Anonym5656 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har et 3com USB WLAN adapter jeg bruker, men får dessverre ganske dårlig signaler med denne(routeren er nokså langt unna). Så jeg tenkte det måtte være en måte og forsterke signalene med f.eks en TV antenne. Så jeg åpnet adapteret og jeg ser dette(se vedlegg). Er det noen måte jeg kan koble på en antenne på dette? Har lite peiling på slikt selv. Det ser jo bare ut som den ene lille antennen som er der er loddet på helt enkelt. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Du kan jo se litt på denne: http://home.lyse.net/sondre/wlan%20Hornantenne.htm Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 På TV-kabelen er det en liten prikk i midten av kontaken som skal komme nær noe og metallet rundt den skal også komme nær noe. Antenna som du har er det bare en kabel på. Hva denne skal kobles til på TV-antenna vet jeg ikke. Du kan eventuelt bruke noe av metall å sette rundt USB-adapeteren din som en slags forsterker. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Ok. Så det er bare den lille pinnen i TV-kabelen som må være i kontakt med den lille metall-gladden den originale antennen er loddet på? Jeg tok ikke med på bildet at jeg har antenne, men jeg har det i andre ennen av tv-kabelen. Kan jeg altså bare ha en blikkboks rundt hele greien, så vil jeg få bedre signal? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå