Gå til innhold

Multi-touch screen. Imponerende!

Anbefalte innlegg

Se videoen

Da jeg så denne demonstrasjonsvideoen ble jeg ganske imponert! Greit nok, det ser veldig stilig ut med lavagreiene og det, men bare tenk hvor effektivt man kan få oversikt over bilder med, som demonstrert. Tenk så utrolig mye enklere alt blir på denne måten enn å måtte knote med musa, her ordner man ting med hendene, uten noen mellomledd (musa). Håper virkelig dette kommer på markedet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikkert praktisk i enkelte sammenhenger, men ganske slitsomt i andre vil jeg tro. Slitsomt å måtte ha hendene på samme sted som skjermen hele tiden. Hvis man skal ha skjermen foran seg slik man vanligvis har, så betyr det at man må løfte på armene konstant mens man jobber. Det betyr stor belastning på armer og skuldre. Og tenk på alle fettflekkene på skjermen etter hvert. :scared:

Men dersom man står og jobber over et bord, gjerne i fellesskap med andre, så ville en slik skjerm sikkert være perfekt. Sikkert til mange andre arbeidsoppgaver også, men ikke som et generelt verktøy.

Lenke til kommentar
Tenk om du kjøper en slik da. Sikkert deilig å ha 10 pekere, men tenk hvor kjipt å spille fps i!

6006538[/snapback]

Duh. Dette er ikke en plaffe-sleeeeme-terrorister-i-CS-skjerm. Gå tilbake til windows-leketøyet ditt o g gjem deg. Tenkt mer embedded ting, styring, industrisystemer etc.

Med en slik en vil man enkelt kunne lage "tastaturer" som transformerer. I dag kan man ikke det, fordi folk blir skikkelig grettne om de bare kan trykke en tast omgangen.

Bruksområder? Haugevis. Sikkert mange vi ikke engang greier å tenke på. Det jeg først kom på, var miksebord - man kunne lett ha kjørt opp ett miksebord-program hvor man kunne endret layouten på mikseren bare ved å trykke noen knapper, og fremdeles kunne betjene flere knapper på en gang. Er en grunn til at vi har ti fingre, ikke bare en, og at mus antagelig er den aller treigeste måten å betjene et system på.

Okda. Nest treigeste. Noen her som har spillt "Tresspasser"? Her må du styre hånden til personen (vha musa og div. tastekombinasjoner med shift, alt og kontroll for å styre håndleddet til dama). Dette skal du så bruke til å sikte våpen med, taste koder på dører etc. - gjerne mens en sulten tyranosaurus rex jager deg. Da er det kjempegøy å skulle taste en 4-siffret pin-kode for å komme inn den j#¤skla døra... Shift, trekke litt ned (vri håndleddet rundt), controll, litt opp (få rikktig vinkel), alt litt ned (riktig vinkel på armen), peke peke peke GÅ INN *DYYYT* feil kode! *prøve på nytt*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...