varg Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Har: Epox 4g4a+ P4 2.533ghz Gainward Ti4200 Golden Sample-ting 3 80x80's-vifter SB Live! 1024 -- Er 300w nok for dette? Har litt problemer med at ting låser seg. :/ (Hadde 340ws gjort noe forskjell?) Tack på forhånd! Lenke til kommentar
xthal Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 hadde vel ikke skada noe om du hadde fått tak i en litt større... selv om det i grunn _SKAL_ være tilstrekkelig så vet en aldri.. det spørs jo selvsagt også hvor mange HD'er og cdrom'er en har... hvis du da bestemmer deg for å kjøpe ny så trenger du heller ikke å kjøpe de dyreste (hint. enermax), da det fins mange billigere merker av samme eller _BEDRE_ kvalitet enn de... kjøpte selv en q-tec 550W for 550,- på komplett.. har ikke merket noe bråk med den enda, tror ikke den akkurat var av beste kvalitet (j#vli lett) men den driver det jeg har av hardware... et hett tips er sunflower, som er enermax psu'er med annet navn (produseres i samme fabrikk) Lenke til kommentar
varg Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Tack tack, skal vurdere å kjøpe større powersupply. Har 2 harddisker, btw. En på 80gb, og en på 60. :smile: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 14:51, skrev varg:Har: Epox 4g4a+, P4 2.533ghz, Gainward Ti4200 Golden Sample-ting, 3 80x80's-vifter, SB Live! 1024Er 300w nok for dette? Har litt problemer med at ting låser seg. :/(Hadde 340ws gjort noe forskjell?) Hvor mange vifter du har spiller liten rolle. (de trekker bare et par-tre watt hver) Det som spiller større rolle er CPU, skjermkort og antall harddisker. Jeg tror 300W skal holde i lange baner til ditt oppsett. Det du kan sjekke er om strømforsyningen din leverer riktig spenning (med f.eks motherboard monitor 5) og så kan du sjekke med multimeter hvor mange watt PC'n din egentlig trekker. (Min passe bra Athlon 1800+ PC trekker ca 100-120W fra min 300W strømforsyning men har likevel litt problemer med å levere nøyaktig riktig spenning til CPU'en) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå