Gå til innhold

Hjelp ,- har jeg mistet dataene?

Anbefalte innlegg

Har du forslag til hvordan jeg kan finne brukerdata på HD?

Etter installasjon av nytt hovedkort får XP ikke napp i den HD der brukerdata ligger (F:).

Diskbehandling ser for tiden ut som følgende: post-64375-1145819649_thumb.jpg

Når jeg booter ønsker XP hver gang å kjøre CHKDSK men programmet frysert ganske straks med følgene melding:

Filsystemtypen er NTFS.

Volumnavnet er Nydksken.

CHKDSK bekrefter filer (trinn 1 av 5)...

Sletter ødelagt attributtpost (65584, "")

fra filpostsegmentet 4032.

Dersom jeg prøver å få tak i HD i Win utforsker kommer meldingen.

Diskstrukturen er skadet og kan ikke leses

Litt bakgrunnsinfo:

HD system: IBM Deskstar 41 GB IDE (master-modus)

HD brukerdata: Hitachi Deskstar® 7K250 123,5 GB IDE (slave-modus)

Jeg har gitt opp den gamle backupdisken fra et tidligere emne Hvor lang tid trenger CHKDSK på 10 MB

Ulykkelig at både brukerdata-HD og backup-HD har sviktet.

Tips fra meg: Brenn CD/DVD for backup!

:ermm: Takk for respons

Endret av rubrav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ingenting fungerer, gjør følgende

(PS aldrig formater, da mister du alt 100% sikkert)

innstaller partition magic, finn installasjons mappa til PT magic og kjør 'PTEDIT32'

velg rikitg partision i øverste knapp, velg derretter første tall rute til øverst venstre og klikk på 'Select Type' nederst, velg derretter i menyen 'FAT32X' også velg save settings.

finn en annen harddisk, og bruk den som primary, så installer Windows 98 på den harddisken (altså den andre harddisken, ikke den som er gåen'

når du kommer inn i windows 98 , vil du ha tilgang til alle filene, da kan du kopiere de over til en annen disk, brenne de på cd, eller gjøre hva du vil med de :)

Endret av JediMindTriks
Lenke til kommentar
.... klikk på 'Select Type' nederst, velg derretter i menyen  'FAT32X' også velg save settings.

finn en annen harddisk, og bruk den som primary,  så installer Windows 98 på den harddisken (altså den andre harddisken, ikke den som er gåen'

når du kommer inn i windows 98 , vil du ha tilgang til alle filene, da kan du kopiere de over til en annen disk, brenne de på cd, eller gjøre hva du vil med de :)

5976542[/snapback]

Er du sikker på at dette funker på en annen PC med XP HE og NTFS-filformat på den korrupte disken??

Lenke til kommentar
Prøv "Partition Recovery". Det kan finne forsvunnet mft. Har prøvd det med hell et par ganger.

http://www.partition-recovery.com/

5976433[/snapback]

Tror jeg jobber litt videre med dette programmet ja...

I følge manualen ser dette ut til å være litt gammelt grensesnitt med krav om at det skal lages start-opp-diskett og så starte maskinen med den osv.

Er dette must eller kan jeg starte programmet i Win XP og så kopiere fra den krasja disken til ledig plass på systemdisken i maskinen?

Lenke til kommentar
Prøv "Partition Recovery". Det kan finne forsvunnet mft. Har prøvd det med hell et par ganger.

http://www.partition-recovery.com/

5976433[/snapback]

Tror jeg jobber litt videre med dette programmet ja...

I følge manualen ser dette ut til å være litt gammelt grensesnitt med krav om at det skal lages start-opp-diskett og så starte maskinen med den osv.

Er dette must eller kan jeg starte programmet i Win XP og så kopiere fra den krasja disken til ledig plass på systemdisken i maskinen?

5979062[/snapback]

Du må nok lage en oppstartsdiskett, men programmet er veldig enkelt å sette opp og bruke. Programmet kan desverre ikke kjøres fra XP...

Lenke til kommentar

Ikke særlig hell med "Partition Recovery". Programmet hadde en grei oppskrift på å lage oppstartdiskett, starte PC, finne harddisker osv.

Jeg fant den korrupte HD med en masse informasjon om filsystem, sektorer, partisjojnsstørrelser ol.

Når jeg derimot skulle kjøre preview screen på disken gikk programmet i heng.

Programmet funket forøvrig greit på PCens systemdisk,- så installasjone og kjøing skulle være ok...

:cry: uff,- dette ser mørkt ut

Lenke til kommentar

:) Fant dataene med et kjøpeprogram!

mens det var som mørkest og ingen flere tips kom inn på emnet mitt søkte jeg ut på nettet. Her er oppskriften:

1. Søk etter "Partition Recovery" på www.download.com

2. Førstevalget var "GetDataBack Data Recovery 3.02" som ble vurdert til både populært og kraftig. Programmet lover å gi deg tibake dine data i tre step.

3. Jeg lastet ned fritt, installerte glatt og med en lekker framdrift fant prgrammet mye av mine data. Det gikk greit å f.eks. åpne gjenskapte word-dokumet i en utforsker-lignende oversikt over gjenskapte dokumenter.

4. Dersom du ønsker å kopiere dukumentene/bildene over på en annen harddisk MÅ du ha en KODEN. Denne kostet 91 Euro.

Jeg betalte og har fått tilbake dokumentene.

:) Hurra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...