Gå til innhold

Hvorfor bruker folk fortsatt enkeltskjermkort?

fLR

Anbefalte innlegg

Mulig dette er et idiotisk spørsmål, men hvorfor lever fortsatt de vanlige skjermkortene nå som SLI-teknologien er så vanlig? Hvorfor vil folk fortsatt ha ett kort til 4000,- enn to i SLI til 2000,- hver?

Det jeg da lurer på er hvordan disse to systemene egentlig yter i forhold til hverandre. Hva yter best av et 7900GT kort til 3000,- og 2x 7600 SLI-kort til 1500,- hver f.eks? Med SLI har man jo mulighet til å bruke en større grad av antialiasing, og man skulle jo tro at ytelsen ble dobbelt så stor.

Takk for alle svar,

/fLR

Endret av fLR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke alle som har SLI-klare hovedkort.

Det blir dessuten dobbelt så mye støy med to vifter, varmere i kabinettet og mindre plass. Større PSU-kreves også.

Selv kjører jeg 1 kort, og kommer ikke til å kjøpe SLI neste gang, ettersom jeg ikke har tenkt å oppgradere HK.

Neste gang kan jeg heller kjøpe SLI-HK og nytt kort for å kjøre sammen med det gamle. Så for meg ivertfall er det ikke noe stress med å gå for SLI.

Lenke til kommentar

SLi er der hovedsakelig for å gi folk en enkel men god mulighet for oppgradering en gang i fremtiden. du vil omtrent alltid få like bra eller kanskje bedre ytelse ved å kjøpe et dyrt kort framfor to billigere kort til samme total sum.

dessuten vil du få andre ting å tenke på som mer støy, mer varme, høyere krav til psu og i noen tilfeller ikke støtte for sli engang. ja og så får du på langt nær 100% mer effekt. realistisk er en plass mellom 50 og 80%.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...