Gå til innhold

Northq eller fortron source 400W psu?

Anbefalte innlegg

Har etter at atecen min tok kvleden kikket litt på diverse psuer. har kommet fra til at 400W bør holde noen år til.

Har etter litt pris pr watt vurering funnet følgende psuer som virker som gode kjøp.

Northq 4775-400BU

Den gir rund 29AMP på 2*12V rails. 12cm vife og ser ut som en ok strømforsyning etter å ha lest tester av 14cm utgaven.

pris ligger på ca 430-440 kr på rimligeste webshop.

Den andre jeg har vurdert er FSP400-60THN-P en fortron source med stor sett samme specs som north q`en

Disse har samme specs og ser i grunnen ut til å være samme strømmfosyninga med to forskjellige oem navn på.

Er det da vits i å betale 50kr mer for å få fortron source i stedet for northq

er det forresten noen som kjenner til denne :CHILL CP-400P3 400W

Ser ut til å være stort sett samme type strømmforsyning. selges på shg.no i min prislasse (rundt 4-500)

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge de strømforsyningene skal være ganske bra for prisen, regner de som like bra.

Har du sjekket ut SHG sin billige 400W strømforsyning? Den koster utrolig nok ikke mer enn 315kr

SCP400LN-2x PSU 400Watt, Lownoise 17 db (Obs: SHG krever at du godtar popup fra siden for å se direkte linker)

Annen link

En kamerat kjøpte den nettopp og ble positivt overrasket, den både leverer stabil strøm og er ganske stille.

Selv ville jeg gått litt opp i pris og kjøpt en Tagan, men jeg er nok ganske kresen både på kraft og lyd fra komponenter.

Lenke til kommentar

Kikket litt på den shg saken du linket til, men hvis jeg leser specsene rett så er vel det en med singel 12v rail på kun 15AMP. trenger en med minst 25AMP på 12V.

driver athlon 64 3000+ klokket ca 40%

4 disker lydkort

Gaindward 7900GT kort

lydkort

ekstra nettverkskort

2 x dvdrom/brenner

2x120mm vifter

En strøm kalkulator sier effekt forbruk under max belastning på ca 380W. min gamle antec psu var 18AMP og det var i det minste laget.

så blir nok en en atx 2.0 psu med 2*12v rail samt pci-e kobling.

Men stemmer det at northq bare er en modifisert fortron source.

hvis det er tilfelle blir det nokk en 4775-400w med 140mm vifte og kabelstrømper.oem versjonen er noe billigere, men da med mindre vifte og uten kabelstrømper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...