fLR Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) Mulig dette er et idiotisk spørsmål, men hvorfor lever fortsatt de vanlige skjermkortene nå som SLI-teknologien er så vanlig? Hvorfor vil folk fortsatt ha ett kort til 4000,- enn to i SLI til 2000,- hver? Det jeg da lurer på er hvordan disse to systemene egentlig yter i forhold til hverandre. Hva yter best av et 7900GT kort til 3000,- og 2x 7600 SLI-kort til 1500,- hver f.eks? Med SLI har man jo mulighet til å bruke en større grad av antialiasing, og man skulle jo tro at ytelsen ble dobbelt så stor. Takk for alle svar, /fLR Endret 23. april 2006 av fLR Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Er ikke alle som har SLI-klare hovedkort. Det blir dessuten dobbelt så mye støy med to vifter, varmere i kabinettet og mindre plass. Større PSU-kreves også. Selv kjører jeg 1 kort, og kommer ikke til å kjøpe SLI neste gang, ettersom jeg ikke har tenkt å oppgradere HK. Neste gang kan jeg heller kjøpe SLI-HK og nytt kort for å kjøre sammen med det gamle. Så for meg ivertfall er det ikke noe stress med å gå for SLI. Lenke til kommentar
morgawr Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Hvis man kjøper et single 7900gt, så kan man altids sette to av dem i SLI senere da Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Det er ikke i mange tilfeller at to kort til halve prisen gir samme/bedre ytelse som et til hele prisen. I tillegg blir strømforbruket større og mer støy. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 SLi er der hovedsakelig for å gi folk en enkel men god mulighet for oppgradering en gang i fremtiden. du vil omtrent alltid få like bra eller kanskje bedre ytelse ved å kjøpe et dyrt kort framfor to billigere kort til samme total sum. dessuten vil du få andre ting å tenke på som mer støy, mer varme, høyere krav til psu og i noen tilfeller ikke støtte for sli engang. ja og så får du på langt nær 100% mer effekt. realistisk er en plass mellom 50 og 80%. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 (endret) enkelt svar: ett GF7900GT(X) GRUSER 2x 7600 på ytelse, støynivå(sannsynligvis) og ikke minst strømforbruk. Endret 23. april 2006 av MrLee Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg kan også nevne at noen spill har problem med SLI. Dette problemet hadde jeg da jeg kjørte SLI, i for eksempel Far Cry ble skjermbildet skjelvende. Da jeg slo av SLI ble det perfekt, men da forsvant poenget med SLI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå