Gå til innhold

rå eller stek løk, vanlig eller sterk sennep?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ta opp dette emnet. Som en stor tilhenger av pizzaer, pølser, PF, McD burgere og pakkis burgere så tenkte jeg å ta opp pølsene i dette innlegget.

Hva vil dere ha?

- grill eller wiener? Andre pølsetyper du liker(løk, kalkun, bacon osv)?

- bare ketchup, ketchup og sennep, bare sennep osv? eller kanskje ikkeno?

- rå eller stekt løk? Eller kanskje kokt løk?

- hva med dressing? eller kanskje du liker potetsalat?

- har du noen andre sære ting på? Ananas for eksempel?

For min del så bestiller jeg:

- grillpølse (god og bra pris/ytelse forhold :smile:)

- ketchup (idun er best) og vanlig sennep. Er det bare sterk sennep tilgjengelig står jeg over. Igjen er Idun's pølsesennep god :smile:

- Det er det samme for meg om jeg har rå eller stekt løk på. Kommer litt an på dagshumøret, men som regel velger jeg nok rå løk ja. Kokt løk har jeg smakt 1 gang og det skal jeg IKKE prøve igjen *pjuk*

- jeg skal slettes ikke ha noe dressing på. En sjelden gang så tar jeg på bittegrann potetsalat(om jeg er veldig sulten :wink:)

- ananas osv er verboten!

og selvsagt skal pølsa serveres i BRØD og ikke lompe dersom jeg er på en bensinstasjon etc, men om jeg mekker hjemme velger jeg ofte lompe da brøda man får kjøpt i butikken som regel er gamle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mmmm, smakfull post Anders. :smile:

Personlig putter jeg på masse rart på pølsa.

Foretrekker vanlig grillpølse, synes at den har best smak.

Pølsa skal selvfølgelig ligge i brød.

Pleier å putte på rå løk, noen ganger potet- eller rekesalat.

Synes ikke det så godt med Boston agurkmix (sånn grønn guffe). :sad:

Så bruker jeg vanlig ketchup, sennep, French Dog Dressing og av og til Chili Dressing hvis jeg av en eller annen grunn har lyst på det.

Ellers så spiser jeg nesten aldri på Mac Donalds eller Burger King. Drikker lite brus og kjøper veldig sjelden pølse. Nå som det er Pølsetilbud på 7-11 har jeg spist et par pølser, men det får holde. Billigere med 2 brødskiver.

Lenke til kommentar

Hei Anders!

For omlag 4årsidan åt eg og ein i kammerat i klassen ostepølse med bacon i fint brød.Dette gjorde vi i så og seie kvart matfriminutt.Da vi ikkje laga oss matpakke.Menyen bestod også av 0.5liter med Coca-Cola.Og sjølv hadde eg potetsalat og ketsup og sennep på.

Om det var/er så veldig enæringsmessig sunt.Er noko anna men,det var godt.

Vi kjøpte menyen på den lokale Esso stasjonen som låg rett ved siden av skulen.

Når eg og kammeraten min kom inn på Esso. Fekk vi spørsmål fra betjeninga om vi skulle ha "det vanlege".. :wink:

No 4år etter har eg fullført 2 kurs ved den skulen eg kjøpte menyen,vært lærling og flytta.

Der eg bur no.Har ikkje Statoil stasjonen rå og stekt løk.Men, ein kan få sur kål.

Er sur kål på pølse og brød vanleg andre plassar enn der eg går på skule?

Eller er dette "bare" eit fenomen her.?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-02 06:15, skrev Mr.Hassan:

Er sur kål på pølse og brød vanleg andre plassar enn der eg går på skule?

Eller er dette "bare" eit fenomen her.?

HAr ikke sett det noen plasser her...

Min favoritt er ostepølse med bacon. Da enten med rekesalat eller stekt løk og ketsjup.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...