Kenneth Solfjeld Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Chipsetviften til hovedkortet begynte plutselig å høres ut som en ku. Har lyst til å fjerne den lille rakkeren og bytte den med denne. er det et godt bytte? mvh Kenneth Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Skiftet til en slik for et år siden. Har ikke hatt noen problemer med det. Er visst mange som har gjort det samme, etter hva som ble skrevet her angående dette temaet da kortet kom og en stund utover. Lenke til kommentar
Connubialis Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 byttet til en sånn en jeg og. virker fint. en venn av meg fikk tilsendt ny vifte når han klaget til asus, men da måtte han gi fra seg den gamle viften først så han var uten pc en stund Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Godt å høre. Min vifte gikk nettop fyken nå. Den stoppet og gikk hele tiden. Prøvde å ta av viften, fjernet støv og dritt. men fungerte fortsatt ikke. Håper jeg får tak i den på en dataforetning. Kjedelig å vente på forsendelse. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg bruker også denne, på akkurat samme hovedkort. Fungerer fint for meg med overklokket hovedkort til HTT285. Selve kjøleribba blir god og varm å ta på, men har aldri hatt noe stabilitetsproblemer. Lenke til kommentar
Gambler FEX online Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Er det ikke bedre å sende tilbake hele hovedkortet til butikken så de kan sende den tilbake til leverandøren etc. Da får produsenten "svi" og lære at man ikke skal bundle billige vifter som ikke tåler så varme prosessorer. Helst passive kjøleløsninger. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Er det ikke bedre å sende tilbake hele hovedkortet til butikken så de kan sende den tilbake til leverandøren etc. Da får produsenten "svi" og lære at man ikke skal bundle billige vifter som ikke tåler så varme prosessorer. Helst passive kjøleløsninger. 5989154[/snapback] Er bare å sende en mail til asus og si problemet. De kjenner til dette problemet, og du vil få en adresse i sverige hvor du skal sende viften sammen med serienr på hk... Jeg var uten pc i 5 dager, sendte viften på en mandag, og fikk den nye på en fredag. Den nye viften er "low-profile" og bråker mindre. Endret 26. april 2006 av Makky Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 (endret) Hvor finner man serienummer på hovedkortet? er det det samme som Hovedkort ID i Everest? Endret 26. april 2006 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Zailenser Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Vet noen om et program for jeg kan følge tempraturen på Chipset. Sjekket ut PC Probe II men kunne ikke finne Chipset temp....er det MB? Hva er MB? Mye spørsmål på en gang. Lenke til kommentar
Connubialis Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 hvor skulle man sende viften og hvor finner man hovedkortet sitt serie nummer? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 hvor skulle man sende viften og hvor finner man hovedkortet sitt serie nummer? 5996619[/snapback] Lurer på det samme. Noen som vet? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vel, siden hovedkortet deres er laget av Asus, så foreslår jeg MSI sine hjemmesider! Hvis en godt kyndig databruker i dag ikke klarer å komme seg inn på www.asus.com, frykter jeg for fremtiden. Ytterligere hint for de som ennå ikke har skjønt det: www.asus.com --> Norway --> Support Hvis noen vil ha en rask og enkel løsning på problemet, foreslår jeg trådstarters første forslag, Zalman-kjøleren. Den fungerer fint på et Asus A8N SLI Deluxe, med mindre man har et kjempestort skjermkort. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Havner uansett ikke på noen norsk supportside!? Det eneste jeg har funnet er en svensk adresse til ASUS nordics, Finlandsgatan ettellerannet i sverige.. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Man finner serienr på en hvit klistrelapp på hovedkortet. Jeg tok ikke sjangsen på å dra av vifta mens kortet var skrudd fast i maskina, så jeg tok ut hovedkortet. Og på den måten får man sett serienr lettere også. Man sender til den adressen i Sverige. Kan også kanskje opplyse supporten dems at man har en defekt vifte, slik at dem "vet om saken". Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Chipsetviften til hovedkortet begynte plutselig å høres ut som en ku. Har lyst til å fjerne den lille rakkeren og bytte den med denne. er det et godt bytte? mvh Kenneth 5974260[/snapback] Jeg har samme hoverkort som deg, og hadde samme problem (chipset viften bråkte som en sag ) Kjøpte den Zalman passive kjøleren, fungeren som en drømm... Er på 25-27 grader på idle, og 30-33 under load Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) http://no.asus.com/ kanskje du skal bruke IE her etter da og det er ikke slik at det står under europe region for da er vel plutselig china i America. ' Havner uansett ikke på noen norsk supportside!? Det eneste jeg har funnet er en svensk adresse til ASUS nordics, Finlandsgatan ettellerannet i sverige.. 5997977[/snapback] Endret 27. april 2006 av halnes1 Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 eneste problemet jeg vet me dette hk`et er den j**** kondensatoren som sitter lengst mot cdromene... den er ganske løs og veldig utsatt... så i en del kabinetter går d ikke an å gjemme 24pinsen!! FY ASUS! Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Slenger meg på denne tråden og spør om det er noen andre alternativer ettersom det er så mye kritikk mot dette kortet... Omtrent samme pris, og SLI skal det være. Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Slenger meg på denne tråden og spør om det er noen andre alternativer ettersom det er så mye kritikk mot dette kortet... Omtrent samme pris, og SLI skal det være. 6008352[/snapback] Premium i stdet for DLX utgave. Da slipper du den iltre vifta. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Vet noen om et program for jeg kan følge tempraturen på Chipset. Sjekket ut PC Probe II men kunne ikke finne Chipset temp....er det MB? Hva er MB? Mye spørsmål på en gang. 5990257[/snapback] Chipsetviften til hovedkortet begynte plutselig å høres ut som en ku. Har lyst til å fjerne den lille rakkeren og bytte den med denne. er det et godt bytte? mvh Kenneth 5974260[/snapback] Jeg har samme hoverkort som deg, og hadde samme problem (chipset viften bråkte som en sag ) Kjøpte den Zalman passive kjøleren, fungeren som en drømm... Er på 25-27 grader på idle, og 30-33 under load 6000833[/snapback] Det er ingen temperatur sensorer i Chipsettet på dette hovedkortet. Det som kommer opp i programmer er fra 2 sensorer lenger ned på hovedkortet. Eneste måte å måle forskjell på er å bruke en ekstern måler, for så å få montert den så nærme kjernen som mulig. Har selv byttet til Zalman sin, har også testet andre, og den kjøleren som Swiftech har er mye bedre. Den har en lite vifte, men den bråker ikke. Men kjøleren er en god del dyrere (Microplex har den). Grunnen til at jeg ikke bruker den er at kjøleren til skjermkortet mitt er i veien (idiotisk plassering av chipsettet). Og den eneste måten jeg får brukt Zalmanen var fjerne 70% av kjølefinnene. Men heldigvis så sitter viften til skjermkortet slik at den drar luft gjennom de resterende finnen. Så nå er chipsettet mye kaldere enn når jeg brukte Zalmanen med det forrige skjermkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå