Ram's Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Ja, som nevnt i emnet: Det er en Ford Mondeo 1994 mod. Hva må jeg gjøre for å få mer hester på bilen? Chip, trim, turbo, filter? Har 136 hester nå (tror jeg) på en 2.0 liters DOCH motor? Hvordan er det med chip muligheter på denne motoren med og uten turbo? Hva er maks hester jeg kan få på den uten turbo? Bør ikke være av den dyreste sorten. Setter pris på svar Endret 23. april 2006 av ramma_2pac Lenke til kommentar
Zagato Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Maks hk og billig går ikkje å kombinere. Men får du tak i en god chip har du 6-10 hk og meir moment over heile linja for 1000-3000 kr. Maks hk er vel i overkant av 200 en plass, men da koster det penger. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Maks hk og billig går ikkje å kombinere. Men får du tak i en god chip har du 6-10 hk og meir moment over heile linja for 1000-3000 kr. Maks hk er vel i overkant av 200 en plass, men da koster det penger. 5974632[/snapback] Hvis vi ser bort fra pris da? Hvordan blir det med turbo? Jeg har ingen anelse innen motor området. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har du ingen anelse, er ikke turbokonvertering det første du bør tenke på. Dette vil også bli dyrt. De motorene der er populære i engelske kit-cars, hvor de monterer dobble forgassere, kvassere kammer,sporteksos og porter toppen for bedre fløde. 220 hester er ikke urealistisk (med kvass kam, ikke egnet for gatebruk). Trimming er dyrt, og en 1994 mondeo er vel ikke bilen jeg ville lagt alt for mye penger i. Det er i allefall mitt synspunkt. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Har du ingen anelse, er ikke turbokonvertering det første du bør tenke på. Dette vil også bli dyrt. De motorene der er populære i engelske kit-cars, hvor de monterer dobble forgassere, kvassere kammer,sporteksos og porter toppen for bedre fløde. 220 hester er ikke urealistisk (med kvass kam, ikke egnet for gatebruk). Trimming er dyrt, og en 1994 mondeo er vel ikke bilen jeg ville lagt alt for mye penger i. Det er i allefall mitt synspunkt. 5975521[/snapback] Takk for svar. De "tinga" du nevnte, hvor mye må jeg regne med å punge ut sånn ca.? Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har du ingen anelse, er ikke turbokonvertering det første du bør tenke på. Dette vil også bli dyrt. De motorene der er populære i engelske kit-cars, hvor de monterer dobble forgassere, kvassere kammer,sporteksos og porter toppen for bedre fløde. 220 hester er ikke urealistisk (med kvass kam, ikke egnet for gatebruk). Trimming er dyrt, og en 1994 mondeo er vel ikke bilen jeg ville lagt alt for mye penger i. Det er i allefall mitt synspunkt. 5975521[/snapback] Takk for svar. De "tinga" du nevnte, hvor mye må jeg regne med å punge ut sånn ca.? 5975735[/snapback] Jeg hørte med et seriøst tuning selskap for å gjøre noe lignende på min 2001 Audi A4 med 2.0 sugemotor. Datasprut, nye kammer, porting++ ville økt ytelsen på bilen fra 125 hk til ca. 200 hk, og koste 45 000,- NOK + avgifter. Lenke til kommentar
Ram's Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Har du ingen anelse, er ikke turbokonvertering det første du bør tenke på. Dette vil også bli dyrt. De motorene der er populære i engelske kit-cars, hvor de monterer dobble forgassere, kvassere kammer,sporteksos og porter toppen for bedre fløde. 220 hester er ikke urealistisk (med kvass kam, ikke egnet for gatebruk). Trimming er dyrt, og en 1994 mondeo er vel ikke bilen jeg ville lagt alt for mye penger i. Det er i allefall mitt synspunkt. 5975521[/snapback] Takk for svar. De "tinga" du nevnte, hvor mye må jeg regne med å punge ut sånn ca.? 5975735[/snapback] Jeg hørte med et seriøst tuning selskap for å gjøre noe lignende på min 2001 Audi A4 med 2.0 sugemotor. Datasprut, nye kammer, porting++ ville økt ytelsen på bilen fra 125 hk til ca. 200 hk, og koste 45 000,- NOK + avgifter. 5976474[/snapback] Oi, da ble det fort dyrere enn bilen Da får jeg vel kjøpe en bil med turbo og litt hester Takk for all hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå