Zepplin Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har kjøpt ny pc osv, og får en fin liten error mld når jeg prøver å boote fra cd, eller starta pcen generellt: DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Nå har jeg satt: IDE Primary Master : None IDE Primary Slave : None IDE secondary Master : DVD+RW RW IDE Secondary Slave : None IDE Third Master : WDC WD2500JS-55NC IDE Fourth Master : None IDE Fifth Master : None IDE Sixth Master : None Altså, jeg har 4 SATA kontakter i hovedkortet, når jeg bytter mellom disse 4 så varierer harddisken mellom Third master, Fourth, Fifth og Sixth. Men jeg får aldri den eller DVD-rommen til å bli Primary Master, kan dette være problemet? All hjelp mottas med takk Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det har intet med saken å gjøre. Du må sette bootrekkefølge i BIOS. Lenke til kommentar
-sealiNe- Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har kjøpt ny pc osv, og får en fin liten error mld når jeg prøver å boote fra cd, eller starta pcen generellt:DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER. Nå har jeg satt: IDE Primary Master : None IDE Primary Slave : None IDE secondary Master : DVD+RW RW IDE Secondary Slave : None IDE Third Master : WDC WD2500JS-55NC IDE Fourth Master : None IDE Fifth Master : None IDE Sixth Master : None Altså, jeg har 4 SATA kontakter i hovedkortet, når jeg bytter mellom disse 4 så varierer harddisken mellom Third master, Fourth, Fifth og Sixth. Men jeg får aldri den eller DVD-rommen til å bli Primary Master, kan dette være problemet? All hjelp mottas med takk 5971710[/snapback] Hadde samme problemet... Posten min er noen poster under denne:D disken din er third master... få den til Primary master... og cd-rommen til slave eller secondary master så skal det funke... Lenke til kommentar
Zepplin Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Fikk nå en venn til å hjelpe og fikset det. Var noe så såre enkelt som jumper innstillinger på CD-rom\Harddisk, jeg trodde da jeg hadde stilt alt riktig, men virker som jeg hadde stilt både CD-rom og Harddisk på Master og at de da gikk over hverandre.. Var hvertfall slik jeg oppfattet det Uansett, takk for all hjelp Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Sånn bare for å informere: Primary Master vil alltid være den IDE-enheten som er koblet til IDE-1 eller lignende spor på hovedkortet, og har jumperen satt til "Master". Det er ikke noe man setter i Bios. Den eneste måten man kan få en S-ATA disk til å bli Primary Master er ved å bruke en S-ATA til P-ATA overgang. (eventuelt hk uten p-ata..) Nå spiller da også dette svert liten rolle, da det som tidligere nevnt kommer ann på boot-disk-rekkefølgen, hvilket du setter opp i bios og som angir hvor maskinen skal lete etter oppstartsfiler først. Etter det jeg har hørt er det en IDÈ å sette p-ata disker som master når det er de som er boot-disken, men jeg har hatt slave-disker med OS også, uten trøbbel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå