Gå til innhold

Visningen av bildefiler lastet opp som vedlegg.

Anbefalte innlegg

Utrolig irriterende at noen bilder lastet opp som vedlegg blir resize't og vist med "Click to enlarge"-funksjonen. Virker som dette skjer vilkårlig uavhengig om det er gif-, jpg- eller png-filer.

Her har denne funksjonen trådd ikraft på det øverste bildet, men ikke det nederste: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=529218

Nederste bildevedlegget er gif og OK, men har lastet opp andre gif-filer som får "Click to enlarge"-funksjonen uten å være nevneverdig større.

Hvordan fungerer egentlig visningen av bilder/vedlegg og når trer "Click to enlarge"-funksjonen inn? Finner ingen info om dette.

"Click to enlarge" burde dessuten vært oversatt til norsk, f.eks "Maksimer bilde".

---

Gamle tråder burde vært kværnet gjennom "Click to enlarge"-funksjonen slik at de også blir visuelt riktige.

F.eks denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=431463

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har svart på dette tidligere i en annen tråd:

Du mener at det sto vedlagt(e) bilde® nederst i innlegget og like under var "TSP -avatar" vedlegget?

Det er fordi jeg ville vise deg hvordan det blir om du ikke velger Add into Post

Når det gjelder størrelsen er jeg ikke helt sikker på hva du mener. Men en forskjell på ditt vedlagte og mine vedlagte er at man ikke trenger klikke på dine for å få de i orginalstørrelse. Hvis et vedlagt bilde overstiger størrelsen (i piksler) vil det vedlagte bildet automatisk få en "bilde-tag" (Det vil si en klikkbar bildelink, hvor man må klikke på bildet for å kunne se det i en større versjon (orginalversjonen) i et eget vindu.)

Ditt bilde oversteg ikke denne grensen, og det ble derfor ikke laget noen slik bilde-tag.

5067204[/snapback]

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=488279&hl=

Støtter deg i at det burde oversettes.

Støtter deg i at gamle innlegg på en eller annen måte må kværnes gjennom funksjonen.

Lenke til kommentar
Har svart på dette tidligere i en annen tråd:

....Hvis et vedlagt bilde overstiger størrelsen (i piksler) vil det vedlagte bildet automatisk få en "bilde-tag" ....Ditt bilde oversteg ikke denne grensen, og det ble derfor ikke laget noen slik bilde-tag.
:hrm: Kan ikke se at du har svart på spørsmålet mitt i den tråden du refererer til, bare at du bekreftet det jeg allerede har skrevet.

Jeg har også funnet ut at ved en viss bildestørrelse i pixler så kommer denne "bilde-tag'n", men finner ikke noe info om ved hvilke bredde/høyde-størrelser "Click to enlarge"-funksjonen trer inn. Det har ingen svart på, og derfor spør jeg.

Mr. Ueland eller Apedoktor, hvor er dere?

Lenke til kommentar
...bilder større enn yXy resizet og linket til for å unngå at siden brekker, noe som jo i og for seg er fornuftig. :)
Det har vi allerede observert og konstantert... :cry:

Men hvor store, 200x100 pixels, 70x20 pixels eller hva?

Vet dere ikke selv?

Lenke til kommentar
For å være helt korrekt er det 300(bredde) x 250(høyde) :)
Takk !

Er det ikke mulig å få IMG -linker til å også få en slik "click to enlarge"? Slik at når du klikker der blir du redirectet til "orginallinken" til bildet.
Enig i dette, mange IMG-linker som ødelegger layouten på trådene.

Endret av Pingla
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...