bagsjen, så er det akurat det samme som jeg har gjort. Du kan ta en titt i signaturen min, da ser du hvordan jeg har lagt opp min stereo. Selve glassfiber prosessen er veldig lett, men du burde prøve å lage noe mindre føste gangen, så du vat hva du har med å gjøre. Jeg er åpen for å svare på spørsmål. bare å sende PM. Mvh Anders Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå