frank_jarle Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Har ikke begynnt med vannkjøling enda, men jeg lurte litt generelt på hvordan dere egentlig tømmer systemet for vann, enten pga av vedlikehold eller andre ting. Man kan vel ikke bare kople en slange av og la den tømme seg, da vil dt vel komme vann på komponentene? BTW: Jeg for min del ser litt på thermaltake sin Rocket-løsning, samt har sett litt på MCP350(?) fra Swiftech...virker helt genial og den har jo fått mye ros med tanke på støy og pumpe egenskaper. Grunnen til at jeg har lyst på en ekstern løsning er at jeg har en shuttle XPC, samt jeg er ikke noe glad i viftestøy Frankie Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Man kan vel ikke bare kople en slange av og la den tømme seg, da vil dt vel komme vann på komponentene?5971461[/snapback] Det er jo definitivt det enkleste og det de fleste gjør vil jeg anta (jeg gjør ihvertfall det). Man kan jo holde noe under eller holde selve PC'en på skrå da - skal ikke så mye til å unngå at man får vann inni maskinen Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg pleier å koble av begge slangene som går til pumpa, også blåser jeg i den ene så kommer vannet ut i den andre slangen Btw, jeg ville _ikke_ kjøpt thermaltake rocket! Kjøp heller en dobbel/trippel radiator og sett på noen veldig stillegående vifter. Det blir like stille, og kommer til å kjøle _mye_ bedre Lenke til kommentar
chase Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 jeg har en shuttle XPC 5971461[/snapback] Kjøp heller en dobbel/trippel radiator og sett på noen veldig stillegående vifter. 5971487[/snapback] Jeg har tenkt å putte en dobbel i et mATX kabinett, men fortell meg hvordan du skal få en trippel i en shuttle.(?) Petter Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg har tenkt å putte en dobbel i et mATX kabinett, men fortell meg hvordan du skal få en trippel i en shuttle.(?) Petter 5971541[/snapback] Han sier han skal ha en ekstern løsning da. Han får jo ikke plass til thermaltake rocket inni kabinettet heller Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 23. april 2006 Forfatter Del Skrevet 23. april 2006 Hehe...Vel, det er jo ikke akurat plass til noe trippel heller i en shuttle. Det er snaut det er plass til en 120 vifte i et slikt kabinett, ihvertfall de gamle som SB51G.... ..Det eneste er at det blir noe ledig plass når man tar ut heatpipe løsningen til shuttle...Det andre jeg kan rett og slett tenke meg, er å dedikere en hel side av min Shuttle box for en dobbel radiator, men på motsatt side av grafikk kortet (som er en GF6600GT TDI, AGP versjon. Jepp den har den lille kjøleribben på PCI-AGP brigde) ;-) Frankie Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 MÅ du ha en trippelrad inni kabinettet da? Nei... Er jo bare å mekke en ekstern løsning. Krever kanskje litt tid, men er en ikke villig til å ofre det så holder en seg til luft. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. april 2006 Forfatter Del Skrevet 24. april 2006 Joda, skal nok klare å offre litt her og der, har tenkt å bygge omm boxen litt. Syntes den kunne vært laget på en annen måte...men vi for se... Frankie Lenke til kommentar
MagE Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 https://prisguiden.no/product.php?p...iew=userReviews Du kommer ikke til å angre Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Reserator 1 plus er meget bra, kan gå god for den Har brukt den på min shuttle før. Var meget fornøyd. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hmm, dette er vel et erkeeksempel på hvordan en tråd kan dra seg OT?? Av og til kan det lønne seg å lese litt om hva trådstarter spør om! Spørsmål: "Tømme vannsystem for vann" Svar: "Reserator 1 plus er meget bra, kan gå god for den" Huh?? God dag mann, økseskaft!! Bortsett fra det: For å tømme systemet for vann, kan det være en god begynnelse å suge tanken tom for vann. En ganske enkel (men kanskje litt tidkrevende) metode, er å bruke pumpa fra en vanlig sprayflaske, som man gjerne bruker i forbindelse med stryking av tøy eller dusjing av blomster. De fleste har som regel en i huset. Skru pumpa løs fra dusjflaska, og stikk slangen i tanken. Åpne reguleringa for dysa til maks, og pump så vannet over i et passende flaske, glass, etc. Deretter kobler man løs en slange fra høyeste punkt i systemet, f.eks CPU-blokka, som nå forhåpentligvis er tilnærmet tom for vann. Finn frem en identisk og lang nok slange, som du nå kobler på nippelen. Sørg for at slangen du nettopp løsnet, stikkes ned i en tom colaflaske eller en annen passende "beholder". Blås deretter forsiktig i slangen du nettopp koblet på nippelen, og følg med på at vannet nå renner ned i colaflaska. Helt tomt vil man uansett aldri få det, men man har i alle fall en litt bedre kontroll på det vannet som evnt vil ligge igjen i de laveste punktene i systemet. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Bruk en håndpumpe! F.eks en pumpe som brukes til å pumpe bensin inn i rc fly! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 My bad skrue Ble bare revet med. Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg tar sugerør oppi tanken og suger ut vannet mitt, mmmm frostvæske ! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Har du smakt på destilert vann? Har hørt at det smaker helt jævelig. Blåse metoden er best syns jeg, jeg bruker iallfall denne metoden. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 My bad skrue Ble bare revet med. LOL! :!: Ja, jeg skjønner det. Og må nok innrømme at jeg sjøl ikke sjelden havner i et slikt "uføre"! Men av og til er det jo på sin plass å sette fokus på slike ting. Og denne gangen var det jo du som stod lagelig til for "hogg"! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Trenger hogg engang i blant slik at jeg blir påminnet ikke å bli revet med så altfor mange ganger. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men, siden Reserator har blitt tatt opp kan jeg fortelle at den er latterlig enkel å tømme.. Det eneste du trenger er en bøtte. Skru av lokket, hell vannet fra reseratoren over i bøtta, sett på de klemmene som følger med like ved inngangen til res'en. Så kobler du disse fra, stikker en opp i bøtta, og blåser i den andre. Det tar ca to minutter, og systemet blir relativt tomt for vann. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Takker så meget for masse bra svar her. Litt OT går bra, bare fint å friske opp en tråd med litt OT som er vannrelatert Men det er vel kanskje Reserator og den slags som må være den desidert letteste å tømme, men hvis man bruker noe annet så er det jo ikke så farlig å bruke litt tid på sin "kjele-degge" Frankie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå