reyerd Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Har en Asus A6K med sempron 3000+ cpu, nvidia go6200 gfx osv. Problemet er bare det at den bråker og kjører på full maskin hele tiden, og er så varm på undersiden at det nesten ikke går ant å legge hånden på den. Skal ikke maskinen være slik at den klokker seg ned automatisk etter bruken? pappa har en fujitsu simens maskin med samme type cpu og den kjører som oftest bare på rundt en 500mhz for den blir brukt til nett og msn og slikt, det samme blir asus maskinen brukt til, men det er bare irriterende å ha en jumbojet startende hver gang den blir påslått og helt til den er avslått! Hva kan jeg gjøre for å få den til å roe ned litt? ***Emnetittel er endret*** Endret 4. desember 2006 av reyerd Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Den skal vel stille vifta automatisk etter temp og jeg vil kanskje tro at den er veldig varm siden den går for fult hele tia...... ta trykkluft og blås den rein for støv eller støvsug den og se om det hjelper....... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei! Kanskje du må legge inn drivere for Cool'n'quiet, som skal stille klokkefrekvensen etter behov. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Skal teste det med støvsugern! Men de cool and quiet driverne burde vel egentlig være innlagt siden maskinen kom ferdig innstalert og greier, var ikke slik bråk i bynnelsen. Bare blitt værre etter hvert! Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Kanskje noen vet noe mer nå da, jeg har funnet ut noe nytt. Maskinen ble helt fucked å recover cd ble brukt til å gjennoprette allt tilbake til standard. Da ble det lagt inn et asus programm som skal overvåke tempen på maskinen. Det piper nå som bare juling å kan fortelle meg at cpu har en temperatur på over 100 grader, nå skjønner jeg godt at vifta høres ut som ventilasjonsanlegget til en skyskraper. Når man ser på plasten under maskinen kan man tydelig både se å kjenne at plasten har "slått" seg pga varmen. Dette er maskinen under vanlig windows bruk, tørr ikke tenke på tempen under et spill. Hva kan noe sånnt komme av, den blir varm med en gang den er slått på og blir aldrig avkjølt før den er slått av. Er det lang garantitid på en asus bærbar fra komplett? Har uten å tenke meg om satt maskinen på fanget i shorts, å da brannt jeg meg en god del. må legge til at maskinen i starten klokket seg opp og ned automatisk etter hva den ble brukt til, dette er noe den ikke gjør eller har gjort det siste året. Endret 4. desember 2006 av reyerd Lenke til kommentar
Gjest Svettie_INAKTIV Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ville iallfall hørt med komplett ka de sier! D høres jo virkelig ut som noe ikke er som d skal! Prøv å skifte på power management inne på settings! D hender d henger seg på min pc og at den står f.eks på konstant maks cpu... Men pc'en blir jo ikke veldig varm av den grunn, og eg har en AMD 64 3700+.... Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Var lagt inn noe orginalt som skulle styre hastighet på cpu og veksle mellom når den gikk på ac og batteri som het power gear 4, det var dette som fucket opp allt virket det som, avinstalerte det og la inn amd cool and quiet drivere og nå blir ikke maskinen noe særlig varm sammenlignet med før, ligger på rundt 70 grader i windows. Maskinen regulerer og nå hastigheten på cpu automatisk. Men et annet problem er lydutgangen, virker som om det er kontaktfeil der, må bevege pluggen som står i for å få lyd i begge sider av hodetelefonene. Er vel bare en lodding eller no. Bruker slikt å være dyrt å fikse? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 70 grader vil jeg fremdeles si er i varmeste laget. Min laptop bli aldri over 70 grader, og ligger på 50 til vanlig.. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Ja syntes det var varmt, men det er jo fremskritt fra 100 grader. Kan det være støv å dritt som forårsaker noe av varmen da? var et deksel med 2 stk skruver under der vifta står, er det trygt å åpne å sjekke? går det utover evt garanti isåfall? Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er jo bare å sende en mail til komplett, dette bør du gjøre med en gang problemet oppstår, i tilfelle det nærmer seg garantiutløp. Men hvis det er en fabrikasjonsfeil, så har du 5 års reklamasjonsrett.. Lenke til kommentar
reyerd Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Men maskinen er jo usedvanlig masse brukt og har visse skjønnhetsfeil, tror nok ikke man kan få garanti eller reklamere på et produkt som ser helt ræva ut, da vil de nok bare si det skjyldes hardt bruk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå