Gå til innhold

Logitech Z-5500, optisk kabel, hvordan?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt til å kjøpe meg Logitech Z 5500, regner med at det fremdeles er noen av de bedre høytalerene.

Jeg skal bruke det til PC og 360, men jeg lurer på hvordan jeg "setter" opp det med 360'n. Jeg har advanced scartkabel på den, og den har uttak til optisk kabel på seg. Jeg setter på en optisk kabel der, og plugger den i en DVD-spiller, eller i Signalbehandlingsenheten som følger med i settet? Vet ikke helt hva det er, er helt ny når det gjelder lyd og sånt!

Her er link til settet: Logitech Z-5500

MVH

Martin-sama

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kontrolleren til Z5500 har en optisk inngang på baksiden. Samme plugg finnes på 360'en. Du kobler da bare en optisk kabel i mellom disse. Deretter velger du optisk som inngang, og du er klar til å spille.

5971808[/snapback]

Ok, takk skal du ha. Lurte på om jeg trengte en DVD-spiller som skulle motta lydsignalene og sende den ut i høyatalerene, men slipper visst det!

Takker

MVH

Martin-sama :)

Lenke til kommentar

Forresten så kom jeg på at jeg har en gammel optisk kabel som fulgte med min minidisc som jeg fikk for to år siden. Vil denne fungere? Eller er det forskjell på optiske kabler også? (Jeg vil helst ha best mulig lydkvalitet) Og scart kabelen, fungerer den? Eller er det Joytech sin, hørt at det ikke er så bra! denne Hvis linken ikke går til 360 utstyr, så gå på Hifi/DVD, så XBOX 360.

Takk for hjelp! :)

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

Når det gjelder optiske kabler, så er det forskjell på pluggene.

Du må være nøye på å få rett.

Og annlegget ja, supert! En funksjon som eg elsker, nattmodus :thumbup:

Eg bor i leilighet, og når klokka drar mot 9 og senere slår eg på nattmodus, og da slår ikke bassen så kraftig i veggene.

Lenke til kommentar

Eg bor i leilighet, og når klokka drar mot 9 og senere slår eg på nattmodus, og da slår ikke bassen så kraftig i veggene.

5978655[/snapback]

Nattmodus?? :hmm: Mener du at du skrur ned sub-nivået eller? Jeg har det anlegget og det er ingen egen nattmodus på det.

Lenke til kommentar

5978655[/snapback]

Nattmodus?? :hmm: Mener du at du skrur ned sub-nivået eller? Jeg har det anlegget og det er ingen egen nattmodus på det.

5983104[/snapback]

Litt begrenset, men når annlegget mottar digital 5.1 lyd, kan du trykke på settings. Da får du opp alternativer for nattmodus. Hvorfor det ikke fungerer på andre moduser vet eg ikke :(

Eg vet ikke helt hva det gjør med lyden, men selve lydnivået går bare litt ned, bassen er nesten like høy, men den slår ikke så mye i veggene som til vanlig. Forstå det den som kan ;)

Lenke til kommentar

Eg kjøpte de for en knapp måned siden, og angrer ikke et sekund.

Selve høytalerene ser litt større ut en normale pc høytalere, og gir da inntrykk av at det er noe bedre, samtidig ser de kule ut, kan skrus på veggen, gir god lyd og kraftig bass.

Klart, ikke lydannlegget for alle, men de fleste som kjøper det og liker mye bass, blir fornøyde. Eg liker bass, men har skrudd litt ned på den her. Passer ypperlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...