Gå til innhold

Skal kjøpe hagle, men hvilken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Skal kjøpe meg hagle men vet ikke helt hvilken. Jeg skal enten ha O/U eller halvautomat.

 

Halvautomaten jeg har blitt rådet til å kjøpe er ei Remington 11-87 Sportsman hagle med synthstokk. Syns denne ser grei ut altså. Dette er også hvor jeg har tenkt å legge meg i pris. 5-6 høvdinger.

 

Noen som har noe annet å anbefale?

 

Send gjerne linker til norske nettbutikker. Ikke utenlandske.

5973985[/snapback]

..

Hei! Jeg vil råde deg til å kjøpe O/U hagle. Dette fordi ved halvautomater er sjansen strax større forr at noe blir ødelagt. jeg sier ikke at hvis du kjøper deg en halvautomat så kommer den til å bli ødelagt men det er mye mer som kan bli ødelagt og den holder nok ikke ut like lenge som en O/ U hagle. Vil selv råde deg til å kjøpe lanber hagle, billige og gode hagler.

5979517[/snapback]

Okei :) Takk for tipset. Men hvordan er det med pumpehagler? Mekanisme, muligheten for at noe skal gå til helv**e?

5982543[/snapback]

 

 

Vil påstå det er likens med pumpehagle..det er strax den ekstra mekanismen som pluteslig en dag kan gå til helv**e...mens med vanlig hagle er sikker i bruk og du vet den holder, selv har jeg også villet kjøpt meg en pumpe eller halvautomat bare for å få den lille rambofølelsen når jeg er ute på jakt. Du bør også være obs på at du likevell ikke lov til å ha mer skudd i en slik hagle enn i vanlig O/U. Vet ikke hva du skal jakte men vil ellers råde deg til å også se på kombigevær, utrolig fine gevær det også.

Endret av Floppsy
Lenke til kommentar
Som sagt så bør du være klar over vekta. For andejakt fra båt betyr ikke vekt mye, men på rypejakt i fjellet kan vekt bety alt. Hagla mi er perfekt på alle måter, bortsett fra vekt og det får jeg slite for på rypejakt.

5984359[/snapback]

Okei, hvor mye går vekta ned om man kjøper den i synth da?

Lenke til kommentar
Som sagt så bør du være klar over vekta. For andejakt fra båt betyr ikke vekt mye, men på rypejakt i fjellet kan vekt bety alt. Hagla mi er perfekt på alle måter, bortsett fra vekt og det får jeg slite for på rypejakt.

5984359[/snapback]

Okei, hvor mye går vekta ned om man kjøper den i synth da?

5984648[/snapback]

 

Nesten ingenting. Skal du ha synth er det først og fremst for utseendet skyld eller at du slipper vedlikehold og stygge riper i treverket.

 

Skulle jeg kjøpt ny hagle i dag ville jeg valgt en superlett kal 12 O/U hagle. Jeg er definitivt fornøyd med min remington 870 express pumphagle i synth, men den er for tung for rypejakt. Den blir nesten mer som et leketøy på skytebana. Den er ekstremt driftsikker, men rett og slett for tung. Jeg liker pumphagle utrolig godt, men det virker som umulig å få tak i en lett pumphagle...

 

Forøvrig bør du ikke bry deg om hva folk sier om pumphagle ("runkekjepp" o.l.). Da jeg var på fjellet i høst hadde alle jeg var med eller møtte enten pumphagle eller O/U.

Lenke til kommentar
Som sagt så bør du være klar over vekta. For andejakt fra båt betyr ikke vekt mye, men på rypejakt i fjellet kan vekt bety alt. Hagla mi er perfekt på alle måter, bortsett fra vekt og det får jeg slite for på rypejakt.

5984359[/snapback]

Okei, hvor mye går vekta ned om man kjøper den i synth da?

5984648[/snapback]

 

Nesten ingenting. Skal du ha synth er det først og fremst for utseendet skyld eller at du slipper vedlikehold og stygge riper i treverket.

 

Skulle jeg kjøpt ny hagle i dag ville jeg valgt en superlett kal 12 O/U hagle. Jeg er definitivt fornøyd med min remington 870 express pumphagle i synth, men den er for tung for rypejakt. Den blir nesten mer som et leketøy på skytebana. Den er ekstremt driftsikker, men rett og slett for tung. Jeg liker pumphagle utrolig godt, men det virker som umulig å få tak i en lett pumphagle...

 

Forøvrig bør du ikke bry deg om hva folk sier om pumphagle ("runkekjepp" o.l.). Da jeg var på fjellet i høst hadde alle jeg var med eller møtte enten pumphagle eller O/U.

5984712[/snapback]

Neida :p tok ikke det med kjeppen så tungt. Mest som en dårlig spøk som ikke passa inn i denne tråden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
NICE! gratulerer meg jegerprøva, og gratulerer med hurtig saksgang på våpensøknaden. Utrolig at det går så fort på Rena, mens det i Elverum kan ta måneder.

 

Hold oss oppdatert på våpenvalg og erfaringer med det da. Er alltids nyttig med brukererfaringer :)

6075888[/snapback]

Takk ja :) Det var i Elverum :D

Endret av Clerion
Lenke til kommentar
Hei.

Skal kjøpe meg hagle men vet ikke helt hvilken. Jeg skal enten ha O/U eller halvautomat.

 

Halvautomaten jeg har blitt rådet til å kjøpe er ei Remington 11-87 Sportsman hagle med synthstokk. Syns denne ser grei ut altså. Dette er også hvor jeg har tenkt å legge meg i pris. 5-6 høvdinger.

 

Noen som har noe annet å anbefale?

 

Send gjerne linker til norske nettbutikker. Ikke utenlandske.

5973985[/snapback]

 

Kjøp en toløpa hagle og sag den av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...