Gå til innhold

Kjøpsanbefaling til D70s?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du bor i en stoerre by ville jeg kjoept kamera i fotobutikk. De er ofte konkurransedyktige paa prisene. Dessverre har ikke butikker i smaabyer faatt med seg dette, saa de henger ofte et par tusenlapper etter.

Hvordan et kamera hjelper deg aa finne motiv er for meg en gaate, dette vil jeg tro det er oeyet ditt som gjoer og ikke kamera. Det gaar nok ikke fortere paa d70 enn paa 350d. Hvis soekeren er stoerre er det kanskje enklere, men det tror jeg er minimalt.

Kjoeper du d70s ville jeg uten tvil kjoept med kit-objektivet. Dette er det beste kitobjektivet som blir tilbudt i denne klassen, og knuser alle slags 18-55mm-brevpresser nedi stoevlene paa alle felt. Aa faa et like godt objektiv koster nok ganske mye penger hvis du kjoeper loest. Parrer du den med en 70-200mm er du rustet for det aller meste, unntatt innefotografering i svaert daarlig lys uten blitz. Blitz er forsaavidt ogsaa svaert kjekt aa hvis du skal drive med fotojournalistikk. Jeg har null peiling paa dette da det absolutt ikke er midt omraade, saa andre faar anbefale blitz.

Lenke til kommentar

Kitobjktivet til d70s koster 3000kr i løssalg, ikke nøl med å kjøpe kitet. Om ikke annet har du en billig og grei vidvinkel. Du kan supplere med en 50mm f/1,8 for bilder i veldig svakt lys uten blitz, det koster en tusenlapp. En billig 70-300 koster 1600kr ca, men kan selvfølgelig ikke måle seg med de gode (og dyre) 70-200 fra Nikon. Skal du ha blitz er det to som gjelder til D70s. SB600 og SB800. Begge er meget gode. Vår yndlingsanmelder som vi elsker å hate har sammenlignet blitzene her: http://www.kenrockwell.com/nikon/sb600vs800.htm

Sjekk prisguiden for priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...