Gå til innhold

Ny (stille) lcd

stighe

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er på utkikk etter en ny skjerm og tenkte jeg skulle høre litt her først. Saken er den at etter en del oppgraderinger i det siste så er nå desktopen min tilnærmet helt lydløs når den er på. Dette har åpnet ørene mine for å høre en del andre lyder på "hjemmekontoret" da den gamle versjonen av pcen min bråkte som en flyplass, og den desidert mest irriterende lyden er lyden fra den gamle crt-skjermen min. Det er en lyd som er lav nok til at man ikke hører den hvis det er en liten annen lyd i veien, men som er plagsom når alt skal være helt stille (f.eks. når man skal lese).

Lyden er en slags lav skurre-lyd, som er omtrent helt lik det man hører i dette klippet : http://www.danielclemente.com/ruido/p1.ogg , som er tatt fra en som har laget hjemmeside om hele problemet med lyd fra skjermer.

Jeg har søkt litt på dette forumet og funnet et par tråder om problemet, men der blir det mer at folk sier "min bråker ikke" mens andre konstaterer at jo, det kommer en konstant lyd fra min uten at jeg blir så mye klokere. Jeg har en liten mistanke om at noen av de som sier at deres egen lcd-skjerm er lydløs ikke har det 100% støyfritt rundt seg (det er f.eks. nok å ha et litt bråkete kjøleskap i nærheten eller litt støy ute fra gata for at du ikke hører lyden), og jeg lurer da på følgende:

Kan noen av dere som selv har lydløse pcer og generelt et veldig stille

"hjemmekontor" teste om deres skjerm lager lyd, og eventuelt angi hva slags modell det er hvis det viser seg at den er helt lydløs?

Endret av stighe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er kjent med problemet, er ganske følsom for høyfrekvent piping eller elektrisk summing selv. Hører f.eks. når DVD spilleren min er i standby 2-3 meter unna. Ble derfor veldig glad når jeg oppdaget at de to LaCie photon20visionII 20" LCD skjermene var praktisk talt lydløse. Jeg bor like ved en skog langt vekk fra by og trafikk, maskinene er i et annet rom og i tillegg vannkjølte...stillheten er gull verdt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...