Nauz Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Hei.. skal kjøpe meg ny pc nå snart. men er litt usikker på vilket hovedkort jeg skal velge. pc en skal kjøpes på SHG.NO så hovedkortet må finnes der.. -skal ha et socket 939 kort(skal ha en amd 64 x 3800+) -Mulig jeg skal klokke litt, men ikke noe ekstremt. -skal ha pci e skjermkort, så den må støtte pci e. støtte for sli hadde vært kjekt, men er ikke noe must.. -vil bruke ca 7-800kr på det.. Noen som har noen forslag? Jeg har sett litt på disse kortene: -Asus - A8N-E -Gigabyte - GA-K8NF-9 og: de kortene fra asrock.. noen som har noen forslag.. noe å komme med? MVH.Mr.Nauz Endret 23. april 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg har selv og kan anbefale A8N-Sli Premium http://www.viperlair.com/reviews/cpu_mobo/.../s939/a8nslipr/ Jeg har hatt dette kortet i snart 4mnd nå og jeg har ikke hatt noen problemer med det. Når det gjelder overklokking så har dette kortet muligheter for det, men det har jeg ikke forsøkt meg på enda så der kan jeg ikke uttale meg. Nå koster dette litt mere enn den prisen du har lagt deg på, rundt 1400,- i de fleste butikker, men jeg har sett dette har vært solgt billig på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Det var nok litt i dyreste laget! har bare 7-800kr å bruke.. BTW: Sli er ikke et must, og det er viktig at jeg får mye for penga! Endret 23. april 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 https://prisguiden.no/product.php?productId=28265 Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 https://prisguiden.no/product.php?productId=28265 5972479[/snapback] Hvorfor akkurat det? Ser på "erfaringene" at chipset vifta bråker en del... gjør den det? Er ikke så glad i støy, men tåler jo litt da Lenke til kommentar
corcky Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 ASRock 939SLI32-eSATA2 burde passe deg perfekt. Jeg sitter på dette kortet selv og det står ikke noe tilbake i ytelse/stabilitet/overklokking vs nforce 4 sli hovedkortene. Går ut ifra at du har lest testen på hw? http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as...32-esata2/24643 Lenke til kommentar
mofopop Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Følg med på bruktmarkedet, jeg har sett mange gode tilbud der http://bruktmarked.hardware.no/kat.php?k=62 Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 (endret) ASRock 939SLI32-eSATA2 burde passe deg perfekt.Jeg sitter på dette kortet selv og det står ikke noe tilbake i ytelse/stabilitet/overklokking vs nforce 4 sli hovedkortene. Går ut ifra at du har lest testen på hw? http://www.hardware.no/tester/hovedkort/as...32-esata2/24643 5972525[/snapback] Har lest testen, og syns det så meget bra ut.. Men er en del som sier at" nforce 4 er bedre osv". Det kortet passer jo perfekt til pris, har sli og duger til litt overklokking, så sånn sett ser det perfekt ut Btw: Har et ekstrent lyd kort(soundblaster 2 a zs), så om det integrete lydkortet ikke er av det beste spiller ingen rolle! Men er det noen som veit noe om det Gigabyte Kortet da? og noen som har noe annet og komme med? Endret 23. april 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Jeg har bygd 3 pc'er med det Gigabytekortet. Alle 3 har vært stabil som et fjell hele tiden. Den eldste er ca 1 år nå,så jeg vil absolutt anbefale det. Har du råd å legge på 100 kr til,så er Abit - KN8 SLI et fint hovedkort. Endret 24. april 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Jeg har bygd 3 pc'er med det Gigabytekortet.Alle 3 har vært stabil som et fjell hele tiden. Den eldste er ca 1 år nå,så jeg vil absolutt anbefale det. Har du råd å legge på 100 kr til,så er Abit - KN8 SLI et fint hovedkort. 5976985[/snapback] Har egentlig ikke råd:p men dersom det lønner seg veldig så kanskje.. Hva er fordelene med dette kortet? må neste spørre litt sånn jeg.. Og hvordan er de Gigabyte kortene til klokking? Mvh Mr.Nauz Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Jeg har bygd 3 pc'er med det Gigabytekortet.Alle 3 har vært stabil som et fjell hele tiden. Den eldste er ca 1 år nå,så jeg vil absolutt anbefale det. Har du råd å legge på 100 kr til,så er Abit - KN8 SLI et fint hovedkort. 5976985[/snapback] Har egentlig ikke råd:p men dersom det lønner seg veldig så kanskje.. Hva er fordelene med dette kortet? må neste spørre litt sånn jeg.. Og hvordan er de Gigabyte kortene til klokking? Mvh Mr.Nauz 5979012[/snapback] Fordelen med Abit er først og fremst muligheten til SLI. I følge de testene jeg har lest er Abit også en habil overklokker. Kortet støtter også SATA 300 (Gigabyte SATA 150),men dette er neppe merkbart tror jeg. Jeg har aldri prøvd å klokke de Gigabytekortene. Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 (endret) Og hvordan er de Gigabyte kortene til klokking? 5979012[/snapback] Har ett slikt kort i min htpc og det har fungert utmerket. Kjøpte ett til og det er jeg ikke fornøyd med. nettverket detter plutselig ut. først må jeg si jeg ikke er en overklokkingsekspert men det klokket også dårlig. Men mitt stoppet tidlig på 214MHZ FSB. Leste i en annen tråd om amdX2 3800+ at det stoppet der og med ett gigabyte hk. mener det var dette kortet i sli versjon. kommer til å returnere det. (ikke pga dårlig overklokk men nettverkskortet var seff slik før overklokk og...) Snuser egentlig litt på ett slikt asrock kort jeg og. men er usikker på om hvordan det er med drivere til linux for det chipsettet. Endret 24. april 2006 av vega77 Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 25. april 2006 Forfatter Del Skrevet 25. april 2006 (endret) Da stryker jeg Gigabyte kortet i fra listen over akutelle kort, siden dette ikke egner seg til klokking av x2 3800+.. kortet hadde også "bare" sata 150.. Så da står valget mellom: MSI - K8N-NEO4-FI , Asus - A8N-E, og Abit - KN8 Ultra. Har også sett litt på asrock kortene, men har fått høre at det lønner seg å velge Nforce 4..Noe som alle de 3 nevnte kortene har.. Asus og Abit kortet bruker nforce 4 Ultra brikkesettet mens msi kortet vanlig" nforce 4".. er det noen merkbar forskjell på ultra og "vanlig"? Hvilken av hoved kortene burde jeg velge? resten av pcen: -AMD X2 3800+ - Kingston DDR400, 2x1024 MB, CAS 3 - ThermalTake Blue Orb II - gf 7600gt.. Jeg trenger sårt hjelp her! Er lei for at jeg maser, men klarer ikke ta en avgjørelse på egen hånd mvh.MrNauz Endret 25. april 2006 av mr.nauz Lenke til kommentar
dopus Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 har et asroc s939 sli32 kort liggende. som ikke er i bruk. Trodde det var et DOA kort og bestillte meg et nytt asus kort i mellomtiden. Akkurat samme problmet med det kortet også. Viste seg at strømmforsyninga var kaputt. Har ikke fått testet Asrock kortet, men regner med at det fungerer helt kurrant. har 20 pins kontakt mens server psuen jeg bruker nå har 24 pins kontakt, så jeg har ikke fått testa det. Kan eventuelt selge til rimlig pris. ser de selges til 650. selger mitt for 450+frakt. Ta kontakt dersom det er av interesse. Kan kanskje slege med en ESATA box som jeg vant på Asrock sin Lucky draw konkuranse. Mitt nye Asus kort støtter ikke Esata tror jeg. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Jeg tror ikke mr.nauz vil få plass til sin ThermalTake Blue Orb II på ASRock 939SLI32-eSATA2. mr.nauz: Hvis du har planer om å bytte ut chipsettviften med en passiv Zalman på Asus,Abit eller MSI kortet,så tror jeg det blir enklest på Asuskortet på grunn av plasseringen av viften. Som du sikkert har sett har de forskjellig plassering av chipsettet. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Da kan jeg utelukke asrock kortet.. kan hende jeg skal bytte chipset vifta dersom den bråker veldig, men vil helst ha et kort der den medfølgende ikke bråker så veldig.. men det må jo støtte de andre kravende mine og.. Har lyst til å bestille snart nå.. tror kanskje det blir Asus kortet da, hvis ikke noen har noe å si på det? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Stort sett alle chipsettviftene bråker MYE. De er også ofte av dårlig kvalitet,slik at de ikke holder så lenge. Anbefaler at du monterer en Zalman før du setter inn ditt nye hovedkort. Her kan du se hvordan det er å montere Zalmankjøleren på et MSI K8N-NEO4. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 26. april 2006 Forfatter Del Skrevet 26. april 2006 Stort sett alle chipsettviftene bråker MYE. De er også ofte av dårlig kvalitet,slik at de ikke holder så lenge.Anbefaler at du monterer en Zalman før du setter inn ditt nye hovedkort. Her kan du se hvordan det er å montere Zalmankjøleren på et MSI K8N-NEO4. 5991981[/snapback] Det så ganske greit ut å montere chipset ribba, Men blir det ikke mye varmere da? har ganske god kjøling i kabinette, så kanskje ikke? Men da tror jeg at jeg velger Asus kortet. Takk for svar alle sammen Lenke til kommentar
dopus Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg tror ikke mr.nauz vil få plass til sin ThermalTake Blue Orb II på ASRock 939SLI32-eSATA2. 5991482[/snapback] hmm merklig for på mitt så fikk jeg plass til Zalman cnp7700cu Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg tror ikke mr.nauz vil få plass til sin ThermalTake Blue Orb II på ASRock 939SLI32-eSATA2. 5991482[/snapback] hmm merklig for på mitt så fikk jeg plass til Zalman cnp7700cu 6032181[/snapback] Hva med den høye kjøleribba ved siden av cpu? Jeg trodde den ville bli i veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå