Gå til innhold

fanless radiator - chillguard, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har kommet over denne radiatoren som ikke trenger noe vifte i det hele tatt, og den kommer fra Chillguard.

først skal nevnes er at jeg skal ikke overklokke eller gjøre noe helsprøtt, ganske enkelt et vifteløst system, og trenger litt input fra dere som har peiling på flow, heads og slangelengde for å ikke snakke om det en pumpe kan levere.

Den pumpen jeg har tenkt å bruke er en modifisert MPC350 fra Swiftech.

Radiatoren har jo en vanvittig kanal lengde på 9m samt at det er endel bend vannet skal igjennom.

Tror dere at pumpen vil klare dette på en nogelunde grei måte?

Har idag en shuttle SB51G m/2.4Ghz, og en GF6600GT TDI (agp versjon som har en heatsink på PCI-AGP bridge'en)

fint hvis dere kan si mer enn "ja" eller "nei" gjerne med en forklaring på hvorfor det ikke vil funke :D

Link til Radiator: http://www.com-tra.de/shop/de_DE/produkt/l...er_schwarz.html

Frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å hjelp, den så ut til å drepe flowen! :ohmy: MCP350 er en veldig kraftig pumpe, men jeg ville definitivt valgt en vanlig radiator med vifter(dual eller trippel). Jeg har nylig kjøpt en slik en, og er utrolig fornøyd: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...120&mcat=14s265

Med to stillegående 120mm vifter på 5V, hører du den garantert ikke! Er ikke noe poeng med vifteløst når du likevel ikke hører viftene :p

Lenke til kommentar

kom til å tenke på en artikel som skrue har skrivet ang mye eller lite vannmengde som passerer gjennom systemet, og der så det ut til at det var marginale forskjeller om pumpen presset 60l eller over 100l igjennom.

Så om jeg bruker valgt pumpe og den på maks klarer si 60L så gjør ikke det meg så mye vil jeg tro...

Er egentlig basert på skrue's artikel jeg egentlig ble litt interessert i denne radiatoren, er vel kanskje bedre å ha en pumpe som kan levere god "heads" enn en pumpe som kan levere bra "flow" og det gjor jo en modifisert utgave av denne pumpen.

Dessuten liker jeg designet på denne radiatoren, men om det viser seg å være helt hål i hulet å gå for den så for jeg vel revurdere mine planer :)

Frankie

Endret av frank_jarle
Lenke til kommentar

wow. de kunne lagd den radiatoren som dual pass i det minste!

jeg tenkte på å lage en radiator alla den der. kjøpe en stor ribbe og 2 pleksiplater. ene plata skjerer jeg ut midten av slik at vannet kommer mot ribba og funker som reservoar. og så bare montere på en nippel i hver ende. da er det bare niplene og ikke selve ribba\radiatoren som står for motstanden!

Lenke til kommentar

Det ser ut som en god radiator, den der. Så lenge kanalene ikke er for tynne, har jeg vanskelig for å tro at pumpen skal slite. Kanskje Big Water-pumpen min vil begynne å streike, men jeg tror ikke at det er noe stress for deg.

eXa: du burde kanskje vurdert TO ribber slik at varmen kan forsvinne fra vannet også ;) En inni og en utenpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...