Gå til innhold

Hvordan få PS design som hjemmeside?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Alt du trenger å gjøre da er å bruke en tool som heter slice, med den så lager du alle tabbelene.

Ett tips er å ikke la det være noe uønsket tekst osv i slicene. det du slicer, vil bli bilder....

 

Når du er ferdig med det, så lagrer du det (save for web). Husk å save som "html and images" da får du med en html fil som linker med bildene...

 

Etter det kan du åpne siden i dreamveaver...der hvor du skal ha noe input tekst...så setter du bilde i tabbelen som bakgrunn.

Lenke til kommentar

Heisann......

 

Jeg får ikke til å legge inn tekst nå, etter at jeg har fått åpnet i dreamweaver, hvis jeg klikker på bildene og prøver å skrive blir bilde borte....

 

Så hvordan skal jeg få inn tekst der nå?!?

 

 

Hei

 

Alt du trenger å gjøre da er å bruke en tool som heter slice, med den så lager du alle tabbelene.

Ett tips er å ikke la det være noe uønsket tekst osv i slicene. det du slicer, vil bli bilder....

 

Når du er ferdig med det, så lagrer du det (save for web). Husk å save som "html and images" da får du med en html fil som linker med bildene...

 

Etter det kan du åpne siden i dreamveaver...der hvor du skal ha noe input tekst...så setter du bilde i tabbelen som bakgrunn.

5971158[/snapback]

Lenke til kommentar
Heisann......

 

Jeg får ikke til å legge inn tekst nå, etter at jeg har fått åpnet i dreamweaver, hvis jeg klikker på bildene og prøver å skrive blir bilde borte....

 

Så hvordan skal jeg få inn tekst der nå?!?

5973911[/snapback]

 

som mr chief sa:

 

Etter det kan du åpne siden i dreamveaver...der hvor du skal ha noe input tekst...så setter du bilde i tabbelen som bakgrunn.

5971158[/snapback]

 

meeen... når det er sagt så skal ikke tabeller brukes til layout... :nei::)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Heisann......

 

Jeg får ikke til å legge inn tekst nå, etter at jeg har fått åpnet i dreamweaver, hvis jeg klikker på bildene og prøver å skrive blir bilde borte....

 

Så hvordan skal jeg få inn tekst der nå?!?

5973911[/snapback]

 

som mr chief sa:

 

Etter det kan du åpne siden i dreamveaver...der hvor du skal ha noe input tekst...så setter du bilde i tabbelen som bakgrunn.

5971158[/snapback]

 

meeen... når det er sagt så skal ikke tabeller brukes til layout... :nei::)

5975120[/snapback]

 

Har dreamweaver 8, men hvordan skal jeg sette bildene til bakgrunn?

Lenke til kommentar
Slapp av... Om du bruker tabeller virker det fint, men de fleste bruker nå div-taggen. Som det er sagt her må du slice, altså dele opp bakgrunnen i flere bilder. Hvordan du får bildene som bakgrunn er vel bare å bruke CSS til :)

6969882[/snapback]

 

Det sa meg ingen ting :p

 

Har slicet opp hver ting for seg selv i photoshop....(topp banner, meny, der teksten skal skrive, osv.)

 

 

Og så åpner jeg i Dreamweaver, og kan ikke skrive tekst rett på, da blir bildet bare borte :ermm:

Lenke til kommentar
Ai. Mange som kommer og synser her, ja.

 

Trådstarter: Hvis du tror du kommer til å fortsette å lage nettsteder, anbefaler jeg å gå litt mer i dybden, og lære deg HTML og CSS. Det er nok av ressurser her i webdesign-kategorien, se i sticky-trådene.

6974529[/snapback]

 

Åja, var til trådstarter ja :blush:

 

((Skal ikke lage flere nettsider, er bare et skoleprosjekt som skal vises etter høstferien....

 

Trenger bare hjelp til det der, hvis du har noe å hjelpe med så kan du godt skrive det her?))

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar
Siden du skal gjøre det så enkelt som mulig, har jeg vel ikke mye mer å bidra med enn det som allerede står her.

 

Finnes for øvrig masse slike tråder her, søk.

 

 

AudiA4: Kanskje en ide å lage sin egen tråd og ikke hi-jacke denne..?

6974570[/snapback]

 

Se hvor gammel den tråden er da :p

 

Hvis han ikke skal bruke den lenger,, hva er da vitsen med å starte ny når den handler stort sett om det samme?

Lenke til kommentar
betyr det at du trenger hjelp fremdeles? eller at du liker å ha den på toppen?

7017850[/snapback]

 

Trenger fortsatt hjelp :cry:

 

Har ikke fått noen konkret svar på hvordan jeg får det til å bli "bakgrunn" at jeg kan skrive over... Har forklart lenger opp hva som er....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...