Justin Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg har nettopp montert ferdig min nye PC; det er bare det at den ikke slår seg på.. Alt er helt dødt. Ikke engang vifta går. Dette er jeg usikker på: *Hvordan jeg skal kople til "System Panel Connectors". Det er avbildet hvordan de skal koples i manualen, men det står ikke hvilken vei de skal settes (med trykket mot hovedkortet, eller fra?). Dessuten har jeg en "H.D.D. LED". Hvor skal jeg kople denne? Det står ikke noe om denne i boka. *Strømforsyning til hovedkortet: Skal kortet ha 3 kontakter tilkoplet? *Skal vifta til strømforsyninga gå uansett? Lenke til kommentar
Justin Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Glemte å nevne at jeg har et ASUS P4S533 hovedkort og et HQ45 kabinett. Lenke til kommentar
streeter Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 1: Vifta til strømforskyninga skal gå om den er på. Det er to ting du må sjekke: Bryteren bakpå strømforskyninga er på, og at powerswitchen på kabinettet er satt på de riktige pinnene. Det er trykt på HK'et. Og skal også stå i manualen. 2: Strømforskyning til HK: Nei. Bare 2. Det er 2 ekstra strømkontakter for P4 prosessoren, men du skal bare bruke den ene (den lille firkanta, eller den vanlige (Helst den lille firkanta, uten at jeg tror det har noe å si)) Grunnen til at det er to er fordi ikke alle PSU'er har den lille firkanta... 3: HD led skal koples for seg selv på to pinner som antakeligvis står et par cm ovenfor de andre led pinnene. Tror skrifta på pluggen skal stå nedover. Prøv det først, om HD lampa ikke lyser er det bare å snu den. Ingenting tar skade om den står feil vei, men lampa lyser ikke. Har ASUS P4b533-E. Hva er "system panel connectors"? Har rota bort min egen manual... Lenke til kommentar
Justin Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Takk for hjelpa.. Skal se om jeg får fiksa dette. System panel connectors er der alle LED-ene skal koples. Skal skrifta vende fra hovedkortet, og skal alle vende samme retning? Lenke til kommentar
streeter Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 På reset og power-knappen spiller det ihvertfall ingen rolle. Der er det bare snakk om kortslutning. De andre skal ha skrifta oppover. Sjekka akkurat, og HD LED'n skal ha skrifta mot venstre, dvs mot baksiden av kabinettet. (den står på høykant rett ovenfor de andre) Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Det er riktig som han over sier. Teori: Hvis du ser på "pluggene" som skal kobles på hovedkortet (da tenker jeg på powerswitch og alle de småledningene) så skal det være en "pil" på disse. Pilen skal peke mot (stå nærmest) pinne 1 når du kobler disse på. Jeg går ut fra at du har 2 rader med pinner. Pila skal alltid peke mot pinnen med laveste nr på raden. Brytere har ikke noe å si hvilken vei du kobler, bare så det er nevnt. Men det er jo liksom greit å gjøre det som står i manualen da. Lyser ikke lampene etterpå, snur du disse. Enkelte kort, blant annet mitt godtar ikke den riktige veien på lysdiodene (HDD-led, power-led) selv om alle andre kort jeg har hatt gjorde det. Men kobler du det riktig som nevnt over, så skal det virke. Sjekk hele tiden med manualen at disse kobles riktig. Sveinl. Lenke til kommentar
Justin Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Okay, da burde iallfall LED-ene virke. Kabinettet jeg har er et AOpen HQ45 med innebygd strømforsyning og vifte. Bryteren på baksiden er påslått og strømkontaktene er tilkoplet hovedkortet.. Det burde jo være noe liv i kassa, burde det ikke? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-01 15:16, skrev Justin:Okay, da burde iallfall LED-ene virke. Kabinettet jeg har er et AOpen HQ45 med innebygd strømforsyning og vifte. Bryteren på baksiden er påslått og strømkontaktene er tilkoplet hovedkortet.. Det burde jo være noe liv i kassa, burde det ikke? Nå er ikke jeg sikker på hva du mener, men hvis du har 2 strømplugger fra PSU, tror jeg at bare den ene skal være påkoblet. Etter å ha lest flere innlegg på forumet om dette, har jeg forståelse av at kun den minste strømpluggen fra PSU er den beste å koble på. Svein. _________________ Mine hardwarespesifikasjoner [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-10-01 15:27 ] Lenke til kommentar
Justin Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg tror jeg må bruke de to øverste kontaktene pluss den firkanta helt til venstre. "In addition to the 20-pin ATXPWR connector, this motherboard requires that you connect the 4-pin ATX + 12 power plug to provide sufficient power to the CPU." Vifta går fortsatt ikke.. Det er bare helt stille. Lenke til kommentar
Justin Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Hmm, det er en grønn LED som lyser på hovedkortet, men forutenom den er det ingen aktivitet. Lenke til kommentar
DevianX Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Har du koblet cpu fan til riktig sted. Den skal være ved siden av onboard lyd/lan. Kanskje vifta trekker for mye strøm slik at hk ikke starter. Andre grunner: *defekt hovedkort *defekt ram *defekt cpu ( lite sannsynlig ) *feil koblinger av ledninger Du nevnte at et grønt lys lyste. Det betyr at du har montert riktig. Jeg håper du får det til. det er meget irriterende. Men lykke til! Lenke til kommentar
schox Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 Hadde dette problemet på et MSI kort en gang, jeg ble helt grønn før jeg fant ut hva det var. "Clear CMOS" jumperen var på, og dermed startet ikke PC'n. Ikke sikkert at dette er tillfelle for deg, men det kan jo være værdt et forsøk... (Sjekk manualen for å finne denne jumperen) -thomas Lenke til kommentar
Justin Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Situasjonen har endret seg litt nå. *PC'n starter opp. Dvs: viftene i både PSU og CPU går. *Har koplet til skjerm, men ingenting kommer opp. *Jeg hører ingen beeps og det er ingen dioder som lyser (H.D.D. LED, PWR LED og SPEAKER). Grunnen til at absolutt ingenting virket tidligere, var at PWR SW var koplet til èn pin mot høyre for mye. Skal sjekke det med "Clear CMOS"-jumperen nå. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 1. oktober 2002 Del Skrevet 1. oktober 2002 du har ikke herpa coren på cpu ved montering a? Lenke til kommentar
Justin Skrevet 1. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2002 Jeg var veldig forsiktig da jeg monterte CPU-en. Den gikk jo rett i uansett. Det var litt vanskeligere med kjøleribba. Måtte ta den av og på igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå