Gå til innhold

Oppgradere til cpu med SSE støtte.

Arodin

Anbefalte innlegg

Hei, dama sitter på en eldre maskin med VIA KT133A basert HK.

Her om dagen kjøpte jeg Tomb Raider Legend, men det vil ikke instaleres pga manglende SSE støtte i thunderbird prosessorn. Etter det jeg skjønner støtter Athlon XP prosessorer(palomino) dette?

Disse prosessorene støttes av hk også, opptil 1800. Har lett litt etter denne typen, men den er utgått i sortimentet på de fleste nettbutikker. Vet noen om steder der slike prosessorer fortsatt selges? Eventuelt er noen interessert i å selge? (Har sett på bruktmarkedet)

mvh

Arodin

Endret av Arodin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De pleier å selge disse på bruktmarkedet, men du har jo sjekket så....

Men hvorfor kjøper du ikke bare nytt system til 2000-3000kr?

5972477[/snapback]

Passer ltt dårlig økonomisk sett. Satser på at en slik mini oppgradering gjør at maskina holder 4/5 måneder(klarer den å kjøre Tomb raider og Drømmefall holder det for en stund), til jeg har råd til skikkelig oppgradering. Men bruktfora er veien å gå altså?

Lenke til kommentar

Brukt er eneste veien ja, disse produseres jo ikke lenger, og HVIS du finner en butikk med UÅPNEDE 1800+, koster de nok flesk.

----

Jeg har forresten et MSI OEM HK, som har 2 ram slotter ~133mhz ram.

Og jeg har brukt en 2000+ Palomino på den.

Spillte cs 1.6 på det før, dønn stabilt, vis du bor i Bergen og Omegn kan du få det.

Endret av Patrick.M
Lenke til kommentar

Hei, hyggelig forslag, men bor i Oslo og samtidig har jeg funnet ut at Drømmefall har enda høyere krav så oppgradering blir visst uungåelig. Dama hadde vist noen penger..

Lagd en ny tråd hvor jeg er glad for innspill om hvilken oppgradering som kan passe.

Oppgradering av PC

mvh

Arodin

Endret av Arodin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...