Gå til innhold

Trenger standard VGA-drivere for XP

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anskaffe disse, evt. vet hvor jeg kan finne de på nett? Ser ut til at alle referanser til alle typer skjermkort ble sletta da jeg kjørte en eller annen nvidiacleaner, og ikke finner jeg noe på XP-cd'en heller.

Trenger nemlig å installere standard VGA før jeg installerer disse nvidiadriverne.

Takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:dontgetit: får du bilde på skjermen i XP bruker du jo VGA driverne?! De er jo med som standard. Bare å installere nvidia driverne.

EDIT: så de har rett og slett blitt slettet? :p

vga driverne skal ligge i windows\system32\drivers mappen

søkte i mappen og fikk 7 filer med vga i navnet.

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar
:dontgetit:  får du bilde på skjermen i XP bruker du jo VGA driverne?! De er jo med som standard. Bare å installere nvidia driverne.

5971893[/snapback]

Nei, altså, vel. Ja. Jeg kan installere de offisielle driverne, men akkurat disse driverne er slike modified, og de behøver at det allerede er installert standard vga..hvis ikke får jeg opp feilmelding som sier at de ikke finner kortet.

Lenke til kommentar

høres mer ut som det er noe feil med nvidia driverne. men du kan fikse det ved å endre ini filen.

står om dette på guru3d.com i deres egen nvidia driver. du må i dette tilfelle installere manuelt. altså med windows sin driver instaler. og velge "jeg vet hvilken driver som skal installers" velg fra liste -> bruk diskett. -> finn nv4disp.dll eller noe liknende. så bør kortet ditt komme på listen

EDIT: hvis det er til noen hjelp så står det dette i guru3ds readme:

If your graphics card is not supported by the drivers chances are that you are pretty bummed out by now. You might try this little trick.

In this directory you see a notice .inf file, copy and replace this over the .inf file from the installation (setup) directory.

Now please manually install the driver. This means you need to skip the setup.exe as you need to install these the old fashion way:

> Control Panel > System > Hardware > Device Manager > Diaplay Adapters > your graphics card > Driver > Update

Please be sure to properly uninstall your current graphics card drivers before installing new ones.

This modified .inf file supports all NVIDIA graphics cards and laptops to date. If the driver set was WHQL certified it'll loose that WHQL stamp though. This should not affect the drivers in any way.

Should you have any questions or run into problems then be sure to visit the NVIDIA support forums over at Guru3D.com

http://forums.guru3d.com/

Guru3D.com

Endret av JAPCU
Lenke til kommentar

Måten du gjør dette på om VGA driveren er fjernet med drivercleaner eller lignende er at du lar windows xp finne den nye hardwaren. Når den spør deg om drivere sier du nei til å installere. Da har windows installert standard VGA. Restart maskinen og installer nVidia driveren. Vips.. alt ok ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...