Gå til innhold

Overføre fra harddisk til ps2

veitch

Anbefalte innlegg

Hei :)

Kom over ein kjekk liten nyhet, nyheten var som følger:

http://www.digistore.no/product_info.php?products_id=2132

(overføre fra ein ekstern harddisk til ps2?)

Det hadde vore fantastisk å klart, men eg er nemlig ikkje heilt sikkr på kossen eg kan klare det. Er det nokon som har vore borti noko sånt, som kanskje kan gi meg ein liten peikepinn på kvar eg må gjera?

Mvh

Fredrik :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har en PsTwo, så glem det.... overføring fra usb hd går treeeegt.

Har du derimot en Ps2 av GODE gamle typen, så trenger du en std 3,5" ide disk og et nettverksadapter til ps2, så er det start og kjør med hd loader plate.... Anbefaler å få montert inn en chip (matrix infinity) først, så blir alt så mye enklere og billigere etterpå... du kan da bla boote hd fra minnekort, boote mediaplayer fra minnekort osv

Lenke til kommentar

Jeg synes HDD i harddisk uansett type gikk alt for tregt, dessuten er det masse spill som ikke funker.

Selv har jeg kastet ut HDDen fra min PS2 og brukt den til noe annet :)

Jeg er vel litt bortskjemt med xbox, går liksom 1000 ganger raskere med den (bokstavelig talt)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Jeg synes HDD i harddisk uansett type gikk alt for tregt, dessuten er det masse spill som ikke funker.

Hvis du har en PsTwo, så glem det.... overføring fra usb hd går treeeegt.

Har du derimot en Ps2 av GODE gamle typen, så trenger du en std 3,5" ide disk og et nettverksadapter til ps2, så er det start og kjør med hd loader plate.... Anbefaler å få montert inn en chip (matrix infinity) først, så blir alt så mye enklere og billigere etterpå... du kan da bla boote hd fra minnekort, boote mediaplayer fra minnekort osv(bokstavelig talt)

5978708[/snapback]

Ehm, vell høyrstes gannske lett ut men..:p ja har den gammlaste typen ps2.

Lenke til kommentar

Ehm, vell høyrstes gannske lett ut men..:p ja har den gammlaste typen ps2.

5979245[/snapback]

Da er det bare å montere.... men anbefaler å montere chip først, så får du enda mere glede av det ;)

5990011[/snapback]

Jepp :) Eg har også montert ein kjekk liten Modchip Crystal Chip :) Vill den funke trur du:) ?

Og kossen gjer eg det :p ?

Lenke til kommentar
Aner ikke hvordan det blir med Crystal chip, men det er jo en kopi av matrix, så den bør jo ha støtte for HD på minnekort...

5990774[/snapback]

Crystal er I K K E en kopi av matrix.

Crystal lages av samme produsen som Qoob chip til gamecube og en chip til xbox jeg har glemt navnet på.

Crystal Chip har faktisk funksjonalitet som ikke engang er integrert i matrix infinity chippen, og har et eget meny system (boot manager) som er lagret i memorycardet.

Er også eneste chippen som støtte ON THE FLY dna patching...

Eneste jeg ikke liker med chippen er at den har veldig buggete firmware samt at den har en del flere punkter enn Matrix, b.la. 2 reset wires, HA + H ledning på dvd kontrollern.

Jeg kjøpte inn 5 for å teste, men tok de ikke inn etter dette.

Det er absolutt en av de 3 beste chippene, men jeg liker Matrix bedre.

Crystal får en 2ndre plass av meg, DMs får en 3 plass.

Crystal chip støtter også DEV1 og DEV2, så ja, du kan fint bruke HDD og starte programmer rett fra HD.

Crystal Chip er ikke så populær i norge da få selger den, men den er veldig poppis i USA/ENGLAND. I Norge har flest hørt om DMS og Matrix

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Aner ikke hvordan det blir med Crystal chip, men det er jo en kopi av matrix, så den bør jo ha støtte for HD på minnekort...

5990774[/snapback]

Crystal er I K K E en kopi av matrix.

Crystal lages av samme produsen som Qoob chip til gamecube og en chip til xbox jeg har glemt navnet på.

Crystal Chip har faktisk funksjonalitet som ikke engang er integrert i matrix infinity chippen, og har et eget meny system (boot manager) som er lagret i memorycardet.

Er også eneste chippen som støtte ON THE FLY dna patching...

Eneste jeg ikke liker med chippen er at den har veldig buggete firmware samt at den har en del flere punkter enn Matrix, b.la. 2 reset wires, HA + H ledning på dvd kontrollern.

Jeg kjøpte inn 5 for å teste, men tok de ikke inn etter dette.

Det er absolutt en av de 3 beste chippene, men jeg liker Matrix bedre.

Crystal får en 2ndre plass av meg, DMs får en 3 plass.

Crystal chip støtter også DEV1 og DEV2, så ja, du kan fint bruke HDD og starte programmer rett fra HD.

Crystal Chip er ikke så populær i norge da få selger den, men den er veldig poppis i USA/ENGLAND. I Norge har flest hørt om DMS og Matrix

5991262[/snapback]

Detta har du kjendskap til høyrer eg ;) Men angåande kossen eg gjer det er det ingen som har tatt opp.. Så.. ehm.. sitter liksom på samme plass enda :p

Beklager at eg er frekk og maser :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...