Camron Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei! Familien skal kjøpe en bil til ca 100000kr, kanskje opp til 110000kr... Den skal være en slags familiebil, altså ikke 100% rånerbil, men ikke bestemorbil heller, skal være sporty for de yngste også! Bilen burde, som alle synes, være billig å forsikre og ikke koste enormt å reparere i tilfelle skader... Dessuten bør det være mulig å "freshe" den opp litt, altså kjøpe litt fine dekk og felger, samt forbedre anlegget i den... Har sett litt på A4 stasjonsvogn, men vet ikke om dette er en bil man bør satse på? Hva synes dere? Takk Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har du vurdert passat? Større enn A4, og minst like pen Lenke til kommentar
Camron Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Hvilken Passat evt? Model osv Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Ikke for å være frekk men let litt selv kanskje? www.finn.no og www.autodb.no Du har jo satt opp pris selv så sorter etter pris på sidene og så ser du hva du har å velge mellom. Regner med du kan få rundt 98-00 passat for den prisen. Edit: kanskje noe slikt? Søk etter pris på finn (lav til høy) og se på side 11 til 13 Endret 23. april 2006 av tronni_87 Lenke til kommentar
Camron Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Ikke for å være frekk, men har du brukt syre eller noe? Jeg sier jeg ikke har peiling på hvilke biler som er bra, så sier du "se selv", takk for den... Vil ikke ha en bil som er kjent for å ruste ihjel ellernoe, derfor spør jeg hvilke biler som er bra... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hjelpemeg da! Hvordan skal jeg vite hvilke biler som er bra for deg? Du har ikke akkurat gitt mange pekepinner. Og ut fra thread'en din kunne jeg ikke vite at du hadde 0 peiling på bil som du skriver nå. Jeg sa at jeg ikke mente å være frekk, men du tar det jo tydeligvis på den måten. Hvor gammel er du? -- Men tilbake til temaet: Hva er en bra bil for deg? Du sier du har sett på en A4 stasjonsvogn, er du spesielt ute etter stasjonsvogner, SUV'er eller store sedaner? Må den ha stor og god motor eller liten og billig i drift? Tenkt noe over diesel eller bensin? Noe spesielt du liker å kjøre, med tanke på hjuldrift? Automatgir eller manuell? Utstyr som er krevd? Det er mye å tenke på når du skal kjøpe bil for den summen. Når det er snakk om biler i den prisklassen er de fleste bilene ikke noe rust-syke. Det er ikke så lett å skille ut hvilke biler som er laget av dårligere stål enn andre. Ang. rust bør du se etter om bilen er galvanisert, som gjør den meget motstandsdyktig mot rust. Og utseende er jo viktig for mange. Hvilke biler synes du og familien din er pene? Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 1- Gå for diesel, de er billige og chippe, og gir mye effekt. 2- Ikke a4, koster mer enn de er verdt. Du bør uheldigvis unngå Passat 99-01 mod p.g.a at mange har hatt prob med at de hentet for mye hk uta av motoren (har hørt dette, ikke drep meg om jeg sier feil) Avensis er jo seff et sikkert kjøø også, men da blir det bensin vis du ser etter sent 90, og tidlig 21 århundre modeller. Du bør søke på autodb.no, så finner du noe. Men billige og chippe, så er diesel aktuelt for de fleste familiebiler, og passat fins det mye styling til. Ellerså så kan du se på Legacy fra Subaru( fås kun i bensin p.g.a boxer motorer). Vi har en 90 mod Legacy, har gått 270` og kun skiftet cdi boksne på den. Veldig komfortabel bil me mye utstyr. Søk på autodb du, der finner du MYE bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå