tharshan Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hei som sagt så har klokka prosessoren til 3,6 på 1,45V. kor lenge vil prosessoren vare sånn ca.? har zalman 7700-Cu CPU kjøler.... Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 hvor mange grader ligger den på da ? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) feil måling av både bios og program. den kan nå 80 grader av og til, men då eg kjenner på kjøleribben er den litt varmare enn lunka... Endret 23. april 2006 av tharshan Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 feil måling av både bios og program. den kan nå 80 grader av og til, men då eg kjenner på kjøleribben er den litt varmare enn lunka... 5973213[/snapback] blir varmt uansett med prescott, gjør regning med det. iverste fall senk volt 1 step. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 eg har faktisk presler... D 930. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Den produserer varme den også, sjekk om kjøleribba sitter som den skal. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 bare sørg for at du har kjølepasta og kjøleren er ordentlig montert. så tror jeg ikke det skal være noe problem... Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Den varer nok lengre enn til den blir utdatert.. Lenke til kommentar
wilai Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 haha hadde P4 3.0Ghz prescott eg og.. ca 50 grader blei det med 3.6 ghz men veldig ustabil.. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 har smørt bra nok med kjølepasta og eg trur ikkje at det mulig å skru den nærmare... men det kan jo hende at det er målingane som er feil.... klarer prosessoren seg med 1,47 V i to år? sånn ca. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 har smørt bra nok med kjølepasta og eg trur ikkje at det mulig å skru den nærmare... men det kan jo hende at det er målingane som er feil....klarer prosessoren seg med 1,47 V i to år? sånn ca. 5978563[/snapback] du har nærmest 1 kilo kobber, hadde ikke brydd meg, om tempen. bare sørg for riktig kabinet kjøling. som sagt sett gjerne på ny termisk som de sier. mål tempen i bios. tviler på en presler overgår 1 kilo kobber med 120mm vifte Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 (endret) har smørt bra nok med kjølepasta og eg trur ikkje at det mulig å skru den nærmare... men det kan jo hende at det er målingane som er feil....klarer prosessoren seg med 1,47 V i to år? sånn ca. 5978563[/snapback] du har nærmest 1 kilo kobber, hadde ikke brydd meg, om tempen. bare sørg for riktig kabinet kjøling. som sagt sett gjerne på ny termisk som de sier. mål tempen i bios. tviler på en presler overgår 1 kilo kobber med 120mm vifte 5978707[/snapback] Eg gidder IKKJE å makke med å sette på ny pasta alt! Det får berre vere slik Burde klare dette i det minste når folk klokkar same prosessoren over 4 ghz... Edit: Og når det gjelder luft gjennomstrauming i kabinettet; har raidmax scorpio 686 med 6 vifte plass; 2 bak, 1 på sida, PSU og 1 på toppen, alle desse viftene tar ut lufta kabinettet. Begge framme tar lufta inn.... Dette må vel holde? Endret 24. april 2006 av tharshan Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 har smørt bra nok med kjølepasta og eg trur ikkje at det mulig å skru den nærmare... men det kan jo hende at det er målingane som er feil....klarer prosessoren seg med 1,47 V i to år? sånn ca. 5978563[/snapback] du har nærmest 1 kilo kobber, hadde ikke brydd meg, om tempen. bare sørg for riktig kabinet kjøling. som sagt sett gjerne på ny termisk som de sier. mål tempen i bios. tviler på en presler overgår 1 kilo kobber med 120mm vifte 5978707[/snapback] Eg gidder IKKJE å makke med å sette på ny pasta alt! Det får berre vere slik Burde klare dette i det minste når folk klokkar same prosessoren over 4 ghz... Edit: Og når det gjelder luft gjennomstrauming i kabinettet; har raidmax scorpio 686 med 6 vifte plass; 2 bak, 1 på sida, PSU og 1 på toppen, alle desse viftene tar ut lufta kabinettet. Begge framme tar lufta inn.... Dette må vel holde? 5979084[/snapback] tror det skal være nok ja.. men du sa at du hadde smurt godt på med pasta. Du vet at det bare skal være ett tynt lag pasta mellom kjerne og kjøler? Pastaen "mister" effekten hvis den ligger tykt på Lenke til kommentar
martinxx Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Hei Jeg har nå kjørt min P4 prescott 3.0 på 3.6 med standard volt i et halvt år nå med 44 grader stabilt og har denne kjøleren. Er dette bra da? Endret 25. april 2006 av martinxx Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 veldig bra, du kan sikkert heve frekvens og eventuelt vcore ennå noen hakk. 44 grader ved load eller idle? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 har smørt bra nok med kjølepasta og eg trur ikkje at det mulig å skru den nærmare... men det kan jo hende at det er målingane som er feil....klarer prosessoren seg med 1,47 V i to år? sånn ca. 5978563[/snapback] du har nærmest 1 kilo kobber, hadde ikke brydd meg, om tempen. bare sørg for riktig kabinet kjøling. som sagt sett gjerne på ny termisk som de sier. mål tempen i bios. tviler på en presler overgår 1 kilo kobber med 120mm vifte 5978707[/snapback] Eg gidder IKKJE å makke med å sette på ny pasta alt! Det får berre vere slik Burde klare dette i det minste når folk klokkar same prosessoren over 4 ghz... Edit: Og når det gjelder luft gjennomstrauming i kabinettet; har raidmax scorpio 686 med 6 vifte plass; 2 bak, 1 på sida, PSU og 1 på toppen, alle desse viftene tar ut lufta kabinettet. Begge framme tar lufta inn.... Dette må vel holde? 5979084[/snapback] tror det skal være nok ja.. men du sa at du hadde smurt godt på med pasta. Du vet at det bare skal være ett tynt lag pasta mellom kjerne og kjøler? Pastaen "mister" effekten hvis den ligger tykt på 5983061[/snapback] når eg meinar at eg smurt godt, så meina eg ikkje at det er eit tjukt lag. den er veldig lite kjølepasta(for å sei det sånn) og smurt han utover. trur ikkjat det skal vere problem akkurat... Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 har smørt bra nok med kjølepasta og eg trur ikkje at det mulig å skru den nærmare... men det kan jo hende at det er målingane som er feil....klarer prosessoren seg med 1,47 V i to år? sånn ca. 5978563[/snapback] du har nærmest 1 kilo kobber, hadde ikke brydd meg, om tempen. bare sørg for riktig kabinet kjøling. som sagt sett gjerne på ny termisk som de sier. mål tempen i bios. tviler på en presler overgår 1 kilo kobber med 120mm vifte 5978707[/snapback] Eg gidder IKKJE å makke med å sette på ny pasta alt! Det får berre vere slik Burde klare dette i det minste når folk klokkar same prosessoren over 4 ghz... Edit: Og når det gjelder luft gjennomstrauming i kabinettet; har raidmax scorpio 686 med 6 vifte plass; 2 bak, 1 på sida, PSU og 1 på toppen, alle desse viftene tar ut lufta kabinettet. Begge framme tar lufta inn.... Dette må vel holde? 5979084[/snapback] tror det skal være nok ja.. men du sa at du hadde smurt godt på med pasta. Du vet at det bare skal være ett tynt lag pasta mellom kjerne og kjøler? Pastaen "mister" effekten hvis den ligger tykt på 5983061[/snapback] når eg meinar at eg smurt godt, så meina eg ikkje at det er eit tjukt lag. den er veldig lite kjølepasta(for å sei det sånn) og smurt han utover. trur ikkjat det skal vere problem akkurat... 5984574[/snapback] ja men da er jo alt i orden da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg hadde en 3,0Ghz 530 Prescott (ikke dual-core altså) og den hadde jeg på 3,8GHz, den var stabil og hadde load-temp på cirka 40 grader med litt små-crappy vannkjøling; Thermaltake BigWater SE... Hadde den ustabilt på 4,0GHz, tenkte å prøve meg på å få den stabil der men pumpe røyk helt stille så jeg visste ikke ordet av det før en stk. Prescott lå døende i PCen min Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 litt synd då... Var fristande å prøve 3,8 ghz, men den er ikkje stabil på 1,48 V. ikkje nok ivertfall til 3Dmark. får mindre score enn 3,6 Ghz. Må eg over 1,5 V for å få det stabilt? er det lurt med den kjøleren eg har? Har også hørt at eg må ha kjøleribbe på mosfestene(noko i den dur). Er det virkeleg nødvendig? Er det lurt å prøve 3,8 Ghz på 1,5V? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Jeg husker ikke voltene på min lengre, er et par uker sia den gikk gaiken... Men kjøleribbe på MOSFET kan være lurt, har vurdert vannblokker hos meg, har kjøleribber fra før av (Abit AW8-MAX motherboard) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå