Gå til innhold

Trenings program? hva er ditt.

Anbefalte innlegg

Er ikke sikker på om det er no topic som ikke må bli bumpa for å få liv i det igjen, så da håper jeg at jeg ikke overså noe så jeg kan holde denna tråden i live.

Lurte egentlig rett og slett på hva trenings opplegget til folket var.

Tenkte jeg skulle starte med litt morgentrening også.

I stedenfor å bare jogge litt i helga ( og litt småvekter etter skoletid i uka )

Spørs om jeg vil greie det, ( er ikkeno A menneske ) men jeg tenkte jeg skulle stå opp tidligere enn vanlig, og ta meg en løpetur hver morgen før skolen.

Det blir dog med litt skyggeboksing på veien mens jeg jogger/løper.

Starter litt rolig i starten, fordi det er veldig kjipt å være stiv i hele kroppen i flere dager :p

( Håper jeg ikke rota det til nå )

Så. Hva er ditt opplegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kardio på morgenen er effektivt, da man øker forbrenningen i hele kroppen resten av dagen. Så det høres smart ut hvis du ønsker å gå ned i vekt.

Jeg følger et av Flex Huge sitt treningsprogram som heter Mass Attack. Følger det ikke nøyaktig, har endret litt. Målet mitt med treningen er å legge på meg muskelmasse samtidig som jeg vil miste fett. Har bare to forskjellige treningsdagsprommer:

1: Rygg, Triceps, Biceps

2: Bryst, Skuldre, Trapesius

Kjører begge disse dagene to ganger i uken. Trener ikke i helgene. På ukedagene trener jeg alle dager bortsett fra onsdag. Tar beina litt i tillegg av og til mens jeg gjør de andre øvelsene. Men tar ikke beina så seriøst ennå, da jeg foreløpig er ganske sterk i beina i forhold til resten av kroppen.

Kjører 5-10 min warmup på sykkel/løpemaskin og 20 minutter kardio på slutten på de samme apparatene. Akkurat nå kjører jeg 6 rep i alle øvelser. Men skal om noen uker over på 12 uker. Tror jeg kommer til å bytte mellom 12 og 6.

Lenke til kommentar

I see.

Jeg satt opp en kjapt lite program til meg selv.

Har ikke så peiling på hva som er bra, og ikke bra, så jeg håpet på noen synspunkter.

Treningsprogram

Mandag: jogge/gå i 15 min

Tirsdag: spensthopp og Vekter. ( 15 kg )

Onsdag: skyggeboxing i 10 min ( økes etterhvert )

Torsdag: Jogge/gå i 15 min

Fredag: Spensthopp og vekter

Lørdag: hviledag.

Søndag: Hviledag.

-------

Og, ja. Jeg skal holde det, og ikke gi opp en uke etter som mange av de som har trening som nyttårsløfte :tease:

Lenke til kommentar
Å trene lår innimellom er ikke nok. Rumpa og lårene er de absolutt største musklene, ergo de trenger mest trening  :dontgetit:

5976652[/snapback]

Delvis enig. Det er ikke nok å trene inni mellom hvis man ønsker store muskuløse lår. Men det vil jeg uansett ikke ha. Er fortsatt nybegynner, er sterk i beina i forhold til resten av kroppen fortsatt, så tar beina med ro i starten. Men det stemmer ikke at det er de som trenger mest trening. De er store muskelgrupper og derfor lette å trene. Noe som kan resultere i at beina blir svære fortere enn resten av kroppen, noe som ikke jeg ønsker for min del iaf.

Lenke til kommentar
Å trene lår innimellom er ikke nok. Rumpa og lårene er de absolutt største musklene, ergo de trenger mest trening  :dontgetit:

5976652[/snapback]

Delvis enig. Det er ikke nok å trene inni mellom hvis man ønsker store muskuløse lår. Men det vil jeg uansett ikke ha. Er fortsatt nybegynner, er sterk i beina i forhold til resten av kroppen fortsatt, så tar beina med ro i starten. Men det stemmer ikke at det er de som trenger mest trening. De er store muskelgrupper og derfor lette å trene. Noe som kan resultere i at beina blir svære fortere enn resten av kroppen, noe som ikke jeg ønsker for min del iaf.

5984684[/snapback]

De trenger mest trening, mest vekt og flest repitisjoner. Å ingenting ser bedre ut enn kraftige lår og en bra rumpe. Verste jeg ser er folk med tynne bein og ei bukse som henger på hoftekulene.

Lenke til kommentar

Mitt program:

Mandag*: Rygg/biceps.

Tirsdag*: Bryst/Triceps

Onsdag: Bein/legger/skuldre

*Varierer. Skole og diverse spiller inn på hvilke dager jeg trener. Trener kardio på dager hvor jeg ikke trener styrke. har også 20-30 minutter kardio etter hver styrkeøkt.

Lenke til kommentar

:thumbup:

I see.

Jeg satt opp en kjapt lite program til meg selv.

Har ikke så peiling på hva som er bra, og ikke bra, så jeg håpet på noen synspunkter.

Treningsprogram

Mandag: jogge/gå i 15 min

Tirsdag: spensthopp og Vekter. ( 15 kg )

Onsdag: skyggeboxing i 10 min ( økes etterhvert )

Torsdag: Jogge/gå i 15 min

Fredag: Spensthopp og vekter

Lørdag: hviledag.

Søndag: Hviledag.

-------

Og, ja. Jeg skal holde det, og ikke gi opp en uke etter som mange av de som har trening som nyttårsløfte :tease:

5980099[/snapback]

Hvis du vil forbedre kondis ville jeg anbefalt intervall.

Og prøv og trene litt på enten Lørdag eller søndag, det er kansje litt mye med 2 hviledager på rad, tren på lørdag, ha pause på tirsdag eller onsdag

Lenke til kommentar

Har ikke noen faste dager, har rett og slett ikke tid til det lengre, men kjører i rekkefølgen:

Rygg, bryst, skuldre, armer, evt ben. Kjører kun en "muskelgruppe" på en økt. Skal prøve å få til noe løping på slutten av treninga nå som sommeren nermer seg :p

Rygg:

Markløft, Roing med hantler, romaskin, chins (er det ikke det det heter når du løfter deg opp en stang? :p)

Bryst:

Skråbenk med hantler, benkpress, flys, decline benkpress.

Skuldre:

Militærpress, "arnold"øvelsen, sidehev og til slutt shrugs

Armer:

Kjørere bicpes og triceps annenhver øvelse. Blir som regel noe ala:

Stangcurl, nedpress, hantelcurl, franskpress rett over i smal benkpress, scottcurl med hantel og dips til slutt.

Må prøve å legge inn noen økter med mage nå som jeg skal løpe litt også. Har drevet med dette programmet siden høst, før det kjørte jeg litt av hvert, fikk for det meste ene instruktøren på gymet mitt til å legge opp et eller to programmer.

Lenke til kommentar

Dag 1 : Bryst - pressbenk, Pec-deck flyes,Skrå press-flyes,

Dag 2 :Kardio 30 min

Dag 3 :biceps triceps - Hantelcurl, Bicepscurl, Triceps pushdown

Dag 4 : Kardio 30 min

Dag 5 : Skuldre - Skulderpress, Skulderrotering,Stående roing

Endret av wilai
Lenke til kommentar

Mandag: Fotballtrening 1,5 time

Tirsdag: Kamp 2 timer

Onsdag: Fotballtrening 1,5 time

Torsdag: Styrke (mest armer, bryst, mage og rygg)

Fredag: Fotballtrening 1,5 time

Lørdag: Hvile

Søndag: Styrke

Har planer om å legge inn litt beinøvelser i styrketreningen jeg har på torsdag. Må legge opp treningen etter når laget har fotballtreninger og -kamper, men blir som oftest noe sånt.

Endret av FM
Lenke til kommentar

Jeg er helt nybegynner, men prøver meg med et treningsprogram jeg skal prøve å holde:

Mandag: Jogge/gå 1time

Tirsdag: Manualer 30min

Onsdag: Hvile

Torsdag: Jogge/gå 1time

Fredag: *usikker*

Lørdag: Manualer 30min

Søndag: hvile

---

Men jeg lurer på noen ting:

Kardio(jogge) er det beste måte å trene vekk litt fett og få litt mer muskler på lårene?

Hvordan trener dere Ryggen?

Hvordan trener dere Brystet?

Og hvordan trener dere Magen?

Jeg leter mest etter trening uten å punge ut flere tusen kroner i veldig dyrt utstyr.

Lenke til kommentar
Jeg er helt nybegynner, men prøver meg med et treningsprogram jeg skal prøve å holde:

Mandag: Jogge/gå 1time

Tirsdag: Manualer 30min

Onsdag: Hvile

Torsdag: Jogge/gå 1time

Fredag: *usikker*

Lørdag: Manualer 30min

Søndag: hvile

---

Men jeg lurer på noen ting:

Kardio(jogge) er det beste måte å trene vekk litt fett og få litt mer muskler på lårene?

Hvordan trener dere Ryggen?

Hvordan trener dere Brystet?

Og hvordan trener dere Magen?

Jeg leter mest etter trening uten å punge ut flere tusen kroner i veldig dyrt utstyr.

6011146[/snapback]

Kardio er bra å ha etter pumpingen. 20-40 min er bra. Ikke kjøp utstyr, bli heller medlem i et treningsstudio.

Ryggen trener jeg slik:

back_row.jpg

back_romanc.jpghttp://www.weight-training-guide.net/training/images/back_romanc.jpg

pulldowns.jpg

Pluss noen flere som jeg ikke kan navnet på eller fant bilder.

Brystet:

Benkpress

Skråpress med manualer

Benkpress i Smithmaskin der stanga treffer rett under halsen. Dette for å trene øvre del av brystet.

I disse dager trener jeg med 6 rep. Veksler mellom 12 og 6.

Magen trener jeg bare med situps.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...