Gå til innhold

Bråkete chipsetvifte ASUS A8N-SLI Deluxe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke bedre å sende tilbake hele hovedkortet til butikken så de kan sende den tilbake til leverandøren etc. Da får produsenten "svi" og lære at man ikke skal bundle billige vifter som ikke tåler så varme prosessorer. Helst passive kjøleløsninger.

5989154[/snapback]

 

Er bare å sende en mail til asus og si problemet. De kjenner til dette problemet, og du vil få en adresse i sverige hvor du skal sende viften sammen med serienr på hk...

 

Jeg var uten pc i 5 dager, sendte viften på en mandag, og fikk den nye på en fredag.

Den nye viften er "low-profile" og bråker mindre.

Endret av Makky
Lenke til kommentar

Vel, siden hovedkortet deres er laget av Asus, så foreslår jeg MSI sine hjemmesider!

 

 

Hvis en godt kyndig databruker i dag ikke klarer å komme seg inn på www.asus.com, frykter jeg for fremtiden.

 

Ytterligere hint for de som ennå ikke har skjønt det:

www.asus.com --> Norway --> Support

 

 

Hvis noen vil ha en rask og enkel løsning på problemet, foreslår jeg trådstarters første forslag, Zalman-kjøleren. Den fungerer fint på et Asus A8N SLI Deluxe, med mindre man har et kjempestort skjermkort.

Lenke til kommentar

Man finner serienr på en hvit klistrelapp på hovedkortet.

 

Jeg tok ikke sjangsen på å dra av vifta mens kortet var skrudd fast i maskina, så jeg tok ut hovedkortet. Og på den måten får man sett serienr lettere også.

 

Man sender til den adressen i Sverige. Kan også kanskje opplyse supporten dems at man har en defekt vifte, slik at dem "vet om saken".

Lenke til kommentar
Chipsetviften til hovedkortet begynte plutselig å høres ut som en ku. Har lyst til å fjerne den lille rakkeren og bytte den med denne. er det et godt bytte?

 

mvh

Kenneth

5974260[/snapback]

 

Jeg har samme hoverkort som deg, og hadde samme problem (chipset viften bråkte som en sag :p)

Kjøpte den Zalman passive kjøleren, fungeren som en drømm... Er på 25-27 grader på idle, og 30-33 under load :p

Lenke til kommentar
Vet noen om et program for jeg kan følge tempraturen på Chipset. Sjekket ut PC Probe II men kunne ikke finne Chipset temp....er det MB? Hva er MB? Mye spørsmål på en gang.

5990257[/snapback]

 

 

Chipsetviften til hovedkortet begynte plutselig å høres ut som en ku. Har lyst til å fjerne den lille rakkeren og bytte den med denne. er det et godt bytte?

 

mvh

Kenneth

5974260[/snapback]

 

Jeg har samme hoverkort som deg, og hadde samme problem (chipset viften bråkte som en sag :p)

Kjøpte den Zalman passive kjøleren, fungeren som en drømm... Er på 25-27 grader på idle, og 30-33 under load :p

6000833[/snapback]

 

 

Det er ingen temperatur sensorer i Chipsettet på dette hovedkortet. Det som kommer opp i programmer er fra 2 sensorer lenger ned på hovedkortet. Eneste måte å måle forskjell på er å bruke en ekstern måler, for så å få montert den så nærme kjernen som mulig.

 

Har selv byttet til Zalman sin, har også testet andre, og den kjøleren som Swiftech har er mye bedre. Den har en lite vifte, men den bråker ikke. Men kjøleren er en god del dyrere (Microplex har den). Grunnen til at jeg ikke bruker den er at kjøleren til skjermkortet mitt er i veien (idiotisk plassering av chipsettet). Og den eneste måten jeg får brukt Zalmanen var fjerne 70% av kjølefinnene. Men heldigvis så sitter viften til skjermkortet slik at den drar luft gjennom de resterende finnen. Så nå er chipsettet mye kaldere enn når jeg brukte Zalmanen med det forrige skjermkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...